1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bereikbaarheid en uitleesbaarheid van Modems

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door meesdroo, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Een verzoekje dan, kan de link naar die post in de eerste post erbij worden gezet, zodat we niet de hele thread hoeven te lezen om die informatie te vinden.
     
  2. modem arris 702 uitlezen

    het kan vanaf 23:30 to nog onbekende tijd (nog niet gevonden)

    dus het uitlezen kan van 23:30 tot ....

    ik hoop dat ziggo dit snel fixed

    het kan ook zo zijn dat het bij mij aleen vanaf 23:30 is

    hier directe link modem http://192.168.100.1/

    het is wel zo dat ik hem nu 23:40 niet kan uitlezen maar ik update deze post nog wel
     
  3. Wat noem je te veel T3 log berichten ? Zijn dat er elke dag, elk uur, elke 5 minuten oid..? Is daarvoor een standaard ? Ik merk dat ik voor 27 aug elke nacht om 2 uur T3 berichten had. Na deze datum heb ik er maar 3 gekregen. Leek mij een verbetering.

    Ar
     
  4. Die nachtelijke T3´s (voor een aantal kanalen en meestal rond dezelfde tijd) hebben te maken met de herdistributie van kanalen door Ziggo. Aanvankelijk leek dat elke nacht te gebeuren, en weinig verbetering zo niet verslechtering op te leveren. Ziggo doet het zo te zien nu wat minder vaak; hopelijk met een beter algorithme ook. Blijft over een paar onregelmatige T3´s. Dat kan op signaal-problemen duiden, maar ook op drukke kanalen met veel collisions. Wanneer de regelmaat niet in minuten maar in uren of dagen geteld wordt, zou je er als gebruiker weinig van moeten merken.

    Mees de Roo
     
  5. Hoge upstreamwaarde

    Mijn upstreamwaarde is te hoog, terwijl de downstreamwaardes in orde zijn:

    Downstream

    Downstream 1 250.00 MHz -5.15 dBmV 36.17 dB QAM 256
    Downstream 2 226.00 MHz -2.32 dBmV 34.63 dB QAM 256
    Downstream 3 234.00 MHz -2.58 dBmV 36.39 dB QAM 256
    Downstream 4 242.00 MHz -5.80 dBmV 35.60 dB QAM 256

    Upstream

    Upstream 1 20.00 MHz 55.50 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM

    De uploadsnelheid valt daarbij mee: ca. 4 Mb/s. Ik kan de uploadsnelheid opkrikken tot 4.5 Mb/s door een upstreamchannel op 32QAM te selecteren. De waarde ziet er dan zo uit:

    Upstream 1 44.50 MHz 57.00 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 32QAM.

    Voor zover ik kan beoordelen, heb ik alles netjes aangesloten en het DTV-signaal is prima. Nu levert de te hoge upstreamwaarde nog geen problemen op, maar wanneer de snelheden weer omhooggaan...
     
  6. Hoe krik jij je upstreamchannel naar 32QAM op???
     
  7. Ander kanaal proberen. Maar je zit met 32QAM ruim over het absolute maximum wat je modem op kan brengen; alleen met QPSK zit je er net onder en dan nog zonder enige reserve. Dat is echt een situatie die je Ziggo moet melden en op laten lossen (wanneer je huis aansluiting ten minste in orde is).

    Mees de Roo
     
  8. Wil hier toch even op reageren. Wat is het probleem om zelf even op zoek te gaan naar de informatie die je graag wilt hebben? Is natuurlijk wel makkelijk om een ander voor je karretje te spannen. En waar hebben we het over.. een tread doorlezen... Kom op ; Als je informatie/advies wilt, of een probleem opgelost wilt hebben zul je daar zelf ook wat energie in moeten steken.

    Als het blijkbaar teveel moeite is om zelf op zoek te gaan naar informatie dan is die informatie blijkbaar niet erg belangrijk voor je.

    Mees ik heb respect voor jou geduld, ik had me niet zo voor een een ander zijn karretje laten spannen omdat iemand anders te lui is om deze tread door te lezen. Nu moet jij de zoekaktie uitvoeren ipv dat diegene dat zelf doet. Lekker makkelijk, maar wel erg luie instellingen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina