1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Lennart, 17 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een paar dagen hebben we een nieuwe router namelijk een Sitecom WL 342.

    Voorheen hadden we een Linksys. Voor mijn gevoel eentje uit 1900 ongeveer. Deze gaf traag internet als we er met 2 personen tegelijk op zaten maar de nieuwe geeft zelfs traag internet als ik er alleen op zit. En zodra me broer of me vader ook internet gaat gebruiken stopt het helemaal....

    Me broer en vader hebben dan nergens last van maar ik wel op de een of andere manier. Hoe kan dit?

    Is er iets mis met mijn instellingen ofzo?

    Greetz,
     
  2. Het antwoord is JA (aan die informatie heb jij evenveel als ik aan de jouwe hebt, namelijk niets) :oyeah:

    Vertel dus eens voldoende voor een goed advies :schater:

    Mees de Roo
     
  3. Ik heb er niet zo gek veel verstand van :-P Dat was wel duidelijk ondertussen.

    Welke gegevens wil je weten?
     
  4. Er hangen 3 personen aan een router (daarvan weten we gelukkig het merk en type)
    Hoe hangen ze daaraan (met kabel of draadloos, hoe lang zijn die kabels ongeveer of wat zegt je draadloos icoontje dat de signaalsterkte/verbindingssnelheid is)?
    Met welke hardware en software hangen ze daaraan (PC, laptop, gamebox, hoeveel RAM zit daarin, met windows98, windowsme, XP, Vista, Windows7, Linux).
    Wat draait er verder op de aangesloten apparaten dat invloed kan hebben op de snelheid (anti-virus, anti-spyware, firewall, P2P software)?
    Wat draait er op de aangesloten apparaten dat langzaam gaat en draaien er ook verbindingen normaal; wat doen de andere apparaten wanneer dat gebeurt?
    Heb je echt snelheidstesten uitgevoerd of is het meer een gevoel?
    Is er risico dat één of meerdere apparaten besmet zijn met malware?
    Hoe staan op die apparaten DNS (nameserving), QoS (Quality of service) en Upnp ingesteld (indien anders dan standaard)?
    Zijn er aan de router of één van de aangesloten apparaten instellingen veranderd, getweaked, ge-optimaliseerd voor bepaalde doelstellingen (kortom alles wat niet standaard is)?
    Wie stelt trouwens die dingen in; je vader je broer of jij (en hoe zeker weet je dat)?

    En wie weet bedenk je zelf nu ook nog dingen die kunnen helpen,

    Mees de Roo
     
  5. Dat moet het zijn ongeveer.

    Nog even een foto van de foutmelding:

    http://img140.imageshack.us/img140/6061/fout.jpg
     
  6. Weet je zeker dat je aan ziggo hangt? Dat lijkt wel een modem!
    Welk Ziggo-abonnement wordt dat verondersteld te zijn?

    Kijk eerst eens wat de snelheid van alle PC's is wanneer alle niet geteste PC's UITSTAAN. Gebruik meer dan één test b.v.:
    http://www.ip-adress.com/speedtest/
    http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp
    http://www.speed.io/index_en.html
    http://speedtest.ziggo.nl/
    http://www.speedtest.net/
    Draai die PC's liefst in veilige modus (met netwerk ondersteuning uiteraard).
    Kijk ook met windows taskmanager (start op met CNTRL-ALT-DEL) onder tabblad Netwerking, naar de activiteit van je netwerkkaarten wanneer je PC's niets staan te doen (in veilige en ook in normale modus).

    Mees de Roo
     
  7. De vorige test is gehouden toen alleen mijn computer aan stond.

    als ik bij taskmanager kijk staat er:

    Netwerkverbruik: 2%
    Snelheid: 100mbps

    Nog een aantal tests:
    IP-Adres.com
    Last Result:

    Download Speed: 1190 kbps (148.8 KB/sec transfer rate)
    Upload Speed: 194 kbps (24.3 KB/sec transfer rate)
    vrijdag 17 juli 2009 22:31:01[​IMG]


    Ziggo
    Download: 9.8 MB
    Upoad: 0.2 MB
    Ping: 370 MS

    Speedtest.nl
    Download: 322 kbps
    Upload: 102 kbps
    Ping: Ping test niet mogelijk

    Speed.io
    Download: 580 kbps
    Upload: 394 kbps
    Ping: 201 ms

    Tja welke test moeten we nou geloven he? De verschillen zijn nogal groot :?
     
  8. En je abonnement is?
    2% van 100Mbits/sec = trouwens 2Mbits/sec
    Was dat in rust of tijdens de test dat je dat had?
    Weet je heel erg zeker dat die andere PC's nergens last van hebben; zijn daar metingen van?

    Mees de Roo
     
  9. Ik ga morgen de andere computers meten. Dan kijk ik meteen even welk abonnement we hebben.

    Maar dit kan het toch niet zijn? Aangezien we met de vorige router veel minder problemen hadden. Toen was het internet gewoon snel. Deze router hoorde veel beter te zijn.
     
  10. Die router hoort het verschil tussen de ene PC en de andere niet eens te kennen. Wanneer je daar heel zeker van wilt zijn kun je op die router nog even de poorten wisselen (er kan er bij hoge uitzondering altijd één de hik hebben natuurlijk).

    Maar afgezien van die mini-kans, hebben danwel al je PC's precies hetzelfde snelheidsprobleem en kan de router van invloed zijn (maar ook andere zaken; je upload is soms zo verdacht laag dat die de download mee kan trekken), danwel heeft alleen jou PC daar last van en dan zit het probleem in die PC.

    Mees de Roo

    PS. Was die 2% nu in rust of tijdens de test?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina