1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

VPN instellingen

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Tieleman, 17 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een laptop. Ik heb een server met foto's die ik deel met familie.
    Ik heb op de laptop een VPN verbinding naar de server van mijn bedrijf.

    Met die laptop wil ik vanaf een het huisadres van schoonouders met Ziggo aansluiting een VPN verbinding leggen naar mijn server. Dat lukt niet. Van acht andere willekeurige plaatsen in Nederland lukt het wel. Bij deze Ziggo verbinding niet.

    De 1e lijn van de helpdesk weet niet wat een VPN verbinding is. Wel krijg ik terug: Wij blokkeren niets, dus het ligt ergens anders aan...

    Mijn eigen IT-ondersteuning zoekt zich suf, maar kan niets anders vinden van dat het ergens bij Ziggo blijft steken.

    {MOD EDIT} (leest zijn chef mee?!) van de helpdesk belooft me nog diezelfde middag terug te bellen met het resultaat van zijn zoektocht. We zijn nu ruim 60 uren verder en dat is nog steeds niet gebeurd. Maak je het alsnog goed {MOD EDIT}?

    Navraag bij de heer {MOD EDIT}. Die gaat in dit forum op zoek naar het antwoord. Tsja. Zover was ik zelf al. Ik wil graag de tweede lijn. Die raadpleegt hij zelf even. En die verwijst me naar mijn eigen IT-ondersteuning. Tsja... De heer {MOD EDIT}belooft de 2e lijn mij te laten bellen met onderbouwing waarom zij mij niet ondersteunen. Dat is nog steeds niet gebeurt. We zijn nu ruim 48 uur verder...

    Wie kan me vertellen hoe ik het Motorola modem en/of Canyon router aan moet passen om het wel voor elkaar te krijgen?

    Veel dank bij voorbaat!

    Marco Tieleman
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2009
  2. Marco,

    Er zijn verschillende soorten en maten VPN, kan je me aangeven wat je tot nu toe gedaan hebt? Het is misschien vervelend om nog een keer dit verhaal te houden aan een ander "loket", maar ik moet ergens beginnen om je te kunnen helpen.(Welke server software gebruik je bijvoorbeeld, heb je al iets met poorten en GRE forwarding gedaan, enz???)

    Ik gebruik zelf PPTP VPN op mijn Asus router, deze werkt hier bij het vormalige Multikabel perfect.. Ik ga er dus vanuit dat we het bij jou ook werkend kunnen krijgen!

    Overigens kan ik me wel voorstellen dat je bij de helpdesk blijft steken, ze kunnen je eigenlijk alleen helpen met Ziggo producten.. Het opzetten van routers en netwerk configuratie valt buiten hun verantwoordelijkheid..


    Thomas
     
  3. Details van de VPN

    Hoi Thomas,

    In Windows XP Pro
    Start
    Configuratiescherm
    Netwerkverbindingen
    Een nieuwe verbinding
    Verbinding met netwerk op mijn werk
    VPN
    et cetera.

    Mijn server draait of MS Small Business 2003.

    Wat heb je nog meer nodig? Zoals gezegd. Het draait feilloos vanaf andere locaties...
    Ik laat mijn IT-ondersteuner Corne zo meelezen in deze discussie. Jullie spreken waarschijnlijk veel meer elkaars taal.

    groet,

    Marco
     
  4. Firewall in moden van Ziggo?

    Hoi Thomas,

    Fijn trouwens dat je me verder op weg wilt helpen!

    Corne vermoedt dat er een uitgaande firewall in het modem van Ziggo zit...

    groet,

    Marco
     
  5. Over de VPN setup zelf zal ik niets roepen, te weinig ervaring daarmee, maar over die vermoedde firewall in het modem:

    Bij Ziggo worden er geen poorten geblokkeerd in het modem of het netwerk, met uitzondering van poort-25 (smtp/mailserver) en poorten 135/137, maar geen enkele VPN poort dus. Dat zou gewoon out-of-the-box moeten werken en is vaak een kwestie van routers (portforwarding) of firewall aan de client kant, of een instelling aan de serverkant die bijvoorbeeld het ip-adres van de client niet toelaat of fout heeft staan.
     
  6. Marco,

    SBS 2003 is niet één van de meest simpele dingen om te trouble shooten, puur om de simpele reden dat je SBS op 1000 en 1 manieren kan configureren.

    Ik zal beginnen bij je netwerk.. Ik doe even deze aannamen, laat even weten of deze correct is..

    [[INTERNET]] <<---->> [[MODEM]] <<---->> [[ROUTER]] <<---->> [[SBS 2003]]

    Ik neem aan dat je de router als DHCP, FIREWALL en DNS server gebruikt en dat de SBS 2003 een static IP heeft, maar verder niet als DHCP, FIREWALL en DNS server in gebruik is. Gebruik je een eigen domain binnen je SBS 2003 omgeving, ik neem haast aan van wel. In dat geval moet je de Policy entrys voor de SBS Mobile Users Group goed zetten dmv de CEICW wizard.

    Dan neem ik het volgende aan van je SBS 2003 configuratie:

    Op de SBS heb je een PPTP packet filter aangemaakt.
    Op de SBS Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP) to pass through aan hebt staan.
    Op de SBS een Client Connection Manager configuration hebt aangemaakt.

    Voor de ROUTER / FIREWALL neem ik het volgende aan:

    Dat je TCP Port 1723 naar je SBS IP hebt geforward.
    Op de ROUTER GRE Protocol 47 op passtrough hebt staan.

    Let wel op dat het forwarden van GRE 47 zowel server als clientside enabled moet zijn, is dit niet het geval dan kan authenticatie van de PPTP tunnel niet plaats vinden.



    Je geeft aan dat het vanaf andere providers wel werkt en vanaf Ziggo niet, hou er wel rekening mee dat je vanaf je eigen interne netwerk NIET kan VPNen naar je eigen VPN tenzij je direct op de SBS verbind.
     
  7. Ik zit af en toe ook mee te lezen met dingen waar ik weinig van afweet om zo iets op te steken.
    Gaan jullie met het doorlopen van de instellingen op de server en dergelijke niet een stap te snel. Het werkt vanaf andere lokaties wel.
    Hebben de schoonouders niet toevallig een router aan het Ziggo modem hangen? En dat deze of geen VPN ondersteunt of blokkeert?
     
  8. Pio,

    Dat kan, vandaar ook mijn opmerking "Let wel op dat het forwarden van GRE 47 zowel server als clientside enabled moet zijn, is dit niet het geval dan kan authenticatie van de PPTP tunnel niet plaats vinden."

    Thomas
     
  9. misschien stomme vraag: heeft de server op de zaak hetzelfde ip-range als het huisadres?
    dan zal de vpn verbinding niet lukken

    Verander ip-range thuis en het werkt weer:applause:
     
  10. Hallo allemaal,

    Dank jullie wel voor het meedenken. Ik ben ondertussen niet meer op de locatie geweest vanwaar het speelt. Dat duurt ook nog even voor ik daar weer ben. Wordt zeker vervolgd dus!

    groet,

    Marco
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina