1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Bereikbaarheid en uitleesbaarheid van Modems

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door meesdroo, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Het lijkt me eerder een probleem in je profiel of je modem, anders zou iedereen in Schagen en omgeving ook maar 1 downstream hebben. Wat zegt de helpdesk er van ?
     
  2. Elsido

    Elsido Forum Member

    Berichten:
    201
    Waarom haal ik met 1 downstream dan wel 50 mbit?
     
  3. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Plaats eens een screenshot van je modem log dan?

    Werd net gebeld door ziggo zowaar dat het probleem gevonden is en het is op netwerk nivo en wordt zo spoedig mogelijk opgelost geldt niet alleen voor schagen maar voor hele dekkingsgebied vertelde betreffende man.
     
  4. wolfman

    wolfman Forum Member

    Berichten:
    7
    Ik heb dus het zelfde probleem (1 Downstream) en woon net als mennog ook in Schagen. De helpdesk heeft gezegd dat dit niet klopte maar vertelde er niet bij of dit aan mijn modem lag of aan de infra van Ziggo.
     
  5. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Ik heb net me oud collega gebeld ligt niet aan je modem.
    Ik heb er namelijk 3 thuis liggen 2 arris en een ander type uu nogwat.
    En die heeft het ook.
    Infra van ziggo heeft capaciteits problemen op sommige kaarten op de cmts (centrale ziggo in je plaats)
     
  6. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Ben je niet in de war met je upstream Elsido ?
    Dat is er maar 1

    Downstream is 4 kanalen, en in de meeste multikabel gebieden 3 kanalen.
    50Mbit op 1 kanaal kan theoretisch alleen maar (als de stream echt vol open zou staan) als je de enige bent die op dat moment gebruik maakt van die cmts-interface.
     
  7. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Ah, vandaar dat niet iedereen in Schagen het heeft. Als je toevallig op zelfde interfacekaart zit als Wolfman zitten jullie in hetzelfde schuitje.
    Hebben ze nog gezegd hoe snel "zo spoedig mogelijk" ongeveer is ?
     
  8. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Helaas niet (duurde bij mij al 3 maanden) maar betaal al 3 maanden niks loopt ook een klacht.
     
  9. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Internetter,
    Signaalwaarden overzicht staat eerder in deze draad:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=191386&postcount=62

    Omdat (tussenliggende) versterkers dit signaal-niveau eenvoudig kunnen corrigeren zijn S/N waarden, symbolrates, protocols, (un)correctable codewords netzo goed indicatoren die moeten worden betrokken bij de be-oordeling van een verbinding.

    Ik zou verder graag horen wat er in Schagen nu werkelijk fout stond. Ik begreep van mennog dat die drie downstream-kanalen heel even in de lucht leken te komen, om vervolgens even snel af te sterven. Ik kan daar even vlug geen instelling bij bedenken.......:roll:

    Mees de Roo
     
  10. internetter

    internetter Forum Member

    Berichten:
    429
    Dank voor de verwijzing.
    'k Moet er overheen gelezen hebben.
    Zijn de aangegeven waarden voor het EDS2 modem ook van toepassing op mijn EDS3 modem?

    Vr. gr.
    Internetter.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina