1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ook ik ben ten einde raad; ontrechte vordering

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door j.aslani, 16 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zag hier op gebruikersforum bericht van RVoskes; help ik ben ten einde raad. Ik sluit me bij deze ziggo klant aan. Ik kom er met de klantenservice en via brieven (zie voorbeelden hieronder) niet uit, mede omdat ik *vaak geen antwoord krijg op mijn vragen telefonisch via de klantenservice of er niet gereageerd wordt op de brieven. *Noot: sommige medewerkers doen wel erg hun best om je te helpen; zoals bijv. ***)

    Ook ik ben sinds maart '09 bezig om een onterechte openstaand bedrag / vordering gericht aan mijn 74 jarige moeder recht gezet te krijgen.

    Voorafgaand:
    In sept. 2008 heb ik voor mijn moeder gebeld met de klantenservice ivm betaling voor internet a 2.95 maandelijks en aansluitkosten of iets dergelijks. Mijn moeder heeft geen internetabbonnement afgesloten.
    Naar aanleiding van mijn telefoontje heeft de klantenservicemedewerker geregeld dat het teveel betaalde bedrag terugbetaald zou worden. Dit is gebeurd; er heeft toen een correctie / verrekening plaats gevonden met de facturen van nov. en dec. '08.

    De kwestie:
    In maart '09 ontving mijn moeder een vordering van volgens ziggo openstaand bedrag 48.95 euro zonder factuurnr. Mijn moeder betaald alle facturen via automatische incasso en alle facturen waren o.i. betaald.
    Contact met klantenservice hierover opgenomen, volgens hen had mijn moeder gewoon niet betaald. Zij konden alleen zien dat die bedragen openstonden. Pas 2 telefoongesprekken later konden zij zien dat het over de maanden november en december 2008 ging en er van nov. E31.34 en dec. E17,61 openstond.

    Ik heb desbetreffende facturen met correctiebedragen meerdere keren, als bewijs ook via een aangetekende brief, naar hoofdkantoor Utrecht verzonden.Dit om aan te tonen dat er een correctie had plaatsgevonden.

    Ook ik heb inmiddels, omdat ik de schriftelijke dreigementen en het gedoe van bellen en schrijven en tegen een muur oplopen moe was, vanaf mijn eigen bankrekening in juni 53,45 euro (incasso bedrag) onder protest betaald. Echter ben ik helaas in mijn betaling het klantnr. van mijn moeder erbij vergeten te vermelden.

    Sinds ongeveer begin juni kreeg ik toen ik weer contact zocht met de klantenservice dat er uit onderzoek naar voren is gekomen dat er in nov. en dec.'08 bij de factureringe iets fout is gegaan; nl. dat er zijn (deel) facturen van mijn moeder aan een andere klant gekoppeld zouden zijn (volgens zeggen *Dhr .....(+naam) en mijn moeders facturen door *die andere klant betaald zijn.

    Nu heeft ziggo het door mij betaalde bedrag via mijn factuur van juli weer verrekend en staat mijn moeder weer te boek dat zij het openstaande bedrag nog niet betaald heeft. Zij dient nu ook de 30 euro ingebreke stellingskosten bovenop de vordering te betalen volgens het incassobureau. Mijn moeder heeft er inmiddels slapeloze nachten van.

    Na het eindeloos brieven sturen en bellen, ben ik nu zover om de geschillencommissie in te gaan schakelen. Dit is mijn laatste poging om deze kwestie zonder tussenkomst van de verschillencommissie in te schakelen.

    Een paar brieven verstuurd aan ziggo, waarop ik geen enkele reactie heb mogen ontvangen:

    Datum: 19-3-2009
    Betreft: onterechte herinnering door u verzonden op 17 maart 2009 voor het bedrag van € 48,95.


    Geachte heer / mevrouw,

    Op 18 maart heb ik naar aanleiding van de onduidelijke (geen factuurnummers en gespecificeerde bedragen) herinnering, die U aan mij gezonden heb, gebeld met de klantenservice* om opheldering te vragen en om aan te geven dat ik altijd via automatische incasso keurig netjes mijn rekeningen heb betaald. Het is zowiezo niet mogelijk dat er nog een bedrag open staat bij jullie, omdat mijn saldo altijd toereikend is geweest en ik geen betalingen heb gestorneerd.

    *Volgens uw medewerkster zouden er 2 facturen (1 geheel en 1 gedeeltelijk) van oktober en november 2008 openstaan. Als uw bijgevoegde facturen over die maanden inkijkt, kunt u zien dat in beide maanden een verrekening heeft plaats gevonden. Maandenlang waren nl. internetkosten gefactureerd en aansluitkosten of iets dergelijks door mij via automatische incasso betaald terwijl ik geen internet heb (gehad).

    Graag wil ik u verzoeken deze fout (het onterecht openstaande bedrag) direct in uw systeem te corrigeren.

    -------------------------------------------------------------------------------------
    Datum: 7 april 2009.
    Betreft: reactie op uw brief van 17 maart 2009; openstaande bedrag á E 48,95


    Geachte heer / mevrouw,


    Eerder heb ik reeds gereageerd op uw onduidelijke ( i.v.m. geen aanwezige specificatie of factuurnummers) herinneringsbrief. Zowel telefonisch als via een vragen / klachtenformulier heb ik aangegeven dat ik alle facturen betaald heb en ik niet begrijp waar dit openstaande bedrag vandaan komt. Vreemd dat uw klantenservice niet kan benoemen / kunt nakijken waar dit openstaande bedrag van is. Uw reactie was dat ik moet bewijzen dat uw herinneringsbrief ten onrechte is verstuurd.

    Door enig speuren mijnerzijds ben ik er achter gekomen dat u een correctie c.q terugbetaling hebt gedaan in de facturen met nummers ....... met factuurdata 24-10-08 en 27-11-08.
    Deze heb ik als bewijs bijgevoegd, zodat u kunt zien dat er destijds een verrekening heeft plaats gevonden i.v.m. een langdurig betaling voor internet, die ik niet in mijn pakket heb.
    Als u de destijds verrekende bedragen optelt komt u aan het bedrag van €48,95.

    Tevens wil ik u erop wijzen dat ik al uw facturen via automatische incasso betaal en ik u altijd de facturen hebt kunnen incasseren, omdat er voldoende geld op mijn rekening stond en ik nooit een incasso heb gestorneerd.

    Hopend dat u deze fout in uw administratie spoedig corrigeert en mij zo spoedig mogelijk schriftelijk van deze correctie op de hoogte brengt,

    ***) modedit : Geen namen van medewerkers, zie forumregels


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2009
  2. gelukkig de kwestie is eindelijk opgelost!

    :applause: Pffffff, eindelijk kunnen we weer even rustig achter over leunen.

    Vanmorgen vriendelijk wakker gebeld door een medewerker van het webteam. Waarschijnlijk hebben er 2 zaken door elkaar heen gespeeld op precies hetzelfde tijdstip. Bij Ziggo een correctie ivm een foutieve
    klantnr. koppeling en bij ons een verwachtte teruggaaf ivm teveel betaalde abonnementskosten / aansluitkosten. Wel heel toevallig dat het om een precies hetzelfde bedrag ging.:?

    Doordat het destijds nog multikabel was en mijn moeder daardoor een ander klantnr. had en er geen correctie specificatie of begeleidende brief wordt toegevoegd bij de facturen was er wederzijds niets te bewijzen.

    Het openstaand bedrag van inmiddels 71,45 euro wordt terug geboekt.
    Bedankt ziggo webteam!:thankyou:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina