1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

ITV Netwerkfout

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door Silvia_31, 5 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. lionking!

    lionking! Forum Member

    Berichten:
    21
    Ik kan nu ook niet opnieuw ITV installeren hij geeft iedere keer internal error aan.Ziggo geeft nu ook op mijn postcode aan dat men een storing heeft.
    Ik vind dat de personen zoals Kitaro van de Ziggo helpdesk wel eens wat meer informatie kunnen geven wat er precies aan de hand is en wat men er aan gaat doen,je kunt de helpdesk wel bellen maar daar gaat zoveel energie inzitten dat ik liever de boel even opnieuw installeer.Ik heb het idee dat men bij de helpdesk niet echt weet wat het probleem op dit moment is. De website van Ziggo is de laatste tijd soms ook moeilijk te bereiken.
     
  2. catastrofus

    catastrofus Forum Member

    Berichten:
    4.750
    Het zou zo maar kunnen zijn dat Kitaro geen dienst heeft dit weekeinde. Niet iederen medewerker van onze kabelboer zit gezellig, in z'n vrij tijd, op dit forum...

    Gert.
     
  3. GerardPoels

    GerardPoels Forum Member

    Berichten:
    8
    Opzeggen kost geld en kan niet...

    Ziggo adviseert telefonisch op te zeggen. Dan hoor je op maandagochtend: “De wachttijd is 20 minuten” Dus telefonisch opzeggen kost al 2 euro voordat je ook maar iemand aan de lijn hebt gehad…
    “Nee meneer, u zit vast aan een tweejarig contract. Er staat wel dat u telefonisch kunt opzeggen maar dat kunt u niet.” Dat moet dus per brief.

    Ik geef aan dat zij niet voldoen aan het contract en dat ik daar dus vanaf kan maar dat was volgens de medewerker van Ziggo helemaal niet zo. Doorverbinden deed hij niet en ik was dus weer enkele euro’s verder. Je kunt je voorstellen hoe link ik was. Ik heb nog net niet gescholden maar was wel erg kwaad op de ziggo medewerker.

    Nu gaat er dus een brief de deur uit (slim van ze! aanmelden kan wel online, afmelden niet.) Ik voor de zekerheid nogmaals gevraagd of ik wel met de klantenSERVICE sprak omdat ik nog geen service gekregen had. Hij bevestigde dat.
     
  4. GerardPoels

    GerardPoels Forum Member

    Berichten:
    8
    Eerst officiële klacht indienen darana ontbinden

    Hier nog even wat info van consumentenautoriteit.nl die ik net heb gebeld.
    Zij geven dan dat het beter is om eerst aangetekend een klacht in te dienen bij Ziggo met een termijn waarin zij de zaak moeten verhelpen.
    Doen ze dat niet dan moet je daarna niet opzeggen maar ontbinden.

    De medewerker van consumentenautoriteit.nl vertelde dat als de situatie dan nog zo was er meer dan voldoende grond was om tot ontbinding over te gaan. De service voldoet niet en de hardware (Cisco pvr) kan ook niet optimaal gebruikt worden.

    Geld terug dus...
     
  5. Infje

    Infje Forum Member

    Berichten:
    247
    Jammer om te zien, nu ik terug van mn weekendje ben, dat dit probleem nog niet is opgelost. Zojuist de status nagevraagd en de oplossing voor dit probleem is helaas nog niet gevonden.

    Zodra er meer bekend is laat ik dit weten.
     
  6. Overkill_666

    Overkill_666 Forum Member

    Berichten:
    5
    Hoi allemaal,

    Ben net noodgedwongen een nieuwe klant van Ziggo geworden omdat ik en mijn vrouw zijn verhuist van Amsterdam (UPC) naar Amstelveen. Ik had meteen al een beetje een raar voorgevoel van Ziggo, want ik meen me te herinneren dat ik dit bedrijf wel eens voorbij heb zien komen bij Kassa.

    Natuurliijk het pakket met ITV en de bekende Cisco PVR ontvanger aangeschaft (wat overigens raazendsnel in huis was :grin:!)en netjes alles geinstalleerd.

    Vanaf de eerste moment viel mij al op dat de pvr bij de eerste ITV install al een foutmelding op de server gaf met de vermelding van die http://prov.vod.casema.nl/vod/VODProcess

    Op ok klikken gaat de de install gewoon verder met het ophalen van de gegevens via ziggo.

    Er wordt daarna aangegeven dat de ITV geactiveerd is, en dat blijkt want ik kan gewoon van ITV gebruik maken (ongeveer 10 a 15 minuten of net zolang dat een serie (bv Faulty Towers) duurt.

    Start ik daarna een nieuwe serie op, dan geef het systeem het bekende oranje scherm met netwerkfout aan.

    Kijk je dan in systeem/info, dan wordt ITV installatie aangegeven met "bezig..."

    Installeer je ITV opnieuw, dan begint het hele riedeltje weer opnieuw..(ITV geactiveerd etc..)

    Erg frustrerend.

    Uiteraard de helpdesk hierover gebeld en die gaf mij te kennen dat het om een "bekend" probleem gaat.

    De jongeman van de Ziggo ITV desk gaf mij te kennen dat dit probleem maar een paar dagen zou duren en zeker geen "weken of maanden"!

    Waarom heeft Ziggo geen oplossing als het om een bekend probleem gaat??

    Aan de instelllingen of installatie van het pakket ligt het in iedergeval niet.

    De helpdesk heeft wat instelling van de PVR genoteerd en gaan hier verder mee aan de slag. Ik vroeg om een terugbel actie wanneer ze wat meer wisten, maar daar doet de helpdesk kennelijk niet aan.

    Je moet als klant zelf maar zien of het opgelost is.

    In iedergeval ga ik niet betalen voor een service dat niet is geleverd, en daar lijkt dit wel verdraaid veel op!:evil:
     
  7. Infje

    Infje Forum Member

    Berichten:
    247
    Ik krijg zojuist te horen dat het probleem opgelost zou moeten zijn. In sommige gevallen is het nodig dat de fabrieksintellingen van de decoder geladen moeten worden.

    Graag wil ik weten of dit daadwerkelijk het geval is.
     
  8. ibtisam

    ibtisam Forum Member

    Berichten:
    58
    Hoi infje,

    Bij mij werkt op het ogenblik alles. 3723an
     
  9. GerardPoels

    GerardPoels Forum Member

    Berichten:
    8
    werkt weer (na 52 uur!)

    Bij mij werkt het nu (52 uur nadat ik constateerde dat het mis was).
    De aangetekende brief met de klacht is de deur uit. Vanaf morgen houd ik strak bij wat er fout gaat. Ik wordt er echt niet goed van :evil:
     
  10. stitch_duck

    stitch_duck Forum Member

    Berichten:
    337
    Bij mij (2622 Delft) nog steeds de melding netwerkfout.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina