1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kabelbreuk

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Marksman, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooi hoor 8 juni stopt plotsklaps mijn TV. Geen beelden meer digitaal en analoog. Bellen met Ziggo. Alles doorgenomen, maar geen beelden. Dan ga je op vakantie en komt terug en maar weer bellen met die club. Monteurs komen langs en concluderen uiteindelijk een kabelbreuk 4 meter van het kastje op straat vandaan. Dan begint het feest opnieuw bellen en van het kastje naar de muur gestuurd worden. Aannemer moet worden ingeschakeld, maar als je een week later vraagt wanneer hij komt dan is het antwoord dat men dat nou juist niet weet. Minimaal twee weken, maar soms wel is enkele maanden. Afgelopen vrijdag had ik eindelijk iemand aan de telefoon die beloofde de zaak nader te onderzoeken bij de afdeling planning en tegelijkertijd beloofde een noodoplossing te bespreken. Vandaag (maandag) maar weer eens gebeld en naar de voortgang gevraagd. Men wist helemaal niet van het gesprek dat ik vrijdag had gevoerd en van noodoplossingen daar was helemaal niets van bekend. Na aandringen van mijn kant werd ik beloofd om voor 1700uur iets te horen, maar niets helemaal niets. Ben ik blij dat ik geen telefonie en internet heb van deze provider anders was het helemaal bal geweest. Dan maar aan de buurman vragen of ik de laatste dagen van de Tour bij hem kan volgen. Heeft iemand een suggestie hoe dit verder aan te pakken?
     
  2. Ziggo opzeggen wegens het niet kunnen leveren van een dienst, dat is contractbreuk van hun kant uit.

    Een dienst die je niet kan ontvangen hoef je ook niet te betalen.
     
  3. Klinkt enigzins bekend... Heb 2x de conclusie kabel defect moeten horen voordat het ging lopen / uitgevoerd werdt... 1ste keer was "opeens" alles kwijt?!

    Wat je even zou kunnen doen is bellen en vragen wat de laatste notitie van de monteur(s) is... Als deze notitie er goed instaat, bv kabel vervangen dan is het enkel van belang of het zaakje wel of niet gesloten is, want indien gesloten (is bij mij het probleem geweest) dan gebeurt er net niks ondanks de goede bedoeling van de monteur(s)...

    Normalieter is nieuwe kabel sowieso 6 tot 8 weken ivm graafvergunning aanvragen, het is dus je gemeente waarop je moet wachten als het ware... Let wel, mits ziggo (monteur) alles goed doorgeeft aan de aannemer(s) en deze het weer goed indienen bij de gemeente... Hier had de aannemer zoiets van ik ga en bel de gemeente (onder motto grote storing, kabel moet opgegraven), dat werkte ook want hij kreeg direct telefonisch toestemming om te graven... Maar goed dat geluk kwam enkel door een overgemotiveerde aannemer ofzo ;)

    Wat je vervolgens kan doen (als je status monteurs weet) is je laten doorverbinden met retentie onder het motto ik wil opzeggen want dit en dat is het geval... Als het goed is nemen ze dan contact op met de aannemer en zoniet is een nieuwe monteur (die zelfde conclusie maakt) nodig om het zaakje weer aan het lopen te krijgen, althans zo kreeg ik het mee (soort gelijke situatie)...

    PS: Contractbreuk is het zeker niet want er staat nergens in je contract dat je 100% werkende producten hebt (zelfs een zakelijk pakket is niet 100% dekking)...
     
  4. Bij contact en afspraak telefonisch - ALTIJD naam en ticketnummer vragen
    en deze noteren, met de tijd (en dautm) van het gesprek

    vraag om een mail bevestiging, zodat je het evt op 'papier' hebt

    de ticketnummers zijn dan terug te zoeken in het storingssysteem, zou het betreffende nummer niet aangemaakt zijn, is de betreffende medewerker aansprakelijk, en kan je via zijn leidinggevende verder actie ondernemen
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina