1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing Culemborg 4102 - 4105

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door longbigbear, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Al mijn problemen los ik altijd zelf op. Maar ik dacht even jouw verhaal te lezen. Wie weet komt het nog van pas als ik iemand weer moet helpen. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar na het lezen van de eerste drie alinea's begon mijn maag te draaien en was de hele spirit om door te lezen in één klap weg. Ik ben er 100% van overtuigd dat je het verhaal met de beste bedoelingen hebt geschreven, maar het leest voor geen meter.
     
  2. Het is ook geen simpel verhaaltje, door de grote hoeveelheid factoren, problemen en onzekerheden die met name de Arris-modems hebben veroorzaakt. Bovendien is het verhaal "gegroeid" en zal daardoor bij omwerking naar FAQ herschreven moeten worden; waarschijnlijk zelfs gesplitst in een algemeen en specifiek Arris deel (wanneer je jezelf echt wilt ergeren zoek dat het item resetten van het Arris-modem op; er zijn inmiddels 6 verschillende methoden bekend die allen ongedocumenteerd zijn en waarvan ten miste één het modem voorgoed onbruikbaar maakt).

    Wel is het zo dat dankzij dit nog niet eens afgeronde zoekwerk en testen van diverse forumleden het aan een groot aantal mensen met problemen is gelukt hun modem uit te lezen en aan de hand van die uitlezing b.v. Ziggo tot actie te bewegen.

    Dus voorlopig mag je kiezen tussen een mooi verhaal of een opgelost probleem.
    En wanneer je die keuze onaanvaardbaar vind, mag je natuurlijk zelf met alle plezier iets beters schrijven .....:schater::schater::schater:

    Mees de Roo
     
  3. Eén ding moet ik je nageven. Uit je reactie blijkt hoe rustig je blijft. KLASSE!!!
    Er zijn er niet veel die zo rustig blijven in hun reageren. Nogmaals klasse van je. Verdient alle respect,

    Maar ik zal je advies niet overnemen en niet proberen iets beters te schrijven. Bij jouw stuk ging mijn maag al draaien, maar als ik het zou moeten herschrijven krijg ik er ook nog koppijn bij. Geef mijn portie maar aan Fikkie. :schater::schater::schater:
    Ik zal geduldig wachten tot je het herschreven hebt zodat het opgedient kan worden in hapklare brokken.
    Succes ermee overigens.
     
  4. het is weer eens zover :S

    sind afgelopen zondag weer een grote ramp met internet en telefoon.

    via telefoon ben ik helemaal niet berijkbaar en men internet klapt er gemiddelt na 15 minuten weer uit. waarna het ongeveer 5 minuten duurt voor men verbinding weer terug komt.

    zojuist gebeld met de HD en die melden heel leuk dat er zoals gewoonlijks niks aan de hand is er zijn geen storingen in de wijk en of op de lijn naar de modem.

    modem blijft vreemdgenoeg wel netjes online als je de lampjes mag geloven.

    probleem met de internet verbinding blijft ook bestaan als ik hem rechtstreeks aansluit op men LT.

    voor 5 okt staat er nu een moneur in gepland die de boel komt controleren. ben benieuwd.
     
  5. storing

    Hier geen probs geconstateerd. :roll:
    Alles werkt naar behoren. Al een aantal weken nu.
     
  6. alles in 1 extra

    Nou bij mij is het al bijna 3 maanden kl##te.
    Ben van al dien tijd maar 3 weken onlie geweest met telefoon het zelfde.
    Vorige week een monteur geweest en die heeft leterlijk van alles geprobeerd maar nakkes,Had een modem bij zich een Ubee noudaar had ik al het nodige over gelezen en vertelde dat ook tegen de monteur.
    Maar die vertelde dat bij dit modem er bij ziggo de fimware er ingezet was en dat het nou goed zou komen!
    Niet dus,toen de kabel doorgemeten en die gaf de juiste waarden aan 49.8 en 4.9 na nogmaals met de Arris die ik had en daarna weer met de Ubee was het over en uit voor hem en hij zette er een motorola neer en werkte direct,zodat ik in ieder geval online ben en weer telefonie heb.
    Donderdag belde hij op dat hij maandag 5 Oktober er weer zou zijn en dat het dan opglost zou worden!?
    Ik was al blij dat ik terug gebeld werdt en hoop er nu maar het beste van.
    Jullie horen wel hoe het afloopt
    Zit nu met 3 modems in huis:oyeah:
     
  7. Niks nieuws bij mij precies hetzelfde verhaal. Het lijkt ok totdat je ook daadwerkelijk iets gaat doen op internet. Ubee komt niet eens in de buurt van de snelheden die je zou moeten halen behalve dan bij een speedtest en een Arris modem wilt niet eens aanmelden. Ze gooien het maar weer eens op de CMTS (ook al niet de eerste keer dat dat langs komt) helaas is het in de drie maanden voor ons gebruikers (althans zo lijkt het iig wel) een hoop geklets maar weinig daden en de monteurs krijgen alle shit over zich heen.
     
  8. Ik moet zeggen dat het momenteel op wat kleine storingen na goed gaat, soms wordt mijn ip adres van de ene reeks naar de andere reeks geslingerd (dus echt andere segmenten). Maar ik mag momenteel niet klagen (tenminste als je er vanuit gaat hoe het geweest is).

    Zou het er nog mee te maken hebben waar je zit in Culemborg?
    Ik zit in nog net in wijk Hoge Prijs.

    Succes !
     
  9. alles in 1 extra

    Nou vanmiddag kwam de monteur zoals afgsproken terug om de zaak met een snel modem aan de gang te krijgen.
    Hij had weer een Ubee modem bij zich(een ander) want de vorige stond nog bij mij thuis,aangemeld om te activeren en gaan met die banaan met router er tussen...werkte dus niet.
    Van alles geprobeerd maar niks.
    Toen bekabeld en toen was het wel raak,hij moest en hij zou overal speedtests doen maar dat verschilde enorm en van ziggo was de beste volgens hem, maar die lag er om 15.30 uit ivm nieuwe site.
    Maar hij gaf bij de meeste 38 a39 Mb aan.waar ik al blij mee was plus dat de telefoon ook weer werkte.
    Is dus al beter dan de krap 19Mb van de motorola,hij heeft het zo gelaten en ik moest eerst maar een paar weken aan kijken! hij liet de motorola wel staan voor het geval dat.........
    Momenteel download ik bij hitnews met een 45Mb dus ik hoop dat het zo blijft.
    maar ja de Wii en de Iphone en geen router ..en 3G van T-Mobile is waar ik woon niet al te best maar gelukkig zitten er een paar points hier in de buurt dus als ik even wil kijken lukt dat wel.
    Hij vertelde ook nog dat Docsis 3.0 nog lang niet volledig uitgerold was,misschien voor het einde van dit jaar!!!
    Laten we het hopen,voorlopig weer een blijde gebruiker maar voor hoelang?????????
     
  10. Docsis 3 is al een tijdje mogelijk hier. Probleem is waarschijnlijk slechte timings in de CMTS. De bedoeling is dat ernaar gekeken wordt maar wanneer ? Dat is juist de grote vraag. Als dat eenmaal klopt zouden de Arris modems ook hier gewoon een stuk makkelijker aan te melden zijn. De halfgare snelheden van de Ubee modems liggen zeer waarschijnlijk aan een firmware die de prio heeft op een stabiele verbinding ten koste van alles (al is dat ook relatief want hier lag ie er rustig 4-5x per dag uit). De Ubee modems hebben de snelheid namelijk wel gewoon gehaald.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina