1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vreemd probleem internetverbinding

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door JarnoD, 14 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even denken of ik het me nog juist kan herinneren.

    Zo juist was ik bij een kennis van mij waar de internetverbinding zo nu en dan weigerde, als je dan even "herstellen" deed, ging het weer een tijdje goed, totdat je te lang wachten tussen het browsen over de verschillende pagina's.

    Dan moest je weer opnieuw herstellen etc. Afijn, schiet niet op dus.

    Toen ben ik begonnen met het resetten naar factory defaults van het modem, een SURFBOARD SBV5120E uit mn hoofd. Daarna een restart. Het leek even opgelost, maar niets bleek minder waar helaas.

    Daarna maar een een ipconfig/release en /renew gedaan, wat me opviel was dat ik een vreemd 84.89.xx.xx ip kreeg van de dhcp server. Want ik verwachtte immers een 192.168.100.xx ip, in de range van het modem.

    Als laatste mijn laptop aangesloten, waar ik weer een heel ander soort ip kreeg, een 212.xxx.xx.xx.

    Overigens zit er maar 1 pc, direct op het modem.

    Kan iemand mij helpen of zie ik iets over het hoofd?
     
  2. Het modem is geen router (althans niet in de door ziggo gebruikte versie) maar een bridge.
    Dat betekent dat het eerste beste apparaat (PC, gamebox, router) dat je er aan hangt een echt www IP-adres uit het Ziggo domain krijgt (en verder niets meer, tenzij je een oude vorige provider had die er twee uitdeelde, dan krijg je er nog een poosje twee).
    Jij sloot je PC direct aan op het modem en hebt inderdaad twee keer een IP-adres uit het ziggo domain gehad. Twee keer een verschillend omdat je met twee verschillende MAC adressen (een soort hardware vingerafdruk) van twee verschillende PC's werkte.
    Wanneer je met meer dan één PC tegelijk wilt werken heb je altijd een router nodig; dan krijg je wel een IP adres uit het 192.168.0.0/16 domain (of je moet kiezen voor een ander local domain).
    Er is één manier om je PC een 192.168.100.0/24 adres te geven en dat is door het modem op te starten ZONDER kabel. Het modem deelt dan een soort dummy uit om toch bereikbaar te zijn voor de PC in geval van diagnostische probleemoplossing.

    Mees de Roo
     
  3. Dank voor je reactie Mees, maar..

    Nu ik er even over nadacht heb ik inderdaad kort een 192.168.100.xx adres voorbij zien komen. Wat nu duidelijk is, is dat de ipranges dus kloppen. Dan is dat alvast uitgesloten.

    Dan is er nog steeds het probleem van het wegvallen van de verbinding..

    Je moet het zo zien, als je een paar keer refreshed of een meerdere pagina's tegelijk opent gaat het prima, maar dan wel net na het (opnieuw) opstarten of herstellen van de verbinding via Windows.

    Wanneer je even weg, een minuutje en je opent een nieuw window, heb je pech, verbinding weg, dsn error..

    Heb al een LSPFix/Winsockfix gedaan, NIC opnieuw geinstalleerd etc. HJT logje bekeken, niets geks.
     
  4. Dit probleem klinkt alsof je het IP net hebt gekregen, en de oude gebruiker van het IP het vast ingesteld heeft staan. Je PC en die van de vorige gebruiker pikken elkaar dan telkens de verbinding af.

    Heb je het probleem ook op je laptop, of blijft die wel stabiel online? Als deze stabiel blijft, wijst dat dus ook op een IP conflict op het IP van je PC.

    Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat er recent werkzaamheden in je regio geweest zijn, waarbij de IP adressen opnieuw verdeeld zijn. Helaas houdt Ziggo hierbij geen rekening met het uitdelen van leases (IP adressen) voorafgaand aan de werkzaamheden, zodat apparaten die altijd aanstaan (zoals routers) denken dat ze nog altijd 'recht hebben' op het oude IP, en pas halverwege hun leasetijd (normaal 7 dagen) pas merken dat ze een nieuwe hebben. In dat geval zou je probleem over een paar dagen vanzelf opgelost moeten zijn.

    Mocht de oorzaak van het probleem toch de eerste zijn (IP conflict met een andere klant), is het niet gemakkelijk op te lossen. De helpdesk krijgt hier weinig mee te maken, en zal niet snel de juiste conclusie trekken. Als deze eenmaal gemaakt is, zal de Abuse afdeling de zaak overnemen en de andere klant tijdelijk afsluiten om deze te dwingen contact op te nemen.

    Een minder nette maar wel doeltreffende oplossing is het zelf forceren van een nieuw IP adres door het MAC adres van de netwerkkaart aan te passen. Bij de meeste netwerkkaarten kan dit via de geavanceerde instellingen van de kaart die je vindt onder Eigenschappen in Apparaatbeheer. Mijn advies is dan wel om alleen het eerste teken (meestal een 0) aan te passen. Dan is de kans het kleinst dat er een dubbel MAC adres in je subnet is, wat net zo vervelend is als een dubbel IP.
     
  5. Voor zover als ik het getest heb ging het met mijn laptop wel prima, dat verbaasde me juist. Toen heb ik ook nog geprobeerd het ip dat mijn laptop kreeg via de dhcp server in de vorm van een statisch ip toe te kennen aan de PC. Helaas leverde dit totaal geen resultaat.

    Wat ik weet is dat dit probleem al een half jaar schijnt te spelen volgens de bejaarde man. Maar dat ip conflict zou heel goed kunnen, dan spoof ik het MAC adres donderdag even om te kijken of dit resultaat boekt.
     
  6. Ik heb EXACT hetzelfde probleem al sinds maart en de helpdesk na vele telefoontjes/testen zei dat het probleem bij mij ligt.. Wegens div. redenen heb ik toen na week of 3 contact te hebben gehad met ziggo, dit probleem op een laag pitje gezet. Maar heb eindelijk weer eens tijd of eens flink mn telefoonrekening op te schroeven.. als ik een oplossing heb meld ik ook in deze draad
     
  7. Niels,

    Ik vrees dat ze ook daar geen oplossing voor je hebben. Ik heb gebeld en toen hadden ze het over en stekker van de aansluiting uit de muur die mogelijk defect was. Mijns inziens is dit onmogelijk, want dan zou het op mijn laptop ook niet moeten werken en dat doet het dus wél.

    Maar mogelijk biedt de oplossing van tja wat betreft het forceren van het MAC uitkomst. Helaas kan ik dit pas donderdag testen.

    Edit: Mn handen jeuken om het nu meteen te doen eigenlijk, kan het niet hebben dat het gisteren niet lukte..:lol:
     
  8. Het feit dat een andere PC (laptop) met een ander MAC adres en dus een ander IP adres geen probleem heeft, bewijst juist dat tja zeer waarschijnlijk gelijk heeft. Probeer zijn oplossing dus maar eens.

    Mees de Roo
     
  9. Bedankt tja, dit lijkt tot nu toe de oplossing! :)
     
  10. Graag gedaan!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina