1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Bereikbaarheid en uitleesbaarheid van Modems

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door meesdroo, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Ging het echt om een 192.168.100.1 melding ? Niet om een ander ip uit het .100.x stuk ? Zolang het modem namelijk niet online is deelt hij zelf ook nog ip-adressen uit in de 192.168.100.xxx serie.

    Dat is volgens mij ook een van de redenen waarom sommige 'ongeduldige' mensen zeggen dat ze niet op de activatie pagina komen, omdat de pc dan nog een 192.168.100.x ip heeft en dan niet verder komt. Tijdens activatie krijg je (bij meerdere mensen gezien) een tijdelijk ip in de 198.x.x.x serie, na het activeren pas een 'echt' ip-adres. Maar dan moet je modem dus wel online zijn, anders krijg je een 192.168.100.x en kan hij nooit activeren.
    Dus bij het aanzetten modem, altijd eerst wachten tot hij zich aangemeld heeft en alle lampjes aan zijn en dan pas pc aanzetten zodat hij een ip vraagt.
     
  2. JD1

    JD1 Forum Member

    Berichten:
    51
    Ik ben er zeker van dat het om een melding van een duplicate address voor 192.168.100.1 ging, met een onbekend 2e hw-adres (niet van router, modem of pc). Anders had het inderdaad de router kunnen zijn (wel erg toevallig, maar mogelijk) voor het on line komen van de modem, die evt. hetzelfde adres kon hebben gekregen als de pc op de hub (dat adres was statisch ingesteld op 192.168.100.30). Dat was dus niet zo.
     
  3. marcelsmit

    marcelsmit Forum Member

    Berichten:
    60
    Ik snap er allemaal niks van waar jullie het over hebben,tenminste ik snap wel wat de bedoeling is maar gaat mijn pet te boven.
    Enige wat ik weet is dat ik 99 van de 100 keer niet in mijn modem kan en dat surfen superklote gaat en ik een upload heb van 0,5 mbit/s.

    Ook zou ik graag in het advanced login gedeelte willen komen maar kan dat passwoord niet vinden,ik heb dat wachtwoord tooltje gedownload "ARRISpwod" en dan kun je ook "seed" en "des encoded" invullen maar wist niet wat daar moest dus heb gewoon default seed aangevinkt en ik krijg dan per dag een password maar nog werkt het niet grrrrrr,ik denk dat je via dat advanced login namelijk ook je modem kunt resetten en dat lijkt me wel handig,want nu moet ik elke keer twee trappen op en neer lopen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
  4. JD1

    JD1 Forum Member

    Berichten:
    51

    Dat het je vaak niet lukt de modem uit te lezen, is een probleem dat veel voorkomt. In de openingspost van meesdroo in dit topic kun je vinden hoe je dit toch voor elkaar kunt krijgen.

    Wat betreft de beroerde snelheid: Controleer eerst of je kabels, aansluitingen, evt. wifi-verbinding, pc-configuratie, evt. routerconfiguratie, etc. deugen. Reset de modem nog eens. Levert dat allemaal geen oplossing op, neem dan contact op met Ziggo. Zij kunnen je modem uitlezen en kijken of o.a. de SNR-waardes (ook van je upstream, dat kun je zelf niet) in orde zijn.

    Voor zover ik weet, lukt het op dit moment niemand (met welke tool dan ook) door de 'Advanced login' heen te komen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
  5. marcelsmit

    marcelsmit Forum Member

    Berichten:
    60
    Ik wilde net mijn oude modem weer aansluiten en laten activeren door ziggo,maar daar vertelden ze dat dat niet kon :s maargoed,ze voregen of ik de nieuwe modem weer wilde aansluiten en hij heeft hem opnieuw geactiveerd... en wat denk je? 4,4 mb/s uploadsnelheid,mooie ping op spelletjes en het surfen gaat weer normaal.
    Erg apart maar het lijkt wel goed te zijn nu,maar laten we niet te vroeg gaan juichen ;)
     
  6. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Het Arris TM702 DOCSIS 3.0 bij mij is alleen te bereiken als hij niet volledigs geregistreerd.
    Of zoals nu ze problemen hebben met het docsis 3.0 netwerk want heb maar 1 downstream kanaal ipv 3.
     
  7. pletter

    pletter Forum Member

    Berichten:
    244
    downstreams

    Downstream 1 314.00 MHz 8.31 dBmV 38.98 dB QAM 256 4035633146
    Downstream 2 330.00 MHz 8.21 dBmV 37.64 dB QAM 256 2432808768
    Downstream 3 346.00 MHz 8.24 dBmV 37.64 dB QAM 256 2398734305
    Downstream 4 ----- ----- ----- ----- 0


    Upstream 1 44.10 MHz 43.00 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 64QAM
    Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
    Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
    Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----


    peter

    ps 50/5 sinds 28 juni
     
  8. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    ik kan he tmodem niet eens uitlezen laat hij niet echt toe
     
  9. pletter

    pletter Forum Member

    Berichten:
    244
    modem uitlezen

    kan dat wel weet niet waarom somige wel somige niet

    mischien heb ik wel mazzel of pc staat goed geconfigureerd


    heb geen idee

    groetjes peter
     
  10. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262

    weinig te maken met je pc goed configureren.
    Als je alles standaard heb staat werkt het soms wel soms niet hier.

    ik heb 2 arris modem allebei hetzelfde.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina