1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing Culemborg 4102 - 4105

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door longbigbear, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.

  1. [​IMG]
     
  2. monteur

    hier is de monteur ook geweest.
    de fout zit niet in huis,is ergens buiten bezig geweest.
    waarschijnlijk een verdeelkast stuk?
    die word morgen of vrijdag vernieuwd.
    maar dit heeft niets te maken met de sub pagina's die niet open gaan.
    dit word deze week s nachts verholpen.
    en nee ik woon niet in parijsch,maar op ter weyde 4102.

    dirk
     
  3. Die 52, 53 waar je het over hebt is het level van het 'upstream kanaal'. Dat is de 'zender' in jouw modem die een signaal terugstuurt naar de wijkcentrale (cmts). Om een goed en storingsvrij signaal te sturen zal het modem automatisch het vermogen van de 'zender' aanpassen. Als er veel verzwakking op de kabels zit tussen jou en de cmts moet het vermogen dus hoog ingesteld worden. Is de verzwakking laag, dan is dat vermogen ook minder.

    Het is dus niet zo dat het 'Culemborg te hoog staat ingesteld', maar dat jouw modem te veel vermogen moet versturen om nog een goed signaal te krijgen. Eigenlijk is het dus 'te weinig' wat er aankomt van jou bij de cmts waardoor je modem 'te veel' moet doen en niet meer goed werkt.

    Door de bekabeling op te knappen of onderweg in de versterkers iets aan te passen wordt het signaal beter en gaat jouw modem vanzelf minder vermogen uitzenden. Daardoor lijkt het nu dus beter te werken.
     
  4. Er is nog geen bal gedaan. Het enige wat veranderd is het kastje waarop de radio en TV binnenkomt. Sinds dat die er zit is de downstream power level van -6/-7 naar -7/-8 gegaan. De andere waardes zijn precies hetzelfde gebleven.
    Internet zelf is nog steeds gammel hetgene wat ik eerder schreef zei de monteur.
     
  5. Bij mij is de monteur ook gisteren geweest. Het probleem lag absoluut niet bij mij maar in de wijkcentrale. In de nacht van donderdag op vrijdag om 03.00 uur wordt er een aanpassing gedaan en als de verbinding vanaf morgen nog steeds instabiel is, dienen wij dit massaal te melden bij Ziggo zodat er direct actie kan worden ondernomen.
     
  6. Weet je toevallig ook in welke centrale dit wordt gedaan? Is dit in de wijk Parijsch (4105)?
     
  7. Ja, Parijsch 4105.
     

  8. Dan ben ik heel benieuwd... Morgen ochtend komt er hier nog een monteur langs.. (ook 4105)
     
  9. Nou, de verbinding is nog steeds kl*te; dat wordt weer naar de helpdesk bellen :cry:.
     
  10. Monteur is hier zojuist geweest en was na een belletje met de achterban ook gelijk weer weg. Monteur was wel zo vriendelijk om de telefoon op handsfree te zetten :)

    Wat blijkt. In culemborg zit er tussen de CMTS en de backbone een probleem op de glas verbinding. Op een van de twee poorten komen enorm veel CRC errors.

    Hij gaf toe dat het probleem te lang was onderkent maar gaf wel aan dat men er op dit moment met extra mensen naar aan het kijken is.

    Probleem is dus voor geheel Culemborg..

    Op de vraag wanneer het opgelost word en wanneer we verbetering kunnen verwachten bleef het stil...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina