1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Flikkerend beeld met groene zweem

Discussie in 'Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)' gestart door Boshond, 17 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. In dit topic wordt gemeld dat een HUmax zegsman heeft verteld dat er een firmware update aan zit te komen voor dit probleem.

    Iemand die hier al iets over gehoord heeft en wat meer kan vertellen over een eventuele changelog en releasedatum?
     
  2. De Humax engineers komen hier binnenkort voor op bezoek. Ik ontvang graag een PM met contact info van de gebruikers die in de omgeving van Zwolle wonen, om eventueel samen met Humax te kijken wat het probleem is, of in welke combinatie het voorkomt.
     
  3. DeOS

    DeOS Forum Member

    Zijn de engineers al langs geweest? Verbaasd me eerlijk gezegt dat ze nu pas langs komen. Toen ik een aantal maanden geleden de humax helpdesk belde was de klacht ook al bekend en zeiden ze dat ze er mee bezig waren.

    Ik denk zelf niet dat het aan een combinatie van tv/tuner ligt. Zoals al eerder genoemd ontstaat de groene waas alleen als de tuner is uitgeschakeld wanneer deze op een HD zender stond. Tijdens de groene waas kan het menu van de ontvanger wel gewoon worden opgevraagd en wordt deze ook gewoon prima weergegeven.

    Zowel bij de humax 5000 van mij als de 5050-C bij mijn ouders hebben hier last van. Ik heb een panasonic plasma tv en mijn ouders een sony bravia.

    Ik ben eventueel wel bereid om mee te werken aan een onderzoek mocht je nog mensen nodig hebben. Ik zit alleen met Groningen niet heel dicht bij Zwolle in de buurt.
     
  4. IK lees dat het probleem al een aantal maanden speelt,ik ben een week in het bezit van een Humax 5000 en ik vind ook dat er nu zo langzamerhand wat aan gedaan moet worden. Ton
     
  5. groen knipperend scherm bij opstarten

    Hallo,
    Ik begrijp niet dat Humax en/of Ziggo niet aan dit irritante opstartprobleem werkt.
    We zijn nu een aantal maanden verder en ik zie dat er nog steeds geen update van de firmware beschikbaar is.

    Hoe kunnen wij als gebruikers, Humax en Ziggo overtuigen van de noodzaak van een bugfix en firmware update ?:pompom:
     
  6. Dit probleem heeft de aandacht bij Humax, Copaco en Ziggo. Er komt naast de software engineers van Humax aanvullend nog een hardware engineer uit Korea om specifiek onderzoek te doen naar dit probleem
     
  7. Nou ik heb net mbt dit probleem gebeld met ziggo. Na een medewerker die zonder echte reden de verbinding verbrak stuur ik mijn decoder terug, ik heb een mail waarin humax het probleem erkend. Het gaat om de handshake tussen de decoder en het scherm. De update laat te lang op zich wachten dus vraag ik mijn geld terug of een andere gelijkwaardige decoder en dan geen samsung.. Dit is een koopontbindende factor dus laat ik de rechtsbijstand verzekering het oplossen aangezien ziggo nu al waarschuwd voor een lange tijd geen decoder bij terugzenden..
     
  8. Humax 5000

    Ik snap niet dat Ziggo hier niets mee doet, het probleem is al zo lang aan de gang. Ziggo wil dat je een apparaat koopt die door hun is goedgekeurd ik zou zeggen lost het dan op Ziggo en ga niet nieuwe klanten werven met leuke aanbiedingen, maar lost dit probleem op voor je vaste klanten.

    Gr.v.Ton
     
  9. Als je twee regels hoger de post van Anoniem leest zie je dat er aan gewerkt wordt.

    Zelf ben ik hierover een paar weken geleden benaderd door Humax aangaande het groene zweem 'probleem' (een situatie die overigens makkelijk zelf te voorkomen is) dus er wordt wel degelijk aan gewerkt.
     
  10. DeOS

    DeOS Forum Member

    Fijn dat jij wel benaderd bent, maar de rest van de mensen die een klacht bij humax hebben ingedient worden niet op de hoogte gehouden.

    Goed dat er nu wordt aangegeven dat er aan gewerkt wordt natuurlijk, maar een half jaar na de eerste klachten is dit natuurlijk wel aan de late kant.

    Op dit moment kun je de tuner gewoon niet gebruiken waar hij voor bedoelt is, namelijk het op een normale manier kijken van HD zenders. Nu kun je inderdaad zeggen dat dit een 'probleem' is dat makkelijk zelf te verkomen is door niet als laatste zender een HD zender te kijken, maar daarmee leg je de bal natuurlijk bij de gebruiker neer. Na de invoering van NED123 in HD zijn er erg veel mensen die hier last van hebben.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina