1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Storing Culemborg 4102 - 4105

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door longbigbear, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Longbigbear,

    Weet je nog iets over mijn derde vraag (Rwin instellingen); heb je iets voor bittorrent en/of P2P proberen te verbeteren of hebben de programma's die je daarvoor installeert de gelegenheid/mogelijkheid dat voor jou te doen?

    Die Firefox zonder proxy-instelling maakt me bezorgd; draai:
    http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html
    nog eens een keer maar nu met de PC via de kabel direct op het modem.
    Ik ben wil weten of de router misschien iets met die loopback-adapter te doen had (er zou nu alleen een extern IP-adres over moeten blijven).

    Die Fritzbox zal nu wel leeg zijn, maar wanneer je hem weer gaat gebruiken moet je zijn logging zonodig aanzetten, en dan hier doorgeven samen met het modemlog.

    Mees de Roo
     
  2. E.Jekel

    E.Jekel Forum Member

    Berichten:
    99
    Als je gebruik maakt van een router is de kans groot dat je een timeout krijgt als je de modem probeert te komen.

    Vraag me niet waarom maar me oude sitecom router kon het wel en me nieuwe kan het ook niet meer. Als ik erin wil komen moet ik rechtstreeks op de modem zitten.

    Verder zou ik anders een pmmetje sturen naar bijvoorbeeld meesdroo.

    Hij weet erg veel en kan je goed helpen om problemen binnenshuis uit te sluiten.(mits hij zin en de tijd ervoor heeft want dat kan ik niet bepalen en voor hem beslissen natuurlijk).
     
  3. Robuust

    Robuust Forum Member

    Berichten:
    19
    Ik woon ook in Culemborg en bij mij valt ook steeds de verbinding weg.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2009
  4. marcoonline

    marcoonline Forum Member

    Berichten:
    29
    vanmiddag contact gehad met de hd en die hebben mijn modem opnieuw geactiveer in de hoop dat het probleem zou oplossen echter zit ik nu vanaf 16:45 zonder internet. god wat ben ik blij dat ik internet heb op men telefoon anders ben je totaal afgesloten en kan je geen info opzoekenen (lotgenoten) op de hoogte brengen van info.

    nu sturen ze donderdag pas een monteur die komt kijken of hij wat kan doen aan dit probleem.

    als ik verwijs naar het forum en melddat er meer mensen in culemborg dit probleem hebben word er kei harrrd gezecht dat ze daaruit geen oordeel kunnen treffen omdat dat niet berouwbaar genoeg is voor verdere analyse en onderzoek in en om culemborg.
     
  5. Hakker

    Hakker Forum Member

    Berichten:
    103
    Stuurden ze maar zo makkelijk een monteur. Daarnaast ben ik hier al 5 man uit Culemborg tegengekomen met hetzelfde gezeik dus het gaat waarschijnlijk om meer dan een component in een verdeelkastje als je nagaat hoeveel mensen deze site nog niet eens weten.

    Ze beweren in mijn geval alleen al dat de TD er al een week mee bezig is ;)
     
  6. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Een monteur sturen is makkelijk genoeg, maar die kan in dit geval van de kant van de gebruiker weinig doen. Het lijkt erop dat in ieder geval in een gedeelte van Culemborg (daarom zijn postcodes bij je persoonlijke gegevens belangrijk) een bepaalde component in korte bursts vrijwel alle (99%) upstream pakketten dropt.
    Een preciese kennis van het storingsgebied kan een indicatie zijn voor de schuldige component, en zo niet, dan moeten alle tussenliggende componenten continue gemonitord worden tot er één even (bijna) niet antwoordt. Pas dan heeft de juiste monteur met het juiste reserveonderdeel echt zin.

    Mees de Roo
     
  7. longbigbear

    longbigbear Forum Member

    Berichten:
    80
    Code:
    [URL="http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/restore/id=43ca253f-12673-258ae33e-8d93-4dc9-80c1"]http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/re...8d93-4dc9-80c1[/URL]
    even opnieuw gedaan         
    zie bericht 50.
    NEE er is NIETS geïnstalleerd en ik heb NIETS opdracht gegeven om het wel te doen.
     
  8. longbigbear

    longbigbear Forum Member

    Berichten:
    80
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=182526#post182526



    Vandaag gebeld met Helpdesk Ziggo;
    Leuk antwoord:
    Ze zijn bezig met het NETWERK (verdubbeling snelheid)
    Het is bekend dat het internet traag is op sommige momenten.
    Deze upgrade duurt tot oktober.

    U kunt eigenlijk maar 1 ding doen dat is afwachten....

    Ik denk dat ik een briefje ga schrijven naar ZIGGO
    Ik betaal genoeg en mag wel enige vergoeding hiervoor krijgen.:no:

    Met een 56k modem heb ik bijna dezelfde snelheid.:censored:
     
  9. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Ok volgens die benchmark zit het in je PC.
    Draai (terwijl firefox loopt):
    http://live.sysinternals.com/Tcpview.exe
    en let, in de kolom remote address, op items met:
    waarjenaartoefirefoxed:http
    (als je op een kolom header drukt sorteert die; dat zoekt makkelijker)
    regels waarin dat voorkomt graag hier in zijn geheel publiceren.

    Mees de Roo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2009
  10. sparkle

    sparkle Forum Member

    Berichten:
    34
    Monteur Is net hier geweest, en wist me te melden dat er wel 50 a 60 meldingen zijn in Culemborg met het zelfde probleem. Het probleem ligt ook niet in 1 deel van Culemborg, maar door heel Culemborg.

    Probleem is niet aan huis op te lossen, maar er wordt wel aan gewerkt bij ziggo. Ik ga van het goede uit. En neem aan dat wat hij zegt ook waar is en dat er aan gewerkt wordt. Misschien dat een ziggo medewerker kan bevestigen dat er aan gewerkt wordt?

    Groeten

    Richard
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina