1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing Culemborg 4102 - 4105

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door longbigbear, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Welke postcode. Hier (4822) heb ik 1-1,5 MB download i.p.v. 10!
     
  2. postcode 4102,download is meestal goed.
    alleen ophalen van alle /sommige internet sites niet.
    [​IMG]
     
  3. weer een schopje omhoog,weet het niet meer,met de HD kom ik niet verder als een virtueel rondje.
    rechtstreeks op het modum,spyware ,virus scanner etc.
    ik hoop dat iemand hier nog tips heeft anders is het........ziggo.
    al heef het maanden goed gewerkt en ineens vanaf 15 juni niet meer,is niet alleen hier in huis met 3 laptops maar ook bij kennissen bijna een kilometer verder.
    onze postcode is 4102,
    soms werk internet als een tirelier,het andere moment gaat het heel traag of kan niets vinden.

    dirk
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2009
  4. http://www.speedtest.net/result/513082292.png

    het lijk mij als het aan een setting of router ligt dat het ALTIJD traag is.
    dat is niet zo,is een moment opname.
    om 21.30 klapte de snelheid ineens in
    zelfs het downloaden via ziggo of eweka is nog geen 200 kb in plaats van de 1.2 mb wat ik normaal heb
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2009
  5. Je kan kijken of het lokaal ligt door het volgende te doen.

    Je neemt je ip adres het laatste nummer vervang je door een 1 dat is de router van Ziggo (nee niet degene bij jou thuis).

    Deze zou je moeten kunnen pingen dus xx.xx.xx.1 . Hier gaat al data doorheen. Het kan zijn dat ze een ander adres op het laatst gebruiken, bij multiweb was het 1 .

    Je kan een traceroute sturen naar dit adres en checken of er veel packetloss optreed.

    Er zijn ook webpagina's die het netwerk van buitenaf kunnen testen.
     
  6. Wat gaat er nu precies langzaam en wanneer?
    Versta je onder traag een lage doorvoersnelheid van data of een lage reactiesnelheid van je browser wanneer je naar een nieuwe site gaat of een lage reactiesnelheid wanneer je binnen dezelfde site manoeuvreert?
    Heb je instellingsaanpassingen van je software gedaan om snelheid te winnen, en welke zijn dat?
    De plaatjes die je laat zien zitten dicht op de maximale data-snelheden van je abbo.
    Er is er één die via een link loopt die te laag is.
    Wat doet je systeem op dat moment?
    Welke (andere) processen lopen, hoe druk is internet, kan er malware op de pc aanwezig zijn?
    Hoe hangt je PC aan de router bedraad of wifi?
    Wanneer dat wifi is wat is dan de signaalsterkte en doorvoersnelheid van die wifi wanneer je PC traag is?
    Zit je alleen op je modem (dat geldt ook voor telefonerende huisgenoten), draaien er bittorrents of andere P2P?
     
  7. het laden van de internet sites gaat traag soms of helemaal niet.
    dit is met internet explorer en firefox.
    er is geen aanpassing gedaan om internet te versnellen.
    de plaatjes is inderdaad zoals je het zeg 1 maximaal en 1 laag.
    het systeem surf alleen ,mailware denk ik niet,dan zou het op 3 laptops zijn in huis,twee met Windows en 1 een mac.
    we zitten draadloos.
    het heeft altijd goed gewerkt tot ongeveer15 juni 2009,het is niet alleen hier ,maar ook bij kennissen die in het zelfde postcode gebied woont.
    met de hd komen we niet verder,router eraf,virus scanner uit firewall uit.
    wanneer ze het modum uitlezen zeggen ze dat het signaal ged is.
    als we willen chatten met de HD word soms de verbinding verbroken.toen zat ik rechtstreeks aan het modum.
    [FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]Average time over 10 pings: 277.8 ms
    [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]Average time over 10 pings: 146.6 ms
    het h[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
    [FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=2]eef de hele dag en gister avond goed gewerkt,maar nu..........
    [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
     
  8. Probeer je een nieuw record in vaagheid en onvolledigheid te breken; dokter m'n netwerk voelt zich niet zo lekker :) ?

    Je surft dus met 3 PC's draadloos. Welk merk en model-nummer router? Wat voor wifi verbinding ondersteunt die; 54G? En je PC's? Met 54G haal je maximaal 54Mbits/sec. Maar dat is half-duplex en moet tussen 3 PC's gedeeld worden. Zelfs bij optimale verbinding kan dat dus op zijn slechtst teruglopen naar 6Mbits/sec. En dan praat ik nog niet over afstand router>PC's.
    Daarom vroeg ik je aan te geven wat de werkelijke transferrate van je wireless verbindingen voor elke PC is. Wanneer alles goed gaat. Maar vooral ook wanneer alles hapert. Want als 's avonds de wireless van de buren aangaat op het zelfde kanaal als de jouwe......
    Kijk dus ook even op welk kanaal jouw router zendt. En maak een lijstje van alle wifi's in de buurt en hun kanalen en signaalsterktes. Zorg dat de sterkste op een ander kanaal zitten dan de jouwe; zonodig aanpassen. En geef al die getallen ook aan je forumleden; dat helpt.
    Test wanneer dat mogelijk is ook eens een poosje bedraad op ten minste één PC; geef aan of dat verschil maakt.

    Het is voldoende dat één PC malware (virus/trojan oid) heeft om bijna alle internet voor zichzelf op te eisen; hoe weet je dat je clean bent? Welke maatregelen heb je genomen om clean te blijven (updaten, anti-virus protectie, anti-virus updates, anti-malware protectie, anti-malware updates, firewall; types en hoe frequent ge-update?)
    Probeer de PC's zonodig één voor één alleen; dan valt de schuldige al snel door de mand.

    Je kunt ook zelf naar het signaal kijken. Ga naar:
    http://192.168.100.1/
    Als het een motorola is aanloggen met:
    username admin
    password motorola
    (Welk modem is het trouwens?)
    upstream en downstream signaal, downstream s/n level, (un)correctable codewords.
    En geef ons ook de modem-logfile door.

    Wat bedoel je met die pings? Van waar-naar waar, als gemiddelde of cumulatief, ICMP of TCP ping, of toch een tracert? Je (plaatjes)tests geven ICMP waardes van rond 10 ms; dat is in orde met die servers.

    Haal:
    http://www.grc.com/dev/DNSBench.exe
    op.
    Run en ga naar tabblad nameservers.
    Knop Add/Remove
    Knop Remove Public Name servers.
    Knop Run benchmark.
    Tabblad tabular Data
    Knop Copy
    Paste resultaten (svp niet alle text eromheen) hier.

    Mees de Roo
     
  9. beste test is alle computers 1 voor 1 rechtstreeks aan je modem aan sluiten en dan kijken of je er nog last van hebt. Dan weet je zeker dat het niet je wifi is. Of je router. Wel elke keer je modem resetenMozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina