1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bereikbaarheid en uitleesbaarheid van Modems

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door meesdroo, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Waren het 2e en 3e LEdje allebei rood?
     
  2. Hallo,


    Weet niet zker of dit het juiste draadje is om het te posten maar het volgende.


    Ik heb een arris tm702b modem. Als ik deze aansluit op mijn router linksys 610 geeft de linksys aan dat er een 100mb aansluiting is. Ik dacht dat de arris modem een 1000mb uitgang had. Ik heb inmiddels de modem uitgelezen en daarin staat inderdaad dat er "maar" 100 mb is en tussen haakjes staat er achter "full". Betekent dit dat deze modem nooit theoretisch sneller kan dan 100 mb ( op dit moment is dat uiteraard met de huidige snelheden van ziggo geen probleem maar ik ben wat nieuwsgierig aangezien ik lees dat anderen wel 1000 mb aansluiting hebben, moet er wat worden gewijzigd enz???).


    john
     
  3. De tm702b is 1000Mbit, maar dan moet je router het wel ondersteunen. Bij mij draait het gewoon op 1Gbit tussen router en modem. Hij schakelt automatisch om naar 100 of 10Mbit afhankelijk van wat er aangesloten zit.
    Ondersteund je router wel Gbit ethernet en is de kabel goed ? Of kun je in de router ook de poortsnelheid vastzetten en staat die op 100Mbit nu ?
     
  4. Heb ook een TM 702 modem met een Linksys 610N router.
    Schakelt inderdaad automatisch over.

    Jojet,

    Heb jij misschien een Linksys 160N router?
    Die ondersteunt alleen 100 MBit.

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  5. Bedankt voor de reacties.

    Ja het is echt de 610. Ik heb er ook andere apparatuur op aangesloten en die geven wel een gigabit aansluiting (het lampje op de router is dan blauw, terwijl die van de aangesloten modem groen blijft). Ook als ik van fysieke poort op de router wissel vernadert dit niet. Ook de bekabeling is in orde. Op de modem zelf geeft het dus 100mb (full) aan. Ik weet niet waar ik in de instellingen van de 610 iets kan aanpassen. Ik kan in de manual maar ook in de interface niets vinden over aanpassen van de poorten.

    Ik heb nu zelfs een nieuw probleem erbij: voorheen kon ik mijn eigen webserver draaien (uiteraard in de 610 portforwarding gedaan voor port 80) en dit draaide allemaal prima. Sinds een paar dagen grote problemen met de Arris en nu kan ik mijn webserver niet meer benaderen ( de 100 en 1000 aansluitinge was een al langer bestaand probleem). Ook als ik een andere router er tussen plaats (een 100mb) blijft het probleem bestaan. Gek word ik van die Arris.

    john
     
  6. Ga eens naar Shields up! treed dan binnen en kies voor common ports.

    Kan je kijken of je poorten echt open staan voor buiten of dat de router hem wel dicht houd.
    Ten aanzien van je gbit verbinding, weet je zeker dat je kabels ok zijn?

    Welke OS draai je? welke clientals webserver?
     
  7. Portforwarding/blokkering gebeurt niet in het modem. Het modem werkt als een bridge. Misschien is je ip-adres gewijzigd waardoor de hostnaam van je webserver niet meer naar het juiste ip verwijst ?
     
  8. Okay,


    De portforwarding kan dus niets te maken hebben met de modem als ik het goed begrijp.

    Ik heb een dyndns-account en dit werkte altijd goed. Ik heb de afgelopen dagen wel heel veel problemen gehad met de verbinding (ik heb een 50mb abonnement maar haal alleen maar snelheden van 4mb, 10 mb, 20 mb en dat is het zo een beetje, vaak is mijn upload snelheid hoger dan mijn download snelheid maar als ik het goed heb wordt ik daar over teruggebeld door de technische dienst van ziggo) en daardoor de hele boel tig keren gerestart, dus ook de router. Maar wel elke keer de betreffende poort op de router geopend en ook in de router de dyndns nagekeken (in de router kun je daar iets over instellen zodat het telkens de dynamische aanpassing meeneemt). Het was mij alleen opgevallen dat dit allemaal gebeurde sinds ik de snelheids-problemen heb met de modem, dus vandaar dat ik dacht dat daar een koppeling mee lag. Zal vanavond even de shields up uitproberen.


    john
     
  9. Modem en Router

    Hallo ben nieuw hier maar ben de laatste 3 maanden maar 3 weken!!! online geweest.
    Sinds vorige week een monteur gehad van ziggo,origineel want er was al eens een monteur geweest maar die was ingehuurd?.
    De laatste monteur is een aardig poosje aande gang geweest met verschillende modems en heeft op het laatst een motorola neergezet en voorlopig kan ik vooruit.
    As maandag komt hij terug en dan moet opgelost worden!.
    Hij heeft donderdag middag gebeld en hij komt na de middag.
    Ook veel problemen met de router=Netgear3500N=gehad gaf maar de helft door van de 50Mb die ik die bewuste 3 weken heb gehad,en nu maar het beste hopen,oh ja al die tijd ook geen telefoon gehad.

    Heeft iemand hier een idee wat er gebeurt als je een ander soort modem op het netwerk van Ziggo probeert aan te melden? Ik ben namelijk erg geinteresseerd in de Netgear CG3300. Gigabit, wireless-N, pwnage!:censored:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina