1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe Modem ontvangen sindsdien geen internet!!!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door M!rag3, 18 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik weet nog net niet genoeg van Ziggo procedures om dat met zekerheid te durven stellen, maar ik verwacht dat aanmelding van het nieuwe modem automatisch zou moeten leiden tot afmelding van het oude.

    Aangezien het oude nog werkt vrees ik dus dat aanmelding van het nieuwe niet (goed) gedaan/verlopen is.

    Probeer dat nog eens en kijk of je de melding krijgt dat het modem al is aangemeld?

    Mees de Roo
     
  2. activatie loop

    Nou ff getelefoneerd met ziggo betreffende de nieuwe modem. Deze blijkt in een loop te zitten omdat hij na de activatie weer terugkomt bij activatiescherm ook na activatie. Technische dienst zou hierover conctact met me opnemen zodra het opgelost is.

    Online lampje knippert nu continu door, Men pc vind het netwerk nu wel 100mbps zegt ie terwijl het volgens mij 1gbps moet zijn.

    Nu maar hopen dat ze het snel oplossen.
     
  3. Dat verschil van 100Mbits/s en 1000Mbits/s kán komen door de gebruikte kabel.
    Er zijn, ook bij Ziggo (opgeslokte andere ISP's), kabels in omloop die om goedkoopte-redenen (niet alleen tele2 is cheap) maar 4 draden hebben i.p.v. de voor gigabit vereiste 8.

    Probeer dus eens een andere en hopelijk betere CAT kabel.

    Voor de rest blijft het voor jou nu afwachten; een halfgelukte aanmelding is weer eens wat anders dan een geheel mislukte zullen we maar zeggen :cry:

    Mees de Roo
     
  4. Ja idd ma ja hij geef in het begin wel aan dat ie 1gbps :rolleyes: had ma na die mislukte aanmelding 100mbps niet dat het uitmaakt hoor toch. Want ze zitten nu op 50 mbps dus de kaart moet het gewoon aankunnen:lol:.

    Hoe hoog is de kans dat een technische dienst je belt als ze zeggen dat ze je bellen,:schater: want der is nu al 4 dagen voorbij sinds die belofte en ik heb niks van ze gehoord/kan natuurlijk ook dat ze pas bellen als ze alles gefixed hebben :censored:ziggo

    greetz

    mirage
     
  5. Je raakt nu aan het tere punt van de organisatie/registratie/communicatie struktuur van Ziggo.

    Of wat daar voor doorgaat. :oops:

    Ik denk dat we als MGV (we ? het is me ondanks diverse mailtjes nog steeds niet gelukt om betalend lid te worden) er in eerste instantie op moeten mikken dat alle contacten van een klant met Ziggo, binnen één dag bevestigd worden door een email (of mail wanneer het een product zonder internet betreft) op het hoofd email-adres van die klant, waarbij ten minste een referentienummer en een verantwoordelijke afdeling/medewerker wordt doorgegeven.

    Die mail toont aan dat je melding is aangekomen en geregistreerd (ik krijg nu de indruk dat veel meldingen vanaf het ophangen van de telefoon spoorloos zijn) en geeft je de mogelijkheid daar op terug te komen. Voor Ziggo maakt het koppeling van meerdere contacten en afspraken mogelijk/gemakkelijk; dat zou de oeverloze hoeveelheid medewerkers die nergens van afweten ook wat moeten beperken.

    Totdat iets dergelijks lukt loont het om, één of twee dagen na een contact waarbij afspraken zijn gemaakt, Ziggo nogmaals te bellen en naar de status van die afspraken te vragen. Dan kun je, wanneer de computer jou in het geheel niet blijkt te kennen, altijd een nieuwe afspraak proberen te maken. :schater:

    Mees de Roo
     
  6. Ik heb, toen ik het oude modem weer aansloot, deze wel weer moeten activeren. Dit heb ik gedaan met de codes van de brrief welke bij het nieuwe arris modem zat. Dit werkt dus goed vreemd genoeg. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de activatie codes voor elk modem anders zijn. Als ik het arris modem aansluit krijg ik geen melding dat deze geactiveerd moet worden, dus begrijpen doe ik het niet. Morgen komt er in ieder geval een monteur langs, dus ik hoop dat die het probleem zal oplossen.
     
  7. Oops, :shock:
    Wanneer ik het goed begrijp is je nieuwe activatiecode nu gekoppeld aan het MAC adres van je oude modem. Ik ben benieuwd of Ziggo in staat is die knoop te ontwarren.
    Een nieuw modem (=MAC adres) mét een nieuwe activatiecode zou wel eens je enige redding kunnen zijn..... :roll:

    Mees de Roo
     
  8. Mijn modem werkt op het moment, nadat ik hem opnieuw heb gereset volgens een nieuwe methode (reset knop 10 seconden ingedrukt houden tijdens het aanzetten van het modem). Hierna ging hij weer in z'n gebruikelijke opstart routine en heb gewacht tot hij klaar was. Wonder boven wonder werkte internet nu wel na een tijdje. 48MBit down/4,5MBit up. Verbinding viel net wel even weg, maar na een reset van modem/router werkt alles nu goed.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina