1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bereikbaarheid en uitleesbaarheid van Modems

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door meesdroo, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. *zucht*

    En waarom is er op ieder forum toch wel weer iemand die zich geroepen voelt om andere leden aan te spreken indien die het durfen om zich anders te gedragen dan meneer wil. Kom op, get a life.

    Maar ik ben best bereidt een verklaring te geven voor je waarom ik tegen jouw gedragsregels heb gezondigd.

    Een nieuwere of niet dagelijks lezende gebruiker van dit forum weet niet of er bepaalde informatie beschikbaar is. Hij weet ook niet wat voor een termen er gebruikt worden op dit forum, dus ook zoeken kan lastig zijn. En als je niet eens weet dat bepaalde informatie beschikbaar is en niet weet op welke termen je moet zoeken, wordt het lastig. Als het dan ook nog een thread is die alleen maar over dit onderwerp gaat, wordt het helemaal moeilijk want dan zullen de meeste zoektermen in iedere post voorkomen.

    Zeker als de thread begint met een eerste post die alle informatie lijkt te verzamelen en de gewenste informatie hier niet bij staat. Moet ik dan zonder te weten of de informatie die ik zoek (waarvan ik bij mijn eerste post niet eens wist dat die bestond, dat wist ik pas na het antwoord) 20+ pagina's doorlezen van vooral mensen die hun eigen waarden posten? Waarom denk je dat een boek een inhoudsopgave heeft? Je kan het toch ook gewoon doorlezen?

    Voor het karretje spannen.....te lui...

    Je stat nogal klaar met je meningen over anderen. Wie mag jij dan wel niet zijn om anderen, op basis van 1 enkele post, van zulke qualificaties denkt te mogen voorzien?

    Ik heb aan de Roo een verzoek gedaan, blijkbaar zag hij er ook het nut van in want he heeft het ingewilligd. Hoe dit voor het karretje spannen is begrijp ik dus echt niet.
     
  2. Die originele posting over de uitleesbaarheid van modems, is een eerste aanzet om tot een FAQ over dit onderwerp te koemen. Dit n.a.v. verzoeken van de weinige en overbelaste MGV bestuurders om een handje te helpen.
    Die posting is daarom vastgezet en wordt met enige regelmaat bijgewerkt.
    De tussentijdse posting over de signaalwaarden blijkt door deze en enige eerdere vragen daarnaar ook een gewenst onderwerp voor een mogelijk toekomstige FAQ.
    Verwijzingen van de ene mogelijk toekomstige FAQ naar de andere mogelijk toekomstige FAQ zijn daarbij zeker ook gewenst, vandaar dat deze link snel is opgenomen. En toen hij toch eenmaal in mijn copy/paste buffer stond was het een kleine moeite ........:)

    Verder maak ik me over dit soort vragen niet zo druk; wanneer ik er geen tijd voor heb, komen ze (voorlopig) niet aan de beurt.

    Wel zijn er drie ander wensen die ik heb:
    1. Wanneer je een probleem hebt aangemeld en dat is opgelost, meldt dat dan even aan het forum met de oplossing erbij. Dat ontwikkelt een soort gezamelijke kennis-database.
    2. Haak niet aan bij een bestaand onderwerp omdat je ook een computer hebt, die ook één of ander probleem heeft. Tenzij jouw probleem gegarandeerd 100% hetzelfde is, heb ik liever een nieuwe draad, want nu raak ik soms het overzicht kwijt wie ik allemaal tegelijk aan het beantwoorden ben.
    3. Probeer bij het opstarten van een nieuwe draad zo zorgvuldig en volledig mogelijk trefwoorden in te vullen. Andere forumleden vinden ook graag iets terug m.b.v. de zoekfunctie.


    Mees de Roo
     

  3. Mees de Roo, zeer bedankt voor je advies, dat ik zeker ga opvolgen. Ik heb overwogen het voorlopig zo te laten, maar dat lijkt me bij nader inzien een slecht idee.
    Ik meld het wanneer het probleem is gefikst en wat de oorzaak was.
     
  4. Gisteravond naar het 64QAM-kanaal teruggeschakeld en tot nu toe zijn de upstreamwaardes als volgt:

    Upstream 1
    20.00 MHz 52.75 dBm VMixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM

    Dat is qua dBm lager dan ik ooit heb gehad en net onder de bovengrens, dus daar kan ik voorlopig niet bij Ziggo mee aankomen. De lagere temperaturen zullen hier een rol spelen. Uploadsnelheid ca. 4.2 Mb/s.
     
  5. Een moeilijk geval, inderdaad, vooral omdat je (nog) geen werkelijk probleem hebt.
    Je signaalniveau zit hoog, ikzelf zou liever 50dBmV of lager zien, maar net niet te hoog.
    Je signaalvariatie zit hoog (3dBmV is het maximum wat, binnen een kanaal, temperatuur mag doen), maar net niet te hoog.
    Je blijft dus een grensgeval; zodra er wél een probleem de kop opsteekt meteen aan de bel hangen (met voorgeschiedenis) en regelmatig in de gaten houden, vrees ik. :cry:

    Mees de Roo
     
  6. Modem gegevens uitlezen

    Hoe lees ik de waarden van het Arris TM702 modem uit.
    Kan dat rechtstreeks vanaf mijn computer of moet ik iets downloaden ?
     
  7. Het is mij zowaar gelukt om de Ubee uit te lezen, het lijkt er in ieder geval op dat er in de software bewust voor gekozen is om http toegang vanuit het lan te weigeren..

    Wat ik heb gedaan:

    Lange reset van 20 seconden tot de modem begint te knipperen als een wilde.
    Geen toegang.....
    2e lange reset van 20 seconden.
    Modem was bereikbaar via 192.168.1.1

    Door de 2 lange resets had ik een situatie waarbij ik tijdelijk de waardes kon uitlezen* (internet werkte ook nog op de snelheid van voor de resets +/- 14Mb download)

    Helaas was de modem inmiddels toegekomen aan het verwerken van de resets en ging de modem echt opstarten waarna ik weer een crappy verbinding van +/- 1 Mb heb **

    Ergens tijdens dit opstarten raakte ik helaas de toegang weer kwijt..
    *
    [​IMG]
    **
    [​IMG]


    Poging 2, verbinding lijkt toch nergens op :mrgreen:
    Maar even linkjes aangepast anders wordt het zo'n lange post.

    Docsis scherm, vlak na reset.
    http://www.gastenzondergrenzen.eu/madeleine/ubee-status-poging2-01.jpg

    Docis scherm, bijna opgestart (maar 1 downstream en die is op het randje, meer wordt t niet..).
    http://www.gastenzondergrenzen.eu/madeleine/ubee-status-poging2-02.jpg

    Firmware scherm.
    http://www.gastenzondergrenzen.eu/madeleine/ubee-status-poging2-03.jpg

    Status scherm.
    http://www.gastenzondergrenzen.eu/madeleine/ubee-status-poging2-04.jpg

    Bootcycle voltooid.
    http://www.gastenzondergrenzen.eu/madeleine/ubee-status-poging2-05.jpg
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2009
  8. Zie startpost
     
  9. Slechts 1 downstream i.p.v. 4. Goede reden om Ziggo te bellen, lijkt me... SNR-waarde van die downstream is niet geweldig maar ok. Je uploadwaardes zien er wel goed uit. Haal je daarmee tegen de 5 Mb/s?
     
  10. Hmm dit probleem is bijna twee weken geleden al aangemeld...
    Mijn eerste Docsis3 modem (Arris) werkte niet/nauwelijks(soms 0,2Mb download), na twee weken en 4,5 uur bellen omgewisseld.
    Dit modem heeft het even gedaan, ging vervolgens naar 1Mb download en komt soms na +/-15 resets op een andere downstream waar ik 4 tot 15Mb haal.
    Inmiddels heb ik sinds het begin van dit probleem nog "maar" 1u20 minuten gebeld en ik was niet van plan om daar veel meer van te maken.

    Maar eerlijk gezegd heb ik het wel gehad, deze week laat ik de Motorola weer activeren (mijn vertrouwen is al een tijdje 0,0 dus nooit teruggestuurd) en mijn abonnement downgraden.
    Hopelijk heb ik dan weer een beetje werkende verbinding en ga ik mij verdiepen in andere aanbieders voor televisie/telefonie en internet.

    Ik ga dus maar doen wat mijn enige optie nog is, stemmen met mijn portemonnee en overstappen naar een concurrent.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina