1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alleen maar bezettoon bij bellen of gebeld worden.

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door pinkie, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwe Modem ontvangen sindsdien geen telefoon meer. Alleen maar een bezettoon.

    Help !!!!!!!!!!!!
    Na de installatie (15-07-2009) van een nieuw EVM 3200 modem,
    made in China, voor de aangekondigde snelheidsverhoging en overstap naar het alles in 1 pakket, kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken bij bellen of gebeld worden hoor je alleen een bezet toon.
    Ik heb hiervoor meerdere malen de klantenservice gebeld, waarbij telkens werd aangegeven dat het snel opgelost zou worden binnen 48 uur.
    Echter na 48 uur nog steeds geen telefoon. Weer de klantenservice gebeld, nu wordt aangegeven dat het probleem is doorgegeven aan de technische dienst en ze er geen zicht op hebben wanneer het probleem is opgelost. Uitgelegd dat ik erg afhankelijk ben van de telefoon en gevraagd of het 'oude' modem weer geactiveerd kan worden. Maar volgens de helpdesk medewerker is dat niet meer mogelijk.

    Nu al 7 dagen geen telefoon!!!!!

    Omdat de Ziggo medewerkers een zodanig kennis van zaken hebben, ben ik nog steeds met een mobieltje aan ‘t bellen, wat behoorlijk wat kosten met zich meebrengt.
    Alle mobiele telefoon aanbieders verdienen hopen geld aan Ziggo klanten met telefoon storing.
    Postcode 6135.
    Groeten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2009
  2. hier sinds 2 dagen ook telefoon ellende, maar niet vermeld op de storingspagina.

    ik kan niet gebeld worden, als ik opneem hoor ik een in gesprek toon.
    of helemaal niets.

    ook springt hij vaak direct over op de beantwoorder, andere telefoon helpt niet.
    het ligt niet aan mijn telefoon toestel.

    toen dacht ik even de helpdesk te bellen, hoor ik ineens dat het weer 10ct pm kost ?!!! maar direct het bericht dat de wachttijden weer eens langer zijn geworden en men mij niet snel genoeg te woord kunnen staan, en de verbinding word weer verbroken...

    wat is er aan de hand ?!!!!!
     
  3. Heb jullie soms beide een Ubee evm3200 modem gekregen? Indien dit het geval is, adviseer ik je om toch telefonisch contact op te nemen met de klantenservice/helpdesk.

    Er loopt op dit moment een issue met deze modems waarbij het niet mogelijk is om te bellen of gebeld worden doordat de telefoonlijn op een ingesprekstoon springt wanneer het gesprek tot stand gebracht wordt.

    Indien bovenstaande omschrijving van de storing soort gelijk is aan de storing die jullie ondervinden, kan je telefonisch contact opnemen met de klantenservice en vragen om een monteur. De monteur zal je Ubee modem dan swappen voor een Arris modem. Hierna zouden de problemen direct opgelost moeten zijn.

    De callcenter agents zouden inmiddels ook de hoogte moeten zijn van de storing. Indien zij geen monteur voor je willen inplannen, kan je ze verwijzen naar hun 'storingspagina'.

    Op dit moment wordt er onderzocht of en hoe dit probleem verholpen kan worden. Tot dat daar meer over bekend is, is een modem swap de enige oplossing.
     

  4. nee ik kreeg eergisteren de Arris modem, maar die heb ik er nog niet tussen gebouwd.
    dat ga ik vandaag doen.

    telefoon doet nog steeds raar.

    Update:

    Arris hangt er nu tussen, heb de nieuwe snelheid en mijn telefoon doet het weer prima.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2009
  5. Ubee evm3200 modem

    Ik heb inderdaad een Ubee evm3200 modem gekregen.
    Helpdesk gebeld, hebben voor vrijdag een monteur ingepland.
    Laat nog horen hoe dit afloopt.

    Update,
    monteur geweest, modem vervangen voor een Arris-modem en alles werkt nu perfect.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2009
  6. Ubee modem (EVM 3200 modem)

    Ook wij hebben vandaag (22-07-2009) een nieuw modem gekregen, alles werkt maar zoals bij vele geen telefoon.
    Wat je ook doet hij blijft ingesprekstoon geven, met de klantenservice gebeld, problemen waren sinds vandaag bekend zei de medewerker en binnen 6 dagen komt er een monteur om dit probleem op te lossen, het zal wel uitkomen dat er een swap modem word neer gezet.
    Ik hoop dat dan ook de internetsnelheid om hoog gaat want dat is ook nog onder de maat.
     
  7. het probleem met de Ubee modem lijkt op een probleem wat ik wel vaker tegen kom als ik bij Telfort klanten de Zyxel modem vervang voor een speedtouch.

    er zijn veel Telfort klanten die dat graag willen en hun Zyxel willen verwisselen voor een speedtouch 716v5 WL bijvoorbeeld.
    zodat er geen router tussen hoeft.
    de Zyxel van telfort is namelijk een gewoon modem met voip, maar niet wireless.

    de speedtouch ondersteund wel de protocollen van Telfort en internet is dan ook geen probleem, maar de voip reageerd hetzelfde als ik nu lees over de Ubee modem.
    dit zit em in het feit dat er 1 codec in de speedtouch zit die niet herkend word door de voip telefoon centrale van Telfort. [g720 codec dacht ik zo uit m'n hoofd]

    die schakel ik dan uit via een telnet sessie en dan doet de voip het wel.
    misschien is dit een soortgelijk probleem met de Ubee modem.
    ik dacht ik plemp dat hier maar even neer voor Ziggo, misschien kunnen ze daar wat mee....
     
  8. Kan ik dat zelf ook uit zetten vai een telnet verbinding of kan je me er mee helpen omdit te testen ?
    Richard
     
  9. ik weet niet of dit ook kan bij de modems van ZIGGO.
    maar dan moeten we eerst weten of het aan een codec ligt, en aan welke codec.
    ik weet niet of de g729 codec ook gebruikt word in de ZIGGO modems, en of dit het probleem is... het zou kunnen.

    of wil je dit weten omdat je een telfort abbo hebt ?

    het schema werkt in ieder geval als volgt via telnet:

    Hoe in de Speedtouch 716:

    Uit zetten g729:
    Log in in de Speedtouch middels een telnetsessie (telnet 192.168.1.254 of telnet 10.0.0.138)

    Tik in: voice codec
    Tik in: list
    Tik in: config
    Tik in: type=g729
    Tik in: [ptime]=20
    Tik in: [vad]=
    Tik in: [priority]=3
    Tik in: [status]=disabled
    Tik in: saveall

    Herstart de speedtouch.

    maar nogmaals ik weet niet of dit zomaar getest kan worden op de ZIGGO kabel modems.
    via dit schema kun je ook de codec weer aan zetten.

    als je dit wilt proberen is het natuurlijk wel voor eigen risico.
    wellicht kunnen andere techneuten op dit forum hier iets meer over vertellen.
     
  10. Voor de Ziggo Ubee modems die last hadden van bovenstaand issue, is er inmiddels een fix uitgebracht. De problemen zouden daarmee verholpen moeten zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina