1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen met Ziggo Mailscanner

Discussie in 'Internet - Email' gestart door groningen-, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds 3 dagen krijg ik ineens de onderstaande melding als ik e-mail verstuur. Ik gebruik MS Outlook 2007. In mijn e-mails staan standaard mijn logo en adresgegevens. De e-mails staan keurig in RTF formaat.

    De suggestie is dan plain text te selecteren of HTML-formaat. Plain text is geen optie want dan is mijn logo niet meer zichtbaar. HTML is ook niet de juiste suggestie want die worden door veel organisaties juist geweigerd (met name banken voor wie ik veel werk).

    Is dit uit te schakelen?

    ------------------------------------------------------
    Our virus detector failed to completely analyse a message you sent:-
    To:
    Subject:
    Date: Mon Jul 20 16:45:17 2009
    Any parts of the message that could not be analysed will not have been delivered.

    If you are using Microsoft Outlook, we strongly recommend you change your outgoing message format from "Rich Text" to "HTML" or "Plain Text".

    1) Click on the "Tools" menu and choose "Options..."
    2) Go to the "Mail Format" tab
    3) For message format, select "HTML" or "Plain text"
    4) Click OK

    The virus detector said this about the message:
    Report: Report: MailScanner: killedmailscanner


    --
    MailScanner
    Email Virus Scanner
    Ziggo
    www.ziggo.nl
     
  2. Hoi,

    ik heb het zelfde probleem.

    heb je al contact gehad met de ziggo helpdesk ??

    ik heb deze vraag namelijk ook openstaan bij tweakers.net

    heb je eventueel al een oplossing gevonden die werkt ????
     
  3. Dit zou inmiddels moeten werken. Overigens lijkt HTML mij toch de betere optie, omdat je daarmee een grotere kans hebt dat de ontvanger je logo daadwerkelijk kan bekijken. Niet iedereen gebruikt Outlook! Ik kan me niet voorstellen dat banken proprietary standaarden zoals RTF en TNEF veiliger vinden dan HTML.
     
  4. Ik had verleden week identiek hetzelfde probleem waarbij ik via BCC een offerte verstuurde naar 2 klanten van mij welke beiden klant van Ziggo zijn.
    De ene kwam keurig aan, de ander werd door de Ziggo virusscanner tegengehouden.

    In plain tekst ging het idd wel goed maar dat is ivm de opmaak voor mij ook geen optie.
     
  5. virusmelding

    Sinds een paar weken is het onmogelijk om een bijlage in mijn e-mails op te nemen. Geen enkele bijlage wordt geaccepteerd (Word.doc/BMP-file/JPG-file/etc.)

    Ik krijg de volgende melding na verzenden mail:

    Onze virusscanner is geactiveerd door een bericht dat u heeft verzonden:
    To: e-mailadres
    Subject: melding op PC melding microsoft Word.bmp [01/18]
    Date: Mon Nov 2 11:27:56 2009
    Bijlagen met een virus zijn niet afgeleverd bij de ontvanger.

    U ontvangt dit bericht om u te waarschuwen dat uw computer waarschijnlijk
    is besmet met een virus. Het is aan te raden uw computer te controleren met
    een recente virusscanner.

    Onze virusscanner gaf onderstaande melding:


    --
    Ziggo MailScanner
    www.ziggo.nl

    Ik gebruik AVAST als virusprotectie.

    Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
    Is dit een kwestie van instellen of komt dit door de virusscanner van ZIGGO?
     
  6. Plaatjes ed moet je altijd in één keer versturen, als je ze gaat splitsen gaat de ziggo virusscanner mekkeren.
     
  7. Het vreemde is dat het slechts 1 foto betrof waarvan ik een BMP-file had gemaakt omdat het JPG niet door de scanner kwam.
    Laat onverlet dat andere bijlagen, zelfs een tekstdocument van Word, ook gewoon niet mogelijk zijn.
     
  8. Dit lijkt me inderdaad het probleem. Hoe je dat goed instelt:

     
  9. Mogelijk dat dit de oplossing is, want de instelling stond op:
    "opsplitsen indien bericht groter dan 400 Kb"
    Even afwachten hoe dit nu gaat met de virusdetectie van de server.
    Alvast bedankt voor je info!!
     
  10. Iemand een idee hoe dit "ineens" de kop op kan steken ?
    Ik ben dit nl. bij 2 personen onafhankelijk van elkaar tegengekomen
    Geen van beiden hebben dit zelf aangepast,
    ( zijn oudere mensen, die een hele EULA uitprinten, en dan naar mij komen om te vragen of ze op OK mogen klikken )

    De ene had outlook express, de andere outlook 2003
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina