1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Arris Touchstone offline

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door vhpov, 18 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Omdat ik vanuit het Z3i pakket naar alles-in-één extra ben gegaan (automatisch overgezet) zit ik nu al enige tijd met een nieuw Arris Touchstone modem op het DOCSIS 3 platform, en ik moet zeggen tot en met maandagavond 13 juli j.l. zonder problemen. De 50 Mbit/s haalt 'ie ruim (minus de bv TCP/IP overhead) en is daarbij zéér stabiel. Upload is keurig 5 Mbit/s. Pings naar de gateway leveren tijden tussen de 5 en 10ms op, waarbij zeer vaak de 7 ms een tijdlang niet wordt overschreden.

    En week of wat geleden kreeg ik een brief met daarin de mededeling dat er op dinsdag 14 juli 's morgens tussen 01.00 uur en 06.00 uur onderhoud zou worden gepleegd aan het netwerk. Het kon daarna nodig zijn het modem even van de spanning te halen en vervolgens weer aan te sluiten. Ook voor de router even hetzelfde doen etc. Deze procedure is me bekend.

    Het vervelende is dat het modem daarna niet meer online kwam. Ettelijke keren contact gehad met de helpdesk, modem weer van spanning gehaald, reset knop op de achterzijde geprobeerd etc.. en vervolgens elk denkbare combinatie van handelen, dus eerst spanning, dan reset knop etc.

    Ook het opnieuw aanmelden met het HFC MAC ID lukt niet. De ene keer niet omdat het modem (uiteraard) al aangemeld was, de andere keer lukt het aanmelden wél, maar het resultaat blijft hetzelfde.. het modem blijft continue booten. Het booten gaat tot het online ledje knippert, en start daarna weer opnieuw..

    Het verhaal ligt inmiddels al bij de 3e lijn en is in onderzoek, echter, ik hoor helemaal niks m.b.t. de voortgang en zit dus nu inmiddels 5 dagen zonder internet en telefoon.

    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat onderhoud een migratie is geweest van abonnees in mijn regio (postcode 7681) omdat ik zie dat sommige abonnees ineens op UBR's in Groningen zitten terwijl dit eerst Almelo was. Dit betreft dan wél abonnees die nog op het DOCSIS 2 platform zitten met bv een Motorola SB5100 of SB5101 modem.

    Weet iemand hier iets meer van? Of zijn er mensen met eenzelfde verhaal?
    Gelukkig kan ik op mijn werk deze reactie plaatsen op dit forum, maar ik begrijp dat niet iedereen over die luxe beschikt in een vakantie!
     
  2. Wat zegt het modem-log daar zelf van, en komt het zover dat het al signaal-sterktes ziet?
     

  3. Geen idee, ik kan zelf de log niet uitlezen, ondanks dat dat zou moeten kunnen wanneer 'ie niet online is, klopt dat? Vandaar dat ik ook geen signaalsterktes zie, maar de HD kan zelf ook geen modemwaarden uitlezen van mijn modem begreep ik.
     
  4. Wanner je naar http://192.168.100.1/ gaat, zou je in het modem moeten kunnen komen.
    Je router zou dat kunnen blokkeren; werk dus zonder router, met de PC direct op het modem.
    Je (personal) firewall zou dat ook kunnen blokkeren, werk dus zonodig zonder die firewall.
    Wanneer ook dat niet helpt werk dan desnoods zonder ziggo-kabelaansluiting; je modem moet naar je PC in de lucht kunnen komen, anders heeft verder testen geen zin en is het gewoon stuk.

    Mees de Roo

    P.S. Alle DECT-telefoons e.d. staan een heel eind weg, hoop ik?
     
  5. Het vervelende van Arris modems is dat dat alleen werkt wanneer het modem nog niet online is, waardoor er in de normale situatie geen modemwaarden uit te lezen zijn.

    Aangezien hier het modem niet online komt, zou het wel moeten lukken, en zal waarschijnlijk blijken dat het modem in één van de laatste opstartfases blijft hangen (TFTP binnenhalen of DHCP oid).

    Aangezien de up- en downstream leds normaal branden, lijkt het me dat er geen probleem is met het signaal. Aangezien andere modems in de buurt wel online komen, is er ook geen bekabelingsprobleem op de CMTS (up- en downstream fysiek op verschillende kaarten aangesloten).

    Wat het dan wel is? Vanaf hier lastig te zeggen, er blijven mogelijkheden over, maar die zijn alleen door Ziggo specialisten (dus de derdelijns) na te kijken.

    Heb/ken je buurtgenoten die ook het Docsis3 modem hebben, en zo ja, hoe gaat het daar? Als het daar wel werkt, kunnen we ook (algemene) problemen met het modemprofiel op de CMTS uitsluiten.
     
  6. @Mees,

    Het bekende IP adres ( http://192.168.100.1/ ) heb ik geprobeerd, maar die geeft een blanco pagina, zowel in IE als FF even geprobeerd. Zodra ik het modem probeer de bereiken via dit IP adres 'klapt' de URL wel naar http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi maar ik krijg dus geen waarden.


    Overigens was dit ook al het geval toen ik modem kreeg en nog aangemeld moest worden. Dat lukte toen ook niet, waarbij de HD het HFC MAC er handmatig aan heeft gekoppeld. Ik heb ook weleens tijdens het opstarten van het modem (nadat 'ie afgekoppeld was geweest ivm onweer) er geprobeerd in te komen, maar het was telkens het bovenstaande verhaal.

    Ik kan hem overigens wel pingen op 192.168.100.1, en krijg de packets keurig in minder dan 1 ms terug, ook wanneer ik er 100 naar toe stuur blijft het tijd<1 ms.

    Verder staan er geen 'gekke' storingsbronnen in de buurt, zoals DECT's of iets anders wat HF afstraalt. Ook met of zonder router en/of firewall maakt hier geen verschil in het bovengenoemde verhaal.


    @tja

    Ik kom dus niet in het modem, ook niet wanneer 'ie nog niet online is, maar dat was dus al zo. Desondanks werkte het modem (zoals gezegd) t/m maandagavond 13 juli echt uitstekend! Totaal geen 'gekke' dingen mee beleeft, en zo stabiel met de verbinding als je maar wenst! Helaas ken ik in de buurt geen mensen met een DOCSIS 3 Modem. Alles wat ik wel ken met Arris en Motorola op DOCSIS 2 werkt allemaal normaal en overigens ook perfect qua snelheden. Ik heb dus uiteraard bij anderen wat testjes gedaan, maar aangezien dat dus allemaal DOCSIS 2 modems zijn, heb ik daar niets aan.

    Op een gegeven moment raak je aan het eind van je verhaal, en ik moet iedere keer zelf bellen met de HD, maar die weten niet wat de 3e lijn doet. Vanmorgen heeft een medewerker voor donderdag een monteur ingepland, die dan tevens een modenswap zou kunnen doen (andere DOCSIS 3 Arris).

    Ik vind het een zeer slechte zaak dat men niet communiceert naar mij m.b.t. de voortgang van het probleem! Al was het al alleen maar een telefoontje dat men de oorzaak nog niet heeft weten te achterhalen, en even kort wat men al heeft geprobeerd. Dat kan in 2 a 3 minuten volgens mij en maakt een wereld van verschil hoe je er als klant tegenover staat!

    Ik zit nu bijna een week zonder telefoon en internet zonder dat ik iets weet m.b.t. de voortgang. En zonder nu rancuneus te worden.., de telefoonlijn van KPN ligt hier sinds begin jaren '60 (!) en is één keer offline geweest (begin jaren '80) toen de buurman dwars door de kabel ging omdat de coniferen weer eens een ander plekje moesten hebben. Aan de 'KPN kant' dus nog nooit wat mee gehad. En dát zou ik nu dus moeten opzeggen in ruil voor dit..??

    In ieder geval bedankt voor de reacties en suggesties tot nu toe.
    Overigens, een reactie van mij kan wat langer duren, want internetten doe ik dus even in de vakantie op m'n werk (zie eerste post). Ik moet daar dus wel eerst naar toe..
     
  7. Ik heb zelf in het geheel geen ervaring met dit modem, wat debugging moeilijk maakt.

    Uit eerdere postings op dit forum heb ik diverse mensen gezien die ook niet in het modem konden komen, maar ook één waarbij dat zomaar ineens lukte terwijl dat modem gewoon online was.
    Het feit dat je doorverwezen wordt naar: http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi betekent bovendien dat communicatie tussen modem en pc wel op gang komt, maar daarna stokt. Is alles wat op een router en (personal) firewall lijkt (ook die van windows) tussen modem en pc uit?
    Wanneer je kan sniffen ben ik benieuwd naar wat er over de lijn gaat; zoniet, dan is dat te complex om te proberen.
    Ik vrees verder anders dat je beste kansen bij die monteur liggen......:cry:

    Mees de Roo
     
  8. @Mees,

    Inderdaad is alles uit tussen het modem en de PC, dus geen router, geen firewall van Windows etc. Sniffen kan ik, echter ik neem dan aan dat je het verkeer bedoelt tussen de PC en modem?

    Ook ik geloof dat m'n beste kansen bij de monteur liggen. Een ander DOCSIS 3 modem moet immers (schoon) worden aangemeld?
     
  9. Ja ik bedoel dat verkeer, je andere gewoontes zijn voor dit modem ... eh.....:schater:

    Mees de Roo
     
  10. @Mees,

    Ik zal vanavond eens kijken. En m.b.t. 'voorbij' dit modem.. je weet maar nooit natuurlijk :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina