1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Activatieproces cisco?

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door MauBro, 17 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Activatieprobleem cisco?

    Ik heb een vraag met betrekking tot het activatieproces van de Cisco. Ik heb een installatiepakket voor interactieve tv besteld via ziggo. de WCD in de meterkast heb ik vervangen met de een-gats doos. Deze is rechtstreeks op de eerste aansluiting van de breedbandversterker aangesloten. De cisco is rechtstreeks aangesloten aan de 8dB (poort5), daar de ontvanger op zolder is geplaatst. De totale lengte van de kabel is +- 12 meter.

    Na het doorzoeken van het forum heb ik gelezen dat er een zogenaamde "provisioning" moet plaatsvinden, in de vorm van het verstrekken van het klantnummer, postcode en huisnummer. Tijdens de installatie is mij echter nooit om deze gegevens gevraagd. Desalniettemin presteert mijn apparaat het om de status "geactiveerd" aan de installatie mee te geven.

    Ik kan gebruik maken van de meerdaagse EPG, en ik heb toegang tot de bibliotheken van ITV/VOD... omdat de smartcard nog niet administratief afgehandeld is heb ik slechts toegang tot de teletubbies van bbckids/ooit gemist, en het gratis filmpje van ziggo (trailer Ali).

    Het interactieve deel is echter niet stabiel, en ik denk dat dit verband houdt met het ontbreken van de provisioning gegevens. Bij het afspelen van de teletubbies krijg ik na 2 a 5 minuten kijken een netwerk fout scherm. Uit het info scherm is af te leiden dat de "Status-installatie" van geactiveerd terugspringt naar "opnieuw proberen" of "bezig". Hierbij komt het IP adres STB regelmatig te vervallen naar"0.0.0.0" of een intern adres (192.168.x.x reeks).

    Herstellen naar fabrieksinstellingen/handmatig installeren van interactieve televisie heb ik geprobeerd, maar dit heeft tot op heden niets opgeleverd. Herinstallatie zorgt er alleen voor dat ik weer tijdelijk ITV kan benaderen tot de volgende netwerk fout optreedt.

    Het installatieproces van mijn cisco ziet er als volgt uit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De statusbalken lopen nooit tot 100% door, het lijkt dus alsof de STB een aantal stappen vergeet uit te voeren. De volgende INFO-schermen geven de status weer van de cisco als hij in bedrijf is:

    [​IMG]

    [​IMG]

    De cisco is afgestemd op netwerkcode 9001 / 369,000 Mhz (postcodegebied 7534)
    Gezien het feit dat ik IP-adressen krijg toegekend, en de vrije programma's kan bekijken (bbckids en ziggo testfilmpje), lijkt mij een fout in het retoursignaal niet aannemelijk. Om fouten in het huissignaal uit te sluiten vervang ik na het weekend de bekabeling naar zolder met Hirschmann Coax.

    Hoofdvraag:
    Kan iemand mij vertellen welke stappen van het activatieproces ik nog mis? Ik vermoed zelf dat na het witte scherm van ziggo "gegevens ophalen/even wachten a.u.b." een nieuw scherm geopend dient te worden voor de provisioning.

    *update*
    Ik heb zojuist even in het boekje van Cisco gekeken, en daaruit maak ik op dat de provisioning direct bij aanvang van de installatie dient plaats te vinden.... De vraag is echter nog steeds waarom ik dat scherm niet te zien krijg.Mocht blijken dat het vervangen van de bekabeling geen oplossing biedt voor dit probleem, dan zal ik alsnog de helpdesk benaderen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2009
  2. mmm

    zoals het klinkt schommelt er iets in de buurt.

    ik werk niet meer bij ziggo dus kan je niet helpen omtrent het uitlezen vna je modem voor timeouts en het in orde krijgen van je streaming verbinding.


    Je zei dat het stb ip terugpringt naar 0.0.0.0 ?

    weet je zeker dat het de STB is die dat telkens doet en niet de kabelmodem ?

    192.x is unprovisioned status , dus dan kan hij zich niet aanmelden.(slechte verbinding zou betekenen dat je bij telefonie/internet (mits je dat van ziggo hebt) regelmatig last moet hebben van wegvallend geluid / traag wegvallend internet. (instabiele verbinding zorgt voor timeouts en dan word de stb eruit geknalt en moet ie opneiuw proberen. dit kan oa komen door slechte kabel , slecht gemonteerde wantcontactdoos of eventueel nog een te sterk signaal (als het signaal iets sterker binnenkomt zou uitgang 3 miss iets beter werken)

    misschien is het stb onderdeel van de cisco gewoon niet helemaal ok (neem aan dat je ook fabrieksinstellingen hebt herladen?) eventueel zou nog in het netwerk zelf kunnen zijn maar dat kunnen ze alleen op de helpdesk voor je uitzoeken (voornamelijk de helpdesk in den haag)

    het feit dat de cisco wel 2x een 10.x adres krijgt betekend tog dat de verbinding goed in stand word gebracht.

    Heb je ook wel eens dat je ergens op drukt en hij aangeeft "bezig met het wachten tot het afspelen begint , dan 3 min hangt en eruit knalt ?"

    kan niets beloven dati k dit terugkijk , kijk het email adres wat hierop staat bijna niet na , maar kan het zeker voor je oplossen als ze het bij ziggo niet voor elkaar krijgen ^^
     
  3. zie het provisionen als een "schrijftest"

    tijdens het provisionen worden al je gegevens gecontroleerd , de servingarea goed gezet , er word een omschakeling gedaan van 192.x adres naar actief 10.x adres voor streaming.

    daarna test hij of je op ok kan drukken en stop / play etc

    (een splitter / niet retourgeschikt signaal knalt er hier vaak uit met een code B/K etc)

    doet ie dat alemaal goed vraagt de cisco een nieuw nummer aan op de vod servers en dan kan je itv kijken (10.x ip+servingarea)
     
  4. Bedankt voor je reactie Aion,

    Ik heb internet via ADSL, dus eventuele storingen mbt internet en telefonie zijn voor mij niet van toepassing.

    Zodra de IP-adressen inderdaad juist zijn toegekend (10.x reeks), dan heb ik ook de beschikking over de afspeelknop/ok. Als ik op afspelen druk, wordt het programma met enkele seconden opgestart.

    De netwerkfout treedt geheel willekeurig op. Dit komt zowel voor in de catalogus als tijdens het afspelen.

    Het resultaat van de netwerkfout is hier te zien:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Meestal is het de STB die eruit knalt met het IP-adres.... De serving area is altijd weergegeven. Ik heb het kabelmodem echter ook een keer kunnen betrappen op een fout:

    [​IMG]

    Het eerste wat ik morgen ga doen is de 4dB aansluiting in plaats van de 8dB aansluiting van de breedbrandversterker proberen, en de een-gatsdoos/AOP nogmaals controleren. Hopelijk ontvang ik morgen ook mijn nieuwe bekabeling, zodat de bekabeling tot aan het AOP uitgesloten kan worden.
     
  5. Ik heb de kabel van 8dB naar 4dB verschoven, en tot dusver is er nog geen netwerkfout opgetreden met het afspelen van content. (ik speel nu 12 minuten teletubbies af en de content loopt nog door).

    Hiet ziet er dus naar uit dat het netwerkprobleem nu naar alle waarschijnlijkheid is opgelost.

    *update* tot dusver heb ik ook geen storingen met het browsen door de catalogus.

    Naar aanleiding van dit forum heb ik ook geconstateerd dat de E106-9 foutmelding die mijn smartcard aangeeft niets te maken heeft met het activeren van de kaart, maar met een onjuiste kaart voor het @home gebied. Ik krijg nu een nieuwe kaart toegezonden met een retourenvelop voor de oude kaart, en ik heb de interactieve diensten laten activeren op een oude smartcard. Naar alle waarschijnlijkheid kan ik over 2 uur de rest van de catalogus testen.

    Daarnaast mag gezegd worden dat ik zowel donderdag als vandaag uiterst netjes ben geholpen door het webteam, die mij een PB heeft gestuurd om een online formulier mbt tot de storing te kunnen invullen (die ik nu naar alle waarschijnlijkheid niet meer nodig heb) alsmede de telefonische helpdesk, die mij vriendelijk te woord heeft gestaan.

    Voor eventuele andere gebruikers die hetzelfde probleem hebben, zal ik vnog feedback geven in hoeverre de problemen zijn opgelost door het gebruiken van een lichtere versterking op de breedbandversterker.

    *update 2*

    Mijn kaart was binnen 30 minuten geactiveerd, en ik heb vervolgens een volledige HDTV uitzending van hotel Babylon afgespeeld zonder verdere problemen. Het probleem was dus inderdaad een te sterk signaal.

    Wederom bedankt voor je suggestie Aion :thumb up:.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2009
  6. e06 is vaak een oude smartcard die nie helemaal goed compatible is met de decoder

    nieuwe sc is vaak idem de oplossing als het blijft voorkomen. neem aan dat dat probleem met nieuwe kaartje opgelost is.

    hopelijk doet hij het vanaf nu gewoon goed :)

    veel plezier ermee!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina