1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Langdurig last van geluidsdropouts

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door ottovr, 17 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een jaar of twee heb ik last van geluidsdropouts. Eerst had ik het met een heel oud Profoontoestel (wel met drukknoppen) en sinds ong. een half jaar met een Panasonic KX-TG8220NL (dit type staat niet op de lijst "goede" telefoons op het forum). Soms gaat het wekenlang goed, en kunnen ik en de gebelde elkaar ongestoord horen, soms gaat het ook wekenlang niet goed, waarbij het afwisselend zo is dat in de ene periode ik last heb van dropouts als ik bel, de andere keer weer de gebelde, of wanneer ik gebeld word dat ik of de ander last heb, en soms ook in hetzelfde gesprek aan beide kanten; doorgaans is de dropout maar aan een kant waar te nemen zodat de ander het niet in de gaten heeft.
    Er is een maand of twee geleden een monteur bij mij langs geweest; deze heeft een Tratec PDF-65 data filter geplaatst tussen de aansluiting en het kabelmodem (Motorola Surfboard SBV5120E). Hij heeft ook leidingen doorgemeten en daar kwam uit dat de oorzaak niet binnenshuis zat. Er zat wel een met controleapparatuur aantoonbare storing op de verbinding. Hij weet dit aan een defect in de wijkcentrale (of hoe zo'n kastje ook heet). Hij heeft daar verder iets voor mij onduidelijks aan gedaan, en is toen vertrokken. Daarna is het een tijdje goed gegaan maar daarna kwam het dropoutprobleem weer terug. Volgens een helpdeskmedewerker zou een analyse van de bellende en gebelde nummers hebben aangetoond dat de problemen zich concentreren rond KPN-nummers en dat Ziggo-nummers probleemvrij zijn. Intussen is het probleem een maandje of zo geleden naar de afdeling Escalatie Telefonie gegaan waar men kennelijk geen voortgang weet te boeken.
    Het is mij onder de hand onduidelijk wie verantwoordelijk is voor het probleem. Volgens het consumentenrecht is dat juridisch gezien altijd de laatste in de keten van productie of dienst waar een afnemer mee te maken heeft; in dit geval dus Ziggo, maar ik weet niet wie technisch verantwoordelijke is in dit geval; belangrijker is dat ik ook niet weet hoe ik daar achter kan komen. Ik zou graag daar eens suggesties voor willen hebbe; of is het gebruikelijk in zo'n geval je maar bij een andere telefoonprovider aan te melden, en dat evt. te herhalen totdat het probleem er niet meer is, of totdat alle telefoonproviders 'bezocht' zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina