1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Firmware update?

Discussie in 'Samsung DCB-B270R' gestart door Zigmund, 18 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mag ik een vragen waarom Ziggo de uberhaupt de Samsung promoot? Hoe zit het bijvoorbeeld met de SD-Samsung 270 ? Wordt nog steeds uitgeleverd met o.a. krakkemikkig teletekst. Kunnen we als klant nog een softwareupdate verwachten met een oplossing voor:
    - aanroepen teletekst met 1 druk op de knop i.p.v. een tussenstap
    - teletekst gewoon over het hele scherm
    - Vastzetten van de pagina's mogelijk maken
    - subpagina's kunnen scrollen (zoals dat bijna bij alle andere decoders ook kan!) dus van 316/1 naar 316/2 (dus zelf kunnen scrollen en vastzetten)
     
  2. Hard toe aan een update


    Inderdaad. Als er een decoder toe is aan een grondige update dan is het de 270R wel.
    Als aanvulling op de reeds genoemde punten;
    - De informatie bij programma's opvragen is 1 ding, maar de vensters met meer text dan in het venster past kunnen ook niet scrollen. Zo valt er regelmatig een deel van de informatie weg. Niet alleen bij de info maar ook als je de guide opvraagt, waar het info venstertje nog kleiner is kun je niet verder scrollen.

    - In de guide blijft oude info vaak nog hangen wanneer je doorklikt naar een ander programma. Zo staat bij de info van Dukes of Hazzard nog de info van The A-Team. (Als voorbeeld dan).

    En omdat deze door Ziggo worden uitgeleverd, is het dan ook niet aan Ziggo hiervoor de contacten te onderhouden om een nieuwe (zeer grondige) update?? De 270R is er écht hard aan toe.

    Gr Dennis. :giveup:
     
  3. Anoniem wil jij hier eens op reageren????
     
  4. Anoniem is op vakantie (nog een week dacht ik).
     
  5. Ik heb 2 dvb ontvangers: een Humax ir-fox c en de eerder genoemde Samsung DCB-B270R.

    Het komt herhaaldelijk voor dat de Samsung op bepaalde kanalen ondertiteling niet laat zien, terwijl de Humax dat wel doet.
    Tot die kanalen horen Discovery Travel, Holland Doc 24, Geschiedenis 24 en History.
    Wanneer dat gebeurt laat met menu, dat de mogelijkheid biedt te kiezen uit ondertitelings-informatie, geen enkele ondertiteling zien.
    Mijn voorlopige conclusie is dat de Samsung software sommige vormen van ondertiteling niet herkent; vreemd blijft, dat dit niet permanent het geval is.
    Weet iemand of er voor ondertiteling verschillende codecs bestaan o.i.d.?

    Ik ben het overigens geheel eens met andere forum-leden die sterk aandringen op een firmware update voor dit apparaat. Naast het, door door mij gemelde, ondertitelings-probleem heb ik ook al een zap-probleem, het hier genoemde (tele)tekst weergave-probleem, een niet weg te krijgen statusbalk-probleem en een synchronisatie-probleem gezien voor deze ontvanger.

    Het is óf nieuwe firmware, óf een omruilaktie voor b.v. de humax, want de Samsung voldoet op dit moment niet aan de minimumeisen die je volgens het consumentenrecht aan een dergelijk apparaat mag stellen.

    Mees de Roo
     
  6. Wederom geen respons

    Maar helaas, ook hier, na langere tijd geen respons :(

    (ook hier net als bij het 360R forum betreffende de vraag ((Schreeuw eigenlijk)) om een fatsoenlijke nieuwe en grondige update).


    Wanneer worden deze twee decoders eens voorzien van een update die de certificering wél rechtvaardigd???:giveup:
     
  7. Doe navraag bij Anoniem....

    Naar mijn mening zijn er genoeg redenen en fouten en vervelende dingen in deze decoder om een update te maken. Feit is dan volgens mij wel dat bepaalde fouten eerst nagebootst moeten worden om te zien waar de oorzaak ligt om vervolgens de fout er uit te halen. Ik denk dat men dus eerst begint met dit proces (o.a. beeld op zwart e.d.) en daarna gaat bouwen aan een update waar al onze wensen ook inzitten....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina