1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe Modem ontvangen sindsdien geen internet!!!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door M!rag3, 18 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. IK heb drie dagen geleden de nieuwe Modem van Ziggo gekregen. De Arris.

    Het probleem is als volgt.

    De modem reset zich zelf. En elke keer zegt mijn pc onbekend netwerk gevonden. Hierover heb ik meerdere malen met ziggo gebeld ze hebben mijn modem geactiveerd en het werkt nog steeds niet. Ik heb al vanalles geprobreerd. Hier alvast een lijstje van wat :

    - Modem gereset
    - Oude modem aangesloten geactiveerd en zelfde probleem( hiervoor nooit problemen mee gehad.
    - Kabels vervangen
    - enz

    Pas op de 27 ste komt er een monteur langs. Tot dan heb ik dus geen internet nu leech ik van iemands draadloze verbinding totdat ik eraf word geknikkerd.


    Heeft hier iemand ervaringen mee dat het blijft hangen op onbekend netwerk.

    MVG

    Mirage

    ik heb als besturingssysteem windows vista ultimate x64bit versie.
     
  2. Je zegt dat het modem zichzelf reset. Waar blijkt dat uit? Wat staat daarover in het modem-log? Het oude modem doet dit nu ook; dat kan kloppen want dat is afgemeld en het nieuwe is aangemeld. Dat laatste lijkt dus niet gelukt. Probeer het nog eens; wanneer het aanmelden toch al eerder gelukt was moet je de melding krijgen dat aanmelden mislukt is omdat je modem al is aangemeld.

    Mees de Roo
     
  3. docsis 3.0

    het is bekend dat het arris modem er langer over doet om zich aan te melden
    er zijn een aantal aandachts punten waar men zeker wel op moet letten
    1 modem MOET bij de aop staan
    2 kabels MOETEN zeker goed vast zitten
    want het modem maakt gebruik van 4 downstream frequenties

    mvg Kees
     
  4. Nog steeds niks!!!

    De modem reset zichzelf niet meer, Ik krijg op mijn pc vista x64 bit te zien bij netwerk ~onbekend netwerk~ en wil niet na de activatie scherm. Inmiddels heb ik alle kabels nagekeken opnieuw aangesloten,vervangen. Maar nog steeds onbekend netwerk. De modem al gereset en hij blijft nu hangen op een knipperend online lampje. Als ik men 2de pc aansluit deze draait op windows 32 bit pro vind hij het netwerk en gaat hij na de activatie scherm hier kan ik men gegevens invoeren en zegt ie dat mijn nieuwe modem weer is geactiveerd. Ma nog steeds geen internet. Ziggo is zo slim om een monteur op de 27 ste te sturen. Word er gek van.

    Hoe moet je modem benaderen voor log gegevens, ik zit nu momenteel op men werk. Dus dat zal ik vanavond doen. Deze heir posten.

    Ook vanalles geprobreerd met ipconfig /release renew dnsflush werkte ook niet.

    Als iemand me zou kunnen helpen zou ik het echt waarderen.

    MVG

    M!rag3
     
  5. Wanner het modem niet meer reset en met tenminste één PC verbinding met internet maakt, betekent dat, dat het modem-probleem is opgelost.
    Je hebt dus nu een PC-probleem op je X64-bak.
    Ik neem aan dat je die (met kabel), net als de andere, direct op het modem hangt? Want twee (of meer) PC's op het modem kan alleen m.b.v. een router (dus géén switch).
    Staat de netwerk-kaart op die PC online; er zijn vaak problemen met X64 drivers. En staat DHCP voor die netwerk-kaart (TCP/IP) aan?

    Denk je er wel aan dat je bij elke wisseling van PC het modem moet uitzetten en weer aanzetten (het is trouwens toch veiliger om kabels alleen in uitstaande apparaten te steken), anders werkt het gegarandeerd niet!

    Mees de Roo
     
  6. Ik heb elke keer de kabels verwisseld. Mijn x64 bak komt zonder enig poespas bij men maat wel online. ma bij mij zegt ie geen netwerk gevonden wel vreemd toch als die (***)modem nou eens zen werk deed had ik hier mijn gezeik niet hoeven neerteleggen.

    Ik heb de modem al minstens 2 uur laten uitstaan waarna ik de andere pc heb aangesloten.

    Mod-edit: Let svp op je taalgebruik.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2009
  7. Zou toch maar eens goed controleren of er iets in je PC niet goed is.

    Let ook een beetje op je woorden. Ziggo levert geen k*tmodem. Ze leveren alleen maar hoogwaardige goedwerkende produkten. :roll::wink::mrgreen:
     
  8. Wat hij ergens anders doet, geeft aan dat netwerk-functionaliteit in principe aanwezig is (de verdenking tegen X64 drivers kun je dus voorlopig laten rustem).
    Het wil niet zeggen dat de instellingen verder goed staan voor jóuw netwerk.
    Loop die dus na.
    En kijk welk IP-adres/netmask/gateway/DNS-server dat "onbekende" netwerk aan je uitdeelt.

    Heb je een firewall actief op je PC?
    Niet per ongeluk een keer NEE gezegd toen dat een nieuw netwerk vondt?
    Zet die firewall anders even helemaal uit.

    Kun je in het modem komen?
    http://192.168.100.1/ zou moeten lukken.

    O, en 10 seconden uit is echt genoeg; dan schiet alles ook een beetje op. :grin:

    Mees de Roo
     
  9. pm ff je postcode en huisnummer en macadres van het modem


     
  10. Ik heb precies hetzelfde probleem. Arris modem zaterdag ontvangen. Geinstalleerd volgens de handleiding. Vervolgens ging het modem continue fw/sw laden en zich vervolgens resetten. Ik heb dit aan laten staan en volgens het modem log is hij hier om 4.34 's zondag morgens mee opgehouden. Activatie ging overigens wel goed.

    Vanaf dat moment doet het modem het volgende: power + link lampkje branden continu en ds lampje knippert.

    De helpdesk 3 keer gebeld, alle 3 keer geen enkel resultaat. de 1e 2 keer schijnt er niets doorgegeven te zijn naar de td. Ze hebben alle gegegevens van het modem (mac adres etc).

    Er komt nu as woensdag een monteur langs, maar heb al gezegd dat ik denk dat dat niet veel zin heeft aangezien alles hier goed werkt. Heb nu mijn oude modem maar weer aangesloten en die werkt goed.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina