1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen verbinding, lampje US knippert

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door downforce, 18 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds 2 weken heb ik een alles-in-1 plus abbo . Alles zelf geinstalleerd, in een kwartier werkte het allemaal prima en een paar dagen later de telefoon ook. Tot gisteren dan. Het lampje US van het modem knippert en er is geen verbinding met Internet en telefoon is er ook niet. Ook resetten van het modem helpt niet. De router er tussenuit gehaald, weer tig keer resetten zonder resultaat.

    Nu wil het toeval dat ik te weten ben gekomen dat de telefoonverbinding weg viel toen de voice-mail voor het eerst na activatie werd ingesproken door een beller. Of dat er wat mee te maken heeft weet ik niet.

    Ziggo gebeld, het antwoord was dat misschien het modem oud is!!! Na 2 weken??? Volgens mij hebben ze ergens een knopje verkeerd gezet. Over een paar dagen komt een monteur langs de deur, maar daar hecht ik weinig waarde aan. Het werkte toch? Wel opmerkelijk is dat Ziggo direkt klaarstaat met de opmerking dat voorrijkosten worden gerekend als het niet aan hun ligt! Dit irriteert mij mateloos, dus als het niet aan mij ligt zal ik ook een rekening sturen.... Een slecht begin dus voor de nieuwe provider.

    Heeft iemand hier ook ervaring mee, en kan ik nog iets doen?
     
  2. Om maareven bij het begin te beginnen. Hoe heb je de modem aangesloten? Wat heb je allemaal aangesloten? Kort samengevat, de situatie zoals het nu is, sinds de storing.
     
  3. Als us niet gaat branden is meestal je signaal te zwak waardoor de upstream (us) geen verbinding krijgt.

    Loop je aansluitingen nog eens na. Weet je zeker dat je het modem via de bijgeleverde splitter aangesloten hebt op het AOP (Abonnee Overname Punt) dus het eerste aansluitpunt van de kabel (meestal in de meterkast of huiskamer waar de groene coax kabel binnenkomt). Er mag geen enkele huissplitter e.d. tussen zitten.

    Als je een motorola modem hebt, wil je dan eens naar http://192.168.100.1 gaan en daar inloggen met user: admin en password: motorola. Wat voor signal-levels zie je daar ?
     
  4. Op dit moment heb ik vanaf de binnekomende kabel de splitter aangesloten. Vanaf de splitter gaat de meegeleverde ziggo kabel (met schroefdraad) rechtstreeks naar het modem. Vanaf het modem loopt eenutp kabel rechtstreeks naar de pc, zonder tussenkomst van router. Dus alles zo kaal mogelijk.

    Ik heb inderdaad een motorola modem. Bij signaal levels krijg ik waardes waar ik weinig van begrijp, maar bij deze de gegevens:

    Frquency 313000000 HZ
    Signal to Noise ratio 39 dB
    Downstream Modulation QAM256
    Network Access Control Object OFF
    Power Level 5 dNmV

    Channel ID 1
    Frequency 35600000 Hz
    Ranging Service ID 3699
    Symbol Rate 2.560 Msym/s
    Upstream Modulation 3-QPSK 3-16QAM 2-64QAM

    Total Unerrored Codewords 23708605
    Correctable Codewords 5
    Uncorrectable Codewords 0

    Ik heb nog andere kabels van mijzelf geprobeerd; met splitter, zonder splitter, de originele bekabeling gecontroleerd. Het resultaat is nog steeds hetzelfde, het US lampje blijft knipperen
     
  5. Daar zou nog een "power level" tussen moeten staan als het goed is.
    Wat staat daar ? (zie een voorbeeld hier)

    Zie je nog vreemde dingen in het 'opstartlog' van je modem ?

    Aangezien het allemaal wel gewerkt heeft en je beschrijving van de bekabeling niet vreemd is lijkt me een defect modem het meest voor de hand liggende.

    Het zou dus kunnen zijn dat je modem defect is gegaan en dat hij omgeruild moet worden door een monteur. Of je signaal of bekabeling naar je huis niet goed is, maar dat is ook iets wat een monteur moet bekijken.
     
  6. O ja, die opmerking nog even:
    Ik ken geen gevallen waar kosten in rekening gebracht werden, ook niet bij storingen waar de oorzaak wel door de klant zelf veroorzaakt werden.
    Zeker in jouw geval waar je ook geen telefoon hebt en je modem niet online komt en waar je aansluiting verder goed zit zoals je beschreef krijg je zeker geen rekening straks.
     
  7. Power level staat op 5, zoals vermeld (denk dat je er overheen hebt gekeken):roll:
     
  8. Nee CeeS heeft nergens overheen gekeken.
    Kijk maar goed naar het voorbeeld dat CeeS geeft.
    Er zijn drie blokken:
    1. Een downstream; daar heb je de nodige gegevens van gegeven.
    2. Een upstream; daar ontbreekt het powerlevel.
    3. Een codewords; dat is volledig.
    Graag het upstream powerlevel in dBmV dus en de log-entries van het log-tabblad wanneer die er zijn.

    En kijk een paar keer opnieuw of die waarden ook grote verschillen vertonen.

    Mees de Roo
     
  9. nee, er zou ook een power-level bij de upstream moeten staan, die zit ergens tussen de 40 en 55 dBmv (zie de voorbeeld screenshot), maar misschien is die alleen zichtbaar als je modem aangemeld is, wat nu dus niet gelukt is.

    Ik denk dat je even op de monteur zult moeten wachten omdat wat je al zelf gedaan hebt verder geen afwijkende zaken laat zien. Grote kans dat je modem defect geraakt is na een paar weken.
     
  10. Het kan ook gewoon een storing in het wijknet zijn, waardoor het zendgedeelte van het modem niet meer overkomt op de CMTS. Een knipperend US lampje wordt 99,9% van de keren veroorzaakt door een fout in de installatie of het wijknet, en vrijwel nooit door een defect modem.

    Bij defecte modems branden meestal geheel geen lampjes, of de lampjes die een mislukte zelftest aangeven (bijv alleen power bij Motorola). Na blikseminslag komt het ook voor dat alle leds normaal branden, maar dat de UTP poort defect is geraakt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina