1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing Culemborg 4102 - 4105

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door longbigbear, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. mooi om te zien dat ik niet de enige ben ook ik hier op 4102 en ook ik heb dezelfde problemen.

    De ene minuut gaat surfen goed het andere moment alleen maar timeouts. Snelheid zakt ook als een baksteen in.

    Het lijkt erop dat je dezelfde gast aan de lijn heb gehad als mij zelfs want na 3 kwartier van zijn lijstje afgewerkt te hebben werd meneer dus pissig dat ik dezelfde probs had op mijn linux waarop ie begon te mekkeren van linux supporten we niet (ik zal al 40 mins op een windows bak te kloten en ook duidelijke verteld)

    normaal hangt er een Netgear WNR3500 achter, maar die eruit gehaald dus met een hagelnieuwe netbook direct op de modem gezeten. Het probleem blijft zich voordoen.
    poging 2 met een linux server direct op de modem. Zelfde probleem.
    andere DNS adressen als OpenDNS en de DNSen die ik hier heb gezien (geen oplossing) zowieso is de standard Ziggo DNS server niet al te best.
    ip renewal (geen oplossing)
    coax eraf gehaald om een nieuwe IP te krijgen (geen oplossing)
    Mac Adressen lopen spoofen op zowel windows als Linux (geen oplossing)
    Zelfs zo gek geweest om mijn PC te herinstallen.
    Ondertussen beweert Ziggo mijn klacht al ruim een week bij de TD te hebben liggen maar ik hoor maar niks en volgens de HD ben ik de enige met het probleem in mijn gebied (schijnbaar dus niet)

    Als ik op usenet zit zie je de verbinding ook zo nu en dan ook compleet inzakken en dan bedoel ik van 2,32 MB/s naar 0,8 KB/sec en die dips blijven dan tussen de 1 a 3 minuten duren en dan gaat het 5-10 minuten goed als je mazzel heb. En je kan het niet echt een server issue noemen als je op 3 verschillende servers test.
    Met pingen feitelijk hetzelfde soms timeouts andere keren te traag voor woorden en andere keren gewoon snel.

    voor een log uitdraai.

    later vandaag maar weer eens contact opnemen nu ze mij dus schijnbaar aan het lijntje houden :(
     
  2. het gebeurd regelmatig dat mensen hier zeuren over een probleem maar niet de hd bellen. Dat houd in dat het niet bij hun bekend is. Ook al is hun hd systeem niet het beste.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  3. snelheid van nieuwsgroepen liep vandaag van volle snelheid(1.2) tot 16kb

    hier ook al de laptop opnieuw geïnstalleerd,deze traagheid is ZEKER al gemeld bij de hd via de telefoon en meerdere klachten formulieren.
    maar dan kreeg je ligt aan pc,virus scanner ,firewall etc.
     
  4. Nee je bent niet de enige...schoonvader op 4102 heeft deze problemen en ik op 4105 idem...

    Dit zelfde verschijnsel heb ik een maand of 6 geleden ook gehad..en het loste zichzelf op na een week of twee...het is nu een week aan de gang dus wacht ik met belangstelling komende week af :)
     
  5. vind het alleen jammer dat iedereen die belt/schrijft dezelfde antwoorden krijg ,en het is al langer als 2 weken als ik het goed hebt.
    was er geen verandering aan het netwerk op ongeveer 15 juni 2009.
    sindsdien n.l problemen,daarvoor nooit.
     
  6. Het ergste vind ik dat het na een half uur gerommel en letterlijk je huis op zijn kop zetten zonder oplossing ze gewoon zeggen dat het aan mij de gebruiker ligt omdat ik switch naar een linux bak en ze gaan huilen van "dat ondersteunen wij niet"
    sorry maar als zowel windows, mac OSX als Linux geen tekst en plaatjes op het beeld kan toveren en je ligt direct aan de modem dan kan je moeilijk de gebruiker de schuld geven.

    Ik heb toch al zulke goeie ervaringen met de helpdesk Het duurde tenslotte 6 maanden voor ze toegaven dat mij Humax kapot was en ik nog eens 6 weken kon gaan wachten op een nieuwe decoder. :sleep:

    Het beinvloed mijn telefoon trouwens ook zo nu en dan heb je het idee dat DJ Jazzy Jeff met mijn telefoon verbinden loopt te scratchen. m.a.w. een deel van het woord/zin hoor je de rest mag je lekker raden.
     
  7. Zal ik ook maar eens reageren.
    Ik woon ook in culemborg op 4105.
    Ik heb een laptop die met een netwerk kabel aangesloten zit op de motorola modem sbv5152e.

    Ik heb een alles in 1 extra abbo. Zo surf ik over internet(forums, nu.nl, buienradar.) Niets aan de hand. site laden snel en zijn zo gevonden.

    Maar dan valt snelheid helemaal weg.
    De verbinding blijft, maar forums en buienradar blijven een witte site en blijven maar laden. Downloaden gaat niet of bijna niet meer. en bijna alle websites duurt een eeuwigheid voordat ze geladen zijn.(lees 15 minuten of meer)

    Het probleem is net zo snel weg als het komt.

    Dus ik denk dat het iets plaatstelijk is.

    Ik heb helpdesk wel gebelt en duidelijk uitgelegt wat het probleem was en hoe de situatie hier is, maandag komt er een monteur.
     
  8. kom er een monteur naar jou adres,of word er gekeken naar een kast in deze regio.
    inderdaad linux ondersteunen ze niet.
    ben benieuwd wanneer alles hier in deze plaats weer draait zoals het hoort.
     
  9. Linux ondersteunen ze niet omdat het ze met Windows al niet eens lukt. Feit is dat de problemen ook op die OS zijn dus is elk bizar geklets over virussen ed al lulkoek.
     
  10. Heren, dit is een leuk en ongetwijfeld therapeutisch partijtje samen klagen, maar het zet geen zoden aan de dijk.
    Tot dusverre hebben jullie samen precies één hard gegeven weten te produceren en dat is het stukje modemlog van Hakker.
    Wanneer dit forum iets voor jullie moet doen, hebben wij harde gegevens nodig; produceer die dan wanneer we er om vragen.
    Hakkers modemlog suggereert een mogelijke dip in de verbinding. Wat we nodig hebben is:
    1. Hardware gegevens zoals type en modelnummer van modem en router.
    2. Software gegevens zoals type abonnement en router firmware.
    3. Modemlogs van iedereen met een slechte verbinding.
    4. Routerlogs over dezelfde periode (en zorg dat de router-tijd goed ingesteld staat zodat we ze naast elkaar kunnen leggen).
    5. Signaal-gegevens van het modem. Één maal wanneer alles goed loopt (als referentie), en verder iedere keer wanneer het mis gaat. Geef minstens up- en downstream signaal-level, downstream S/N ratio en (indien beschikbaar) correctable en uncorrectable codewords.
    6. Metingen van download, upload en ping snelheid via b.v.:
    http://www.speedtest.net/ en/of http://www.ip-adress.com/speedtest/
    één maal wanneer alles goed loopt (als referentie), en verder iedere keer dat het mis gaat (en zorg dat je er snel genoeg bij bent).
    7. Metingen van DNS-server snelheid en betrouwbaarheid via:
    http://www.grc.com/dev/DNSBench.exe
    (wel even de public adressen eruit, anders komen we om in de cijfers)
    8. Een algemeen gezondheids-rapport via b.v.:
    http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html

    Hulp is hier gratis, wanneer je alleen gezellig samen wilt klagen ga dan naar:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=148

    Shape up or shut up!

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina