1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DOCSIS 3 Modem en Sitecom WL-183 Router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door netcop, 18 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo ik heb gisteren de nieuwe DOCSIS 3 modem ontvangen, ik heb een Sitcom WL - 183 Router (NIEUW), na installatie steeds last van wegvallende verbinding, nu heb ik al van alles geprobeerd uit eerdere forums, is er iemand die mij zou kunnen helpen met een oplossing? :oops:
     
  2. Wat doet die verbinding wanneer je je PC direct op het modem aansluit?

    Mees de Roo
     
  3. Als ik hem direct op het modem aansluit heb ik nergens last van, echter zit ik hier in huis met meerdere gebruikers, dus erg vervelend als ik iedere keer router kan gaan resetten ! Heb al een update gedaan van software voor de router, en al meerdere malen terug gebracht naar de fabrieksinstellingen. en zoals het hoort eerst modem helemaal op laten starten dan router en dan PC ! al alle Wifi kanalen langs gelopen helaas geen resultaat ! :cry:
     
  4. Wat versta je onder een wegvallende verbinding?
    (Re)start van het modem (spontaan of handmatig?) of hang van het modem, (re)start van de router (spontaan, software/hardware handmatig?) of hang van de router. Hang van één of alle PC's bezig met browsen naar sommige/alle http adressen of een foutmelding luidende ....... (volledig).
    Kijk eventueel in modem-log en router-log (aangezet? anders doen)

    Mees de Roo
     
  5. Nou moet steeds mijn Router resetten dan doet mijn internet het weer !
     
  6. Probeer wanneer alles hangt eens in de router te komen.
    Meestal http://192.168.0.1/ of http://192.168.1.1/ .
    Aanloggen meestal admin admin of admin draadloos .
    Wanneer dat lukt ben ik allereerst geïnteresseerd in het router-log (eventueel aanzetten wanneer dat uitstaat).
    Verder moet je eens proberen de WAN DHCP opnieuw te initialiseren met een renew of refresh o.i.d. en kijken of hij dan ook loskomt zonder volledige reset (doe je trouwens een hardware of een software reset?)

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina