1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Help, ik ben ten einde raad

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door rvoskes, 14 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hieronder mijn ervaring met ZIggo, wie er een goede oplossing heeft graag een reactie.

    eind december 2008 besloot ik om me aan te melden voor een alles in 1 pakket van Ziggo.
    Hierbij kon ik een harddiskrecorder ontvangen voor 200 euro ipv van de 299 euro wat hij normaal kost. Ik besloot te profiteren van dit aanbod en bestelde dit pakket.
    In januari werd mij een pakket van Ziggo toegezonden met hierin een HD ontvanger, ipv de bestelde hardiskrecorder. Na overleg met de klantenservice moest ik deze retour afzender doen (naar Waddinxveen) met een begeleidende brief en dan zou ik binnen 14 dagen de juiste racorder ontvangen.
    er gingen 3 weken voorbij en ik had nog steeds niets gezien, dus ik besloot maar weer eens naar de klantenservice te bellen. Deze vertelde me dat er niet bekend was dat er een verkeerde levering had plaatsgevonden, maar dat ze ook niet kon zien dat er een nieuwe afgestuurd zou worden. Dus toen is er een nieuwe order aangemaakt en werd mij beloofd dat deze binnen 15 werkdagen gelverd zou worden.
    binnen 15 dagen werd er weer een pakket van Ziggo geleverd met hierin weer een HD ontvanger ipv een Harddiskrecorder. Ik weer bellen met de klantenservice en toen werd mij wederom verzocht om deze te retourneren en dan zou de ander binnen 14 dagen geleverd worden.
    Dus ik deze ook weer geretourneerd, en waarachtig binnen 14 dagen kreeg ik de juiste harddiskrecorder, nou ja juiste, hij zat onder de krassen en het was een ander model dan dat er geleverd zou worden, maar ik was allang blij dat ik iets had , dus verder geen probleem van gemaakt.
    Toen begon de ellende. op de facturen van maart, april en mei word mij elke keer een ontvanger gefactureerd, terwijl ik deze keurig retour heb gezonden. Dus ik bellen met de klantenservice van Ziggo. Ik moest de verzendbewijzen opsturen en dan zou het bedrag (825,76) teruggestord worden op mijn rekening. Ik heb een keer of 3 deze bewijzen verstuurd, maar nooit reactie gehad van ZIggo. Als ik dan weer met de klantenservice belde, werd mij verteld dat zij dat niet kunnen zien, omdat dat via Ziggo Groningen gaat. Deze zijn alleen bereikbaar per email, maar ook hier wordt sporadisch op gereageerd. en als er wordt gereageerd, dan zijn het van die loze mailtjes waarin geen oplossing wordt geboden.
    Omdat ik een aanmaning kreeg van Ziggo waarom ik deze factuur nog niet had betaald, heb ik besloten bij het juridisch loket informatie in te winnen wat nu te doen. ik heb samen met hen een brief opgesteld en deze tezamen met de verzendbewijzen aangetekend verstuurd naar Ziggo.
    Hierop heb ik geen enkele reactie ontvangen en nu krijg ik een zeer onvriendelijke brief van ZIggo dat als ik neit binnen 10dagen betaal mijn internet, tv en telefoon afgesloten worden, er een deurwaarder wordt ingeschakeld en dat alle bijkomende kosten voor mij zijn. Desgewenst kan ik u hiervan een kopie zenden.
    Dus ik weer bellen met de klantenservice en die raadde me aan om te betalen want anders werd ik afgesloten, dit was een zeer onplezierig gesprek waarin ik behoorlijk werd geintimideerd. Nu heb ik dus maar betaald, omdat ik internet en telefoon niet kan missen, daar mijn vriendin een eigen zaak heeft, en deze middelen dagelijks gebruikt.
    Kunnen jullie mij helpen mijn geld terug te krijgen, want ik ben ten einde raad, en bij Ziggo kom ik echt niet verder. Zelfs op door juristen aangetekend verzonden brieven wordt niet gereageerd.
     
  2. Na zo'n verhaal ben ik niet trots een gebruiker te zijn van Ziggo.
    Van mij mag zoiets afgestraft worden waar je zelf niet goed van word.:cry:
     
  3. Wanneer heb je de brief samen met het Juridisch loket verstuurd als ik vragen mag?

    En klinkt lullig (is zeker niet zo bedoeld) maar je kunt in zulke gevallen inderdaad beter betalen. Als je klacht gegrond is krijg je je geld terug.
     
  4. ik heb de aangetekende brief op 10 juni gestuurd met daarin dezelfde reactietermijn als die Ziggo zelf stelt.

    Ik heb het bedrag ook al voldaan, omdat ik zoals reeds aangegeven internet niet kan missen.

    Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?
     
  5. das heel makkelijk als je alle bewijzen hebt kan je zelf ook een deurwaarder inschakelen moet je wel even ziggo een brief schrijven dat als zij niet betalen je een deurwaarder inschakeld precies de brief zo opstellen als zij het ook doen kan je nog lachen succes:-P
     
  6. Ik zou wederom teruggaan naar het Juridisch Loket, sowieso rechtshulp aanvragen, zij kunnen je hierbij helpen. Of als je een rechtsbijstandsverzekering heb deze inschakelen.

    Er is ook een andere mogelijkheid, dit is een goedkope manier, maar vergt wel geduld. Meestal rond de 6 maanden tot behandeling. En dat is de geschillencommissie. http://www.sgc.nl/

    De onnodige betalingen aan Ziggo had niet ten kosten van je portemonaie hoeven te gaan, je moet deze bedragen ook weer middels een rechtszaak of uitspraak van de SGC terugclaimen. En laat je vooral niet intimideren door Ziggo.

    Suc6 met de verdere juridische stappen.
     
  7. Ziggo webteam

    Geachte rvoskes

    Eerst mijn excuses voor alle problemen die er zijn ontstaan. Als u op de bijgevoegde link klikt en het formulier invult dan zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. En dan zullen wij kijken wat we voor u kunnen doen.

    https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

    U kunt in het formulier ook mijn naam vermelden als u graag wil dat ik met u contact op neem.

    Met vriendelijke groet,
    Ziggo webteam Alex
     
  8. Hulde aan het Ziggo Webteam

    Mensen,

    nadat ik gisteren mijn verhaal op dit forum deed heeft het Ziggo Webteam vanmorgen contact met me opgenomen en me toegezegd dat ze me het bedrag binnen 2 weken gaan terugbetalen.

    Hulde aan het ZIGGO- webteam
    Alex bedankt!!!!
     
  9. ook ik ben ten einde raad; onterechte vordering

    Zag hier op gebruikersforum bericht van RVoskes; help ik ben ten einde raad. Ik sluit me bij deze ziggo klant aan. Ik kom er met de klantenservice en via brieven (zie voorbeelden hieronder) niet uit, mede omdat ik *vaak geen antwoord krijg op mijn vragen telefonisch via de klantenservice of er niet gereageerd wordt op de brieven. *Noot: sommige medewerkers doen wel erg hun best om je te helpen; zoals bijv. ***)

    modedit : Zie verder : http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=183603#post183603

    ***) modedit : geen namen van medewerkers; zie forumregels
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina