1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Arris Touchstone offline

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door vhpov, 18 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kreeg deze via PB:

    [​IMG]

    Internet gedeelte van het modem blijft in de allerlaatste fase hangen, waardoor het telefonie deel niet eens gestart wordt. DHCP en TFTP gaan goed, dus lijkt het geen profielprobleem. Signaalwaarden zijn verder ook goed, al is de DS SNR iets aan de lage kant:

    [​IMG]

    Wat echter opvalt is dat hier de CM Status op BPI_INIT staat. BPI(+) is de encryptie tussen het modem en de CMTS. Als daar iets mis mee is, is het inderdaad een klusje voor de hogere afdelingen.

    Oh ja, Het lijk erop dat het modem een vast IP herkent op je PC/router (staticCPE(1)). Aangezien je bij dit soort werkzaamheden een nieuw IP krijgt, kun je dat beter op dynamisch zetten, anders is straks je modem online, maar heb je nog geen IP. Vandaar ook dat je bij buurtgenoten een UBR in Groningen in hun DNS naam ziet, ze hebben IP's gekregen die eerder in Groningen gebruikt zijn.
     
  2. @tja,

    Het viel mij dus al op dat de telefonie ledjes helemaal niet een keer oplichten.

    Verder nog een update, het blijkt dat de migratie in de nacht van maandag op dinsdag in het COGAS Almelo gebied niet helemaal goed is gegaan. Men is hier op dit moment mee bezig. Er schijnt in andere gevallen ook sprake te zijn van te lage snelheden en gebruik van verkeerde frequenties, welke ook gerelateerd zijn aan hetzelfde onderhoud van dinsdagmorgen 14 juli tussen 01.00 uur en 06.00 uur.

    Intussen heb ik ook telefonisch contact gehad met het Webteam van Ziggo, hetgeen het e.e.a. wat verduidelijkte. Afgesproken is nu om vanwege de werkzaamheden in het COGAS gebied mijn modem zo nu en dan te rebooten, en verder een modemswap (omwisselen v/h modem) a.s. donderdag eerst af te wachten.

    Dit alles ter info m.b.t. de voortgang van het probleem.
     
  3. Weer even een melding m.b.t. de voortgang: monteur is geweest en heeft (zoals men had gepland) het modem vervangen door eenzelfde type Arris. Ik ben nu sinds ongeveer 13.00 uur weer online met de 'oude snelheden'. Alles werkt dus weer super!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina