1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Het gaat lekker bij Ziggo!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Pantech, 18 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De internetsnelheden waarmee Ziggo om zich heen zit te gooien zijn zo aantrekkelijk dat ik ook maar besloten had om naar Ziggo over te stappen.

    De digitale TV had ik reeds van Ziggo, terwijl ik de telefonie en het internet van Online(orange) mocht genieten.

    Anderhalve week geleden maar de stoute schoenen aangetrokken en mijn Online abonnement opgezegd en gekozen voor Ziggo Alles in 1 Extra. Ik mocht meteen het pakket meenemen en ik kreeg een telefoonnummer voor het maken van een afspraak met een Ziggo-monteur. Meteen de afspraak gemaakt voor afgelopen woensdag.
    Daags voor de afspraak belt Ziggo mij op mij te vertellen dat in het pakket het verkeerde Modem zit om de nieuwe snelheden te kunnen halen. De afspraak werd verzet naar Zaterdag (vandaag) en de monteur zou het nieuwe modem meenemen. Mooi, dacht ik, dat is dan ook geregeld.

    Vanmiddag, precies om 12 stond de monteur voor de deur. Maar helaas...... hij had hetzelfde modem bij zich als wat in het pakket zit..... "Ik ben alleen maar hier voor telefonie en internet op te leveren. Dit doe ik met de voorhanden materialen."

    15 minuten later was hij klaar met monteren en weer EEN UUR later had ik nog steeds geen internet en geen telefonie. De monteur kreeg het modem niet geactiveerd.
    Vervolgens is de monteur onverrichter zaken vertrokken.

    Ik met Ziggo bellen en na ongeveer 25 minuten gebel en doorverbind acties,erachter gekomen dat Ziggo mijn nieuwe gegevens niet had doorgevoerd. Er kon dus ook niets geactiveerd worden.

    Nieuwe monteursafspraak voor aanstaande dinsdag gekregen. Monteur zou het nieuwe modem en activatie codes meebrengen.

    wordt vervolgd..........
     
  2. Deze gang van zaken is om moedeloos van te worden. Jammer dat men bij Ziggo soms zo langs elkaar heen werkt.

    Maar als alles eenmaal met de juiste spullen is aangesloten dan zal blijken dat ze best een goed product leveren. Alhoewel dat met het nieuwe modem bij Alles in 1 Extra ook nog niet altijd meteen goed werkt (zie elders op dit forum) maar er is hoop! :wink:
     
  3. Ziggo heeft de organisatie simpel niet op de rit.
     
  4. Beetje vreemd dat de klantenservice hier een monteur voor inplant.. Het klopt inderdaad dat je nog het oude modem hebt. Je krijgt vanzelf in de loop van juli/augustus je nieuwe modem toegestuurd. Deze wordt momenteel nog niet overal geleverd. Even geduld dus :).
     
  5. Als men mij telefonisch mededeelt dat er een monteur langskomt met het nieuwe modem en ervoor zorgdraagt dat ik de nieuwe snelheden haal, mag ik ervan uitgaan dat dit ook zo is en geregeld wordt. Ziggo moet anders niet dergelijke toezeggingen doen.
    Laten we morgen maar eerst eens afwachten of ik ├╝berhaupt internet danwel telefonie ga krijgen.

    Gelukkig loopt mijn Online-abbo nog tot half augustus.
     
  6. Vanmorgen om 08:00 stond de monteur voor de deur. Met het nieuwe modem!!!! (Arris)
    Hij heeft alles aangesloten en toen gebeld om hem te activeren....... maar helaas...... Mijn klantgegevens zijn niet bekent bij Ziggo, ofschoon ik al sinds jaar en dag TV van Ziggo/@home afneem. De Monteur, in tegenstellign tot afgelopen zaterdag, een monteur in dienst van Ziggo, begon wat heen en weer te bellen en heeft uiteindelijk mijn telefoonnummer doorgegeven aan Ziggo.
    Om 08:30 uur is hij vertrokken
    Om 09:15 uur kreeg ik telefoon van Ziggo. Tijdens dit gesprek verifieerde men mijn klantgegevens en gaf men aan dat men e.e.a. de komende 2 dagen zou bewerkstelligen.
    Om 11:00 uur belde Ziggo weer om mij mede te delen dat men het nieuwe modem geactiveerd heeft. Daarnaast heeft men mij telefonisch mijn nieuwe telefoonnummer doorgegeven (deze had ik ook nog niet).

    Vanavond als ik thuis ben even de stroom eraf en weer erop en dan zou alles moeten functioneren.

    Ben benieuwd! Vandaag geen reden tot klagen over de service van Ziggo! Hulde!!!!
     
  7. Helaas...... de soap continues.

    18:00 uur thuis; meteen de kelder in en de stroom van het modem afgezet en weer eropgezet.
    20 minuten gewacht.
    Hoera...... telefonie functioneert!

    Laptop uit de tas, aangesloten, opgestart.........geen internet.......verbinding alleen lokaal.

    19:00 helpdesk gebeld.
    Diverse tests uitgevoerd. "mijnheer, het ligt aan uw laptop" .....lol.....
    Even een andere van boven gepakt. Helaas...... ook geen verbinding.

    Laptop nieuw uit de doos aangesloten..... geen verbinding

    19:40 weer helpdesk gebeld.

    Macadres gecontrolleerd, "hey...hier staan alleen maar nullen" ...lol. Het juiste Macadres ingevoerd in het systeem van Ziggo.

    Resultaat: "Geen internet en Geen Telefonie meer" ...... grappig.

    Helaas kan ik u ook niet meer verder helpen; wel vreemd dat de telefonie bij een mac adres van allemaal nullen wel functioneerde.....

    20:30 afscheid genomen van deze fijne helpdesk medewerker.

    Heb dus nu nog niets...... maar dan ook helemal niets.....

    Hij heeft er een Ticket van gemaakt en ik wordt binnen 48 uur gebeld.
     
  8. Hoera! Hij doet 't ! No gniet helemaal zoals ik het wil, maar beter dan niets. lol
     
  9. Weet je nu wat er is gebeurd zodat alles wel nu werkt? Wat werkt er nu nog niet goed? je snelheid misschien? Had ik ook vlak na mij activatie. Uploadsnelheid kwam niet boven de 1.00 MB/s. Nu werkt alles prima.

    [​IMG]
     
  10. Ten eerste de snelheid:
    Mijn download is nu 38,02 mb/s, upload 2,09 mb/s

    Ten tweede krijg ik mijn "werk-laptop" niet aangesloten. Deze functioneert alleen lokaal. Ook als ik er een router tussen plaats en het via wifi probeer krijg ik alleen een lokale verbinding.
    De laptop krijgt op een of andere manier geen IP adres binnen van ziggo. Heb gisteravond nog 01:30 liggen klooien maar krijg hem niet aan de praat.

    Vanmorgen plug ik hem hier op kantoor in en hij werk meteen. Ook als ik hem thuis aan mijn oude Online/Orange netwerk hang doet ie het meteen.

    Een vriend meent dat het iets met de computernaam te maken kan hebben, maar dat kan ik mij niet voorstellen. Vroeger bij @home kreeg men altijd een copmputernaam toegewezen, maar dat is toch nu niet meer, toch???
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina