1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Storing Culemborg 4102 - 4105

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door longbigbear, 30 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Robuust

    Robuust Forum Member

    Berichten:
    19
    De verbinding is al de gehele ochtend op sterven na dood. Net had ik een schamele 7kb aan downloadsnelheid wat een van de hoogste waarde was van vanochtend :roll:. Aangezien telefoongesprekken ook nauwelijks nog te beluisteren zijn (trillende stem van gesprekspartner) toch maar weer eens gebeld met Ziggo. Probleem in Culemborg is volgens de helpdesk absoluut niet bekend en ze wilden met mij wederom het stappenplan doorlopen (reset, firewall, rechtstreeks op modem etc. Gelukkig kon ik de man overtuigen dat het echt niet aan mijn apparaten lag en nu komt er woensdag een monteur langs. Ben benieuwd.
     
  2. Hakker

    Hakker Forum Member

    Berichten:
    103
    Het is ongelooflijk maar waar maar na 3,5 week en tig telefoontjes komt er EINDELIJK een monteur woensdag.

    Ondertussen al wel een slordige 40 euro gebeld wat dus zeker richting ziggo gestuurd gaat worden.
     
  3. longbigbear

    longbigbear Forum Member

    Berichten:
    80
    monteur

    hier kom ook een monteur woensdag middag.
    het heef er hier van zondag morgen tot zondagnacht uit gelegen.
    alles tig keer gereset,\modem kwam niet on line,nu draait alles goed tot............
     
  4. frankyboy66

    frankyboy66 Forum Member

    Berichten:
    41
    Benieuwd

    Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de monteurs.

    Ik heb net 45 minuten aan de lijn gezeten met Ziggo medewerkers.
    Wat jullie eens moeten proberen is het volgende:

    Veilige modus opstarten met netwerk
    Modem rechtstreeks op pc aansluiten

    En opeens werkt alles weer goed ?????

    Dat gebeurde dus toen ik met een medewerker aan de lijn zat om alles uit te sluiten.

    Het probleem zit dus binnen de deur. Virusscanner firewall of andere software die de verbinding mogelijk scambled of een trojan die af en toe opstaat en mijn verbinding plat legt. Misschien is het wel een virus is mijn netwerk.

    Maar toen ik weer in de normale modus was opgestart werkte alles weer goed.

    Dit klinkt toch echt als een virusscanner probleem meneer.....:no:

    Pffff

    Maar mijn andere pc's vertonen ook dit gedrag.
    Ja dan heeft het virus zich vermoedelijk verspreid over uw netwerk.

    Nou ik ben benieuwd naar jullie monteur bezoek.
    Ik hoop dat als hij komt jullie verbinding weer down is, anders is er niets te meten voor die arme man.

    In ieder geval tracert / netstat van www's die niet werken in de veilige modus screenshotten naar Ziggo en dan gaat de technische dienst er mee aan de slag.

    Hopelijk komen we eruit !!:pompom:
     
  5. maps2003

    maps2003 New Member

    Berichten:
    2
    Hier (4105) ook een verbindingsprobleem. Ook al een paar weken last van instabiele verbinding. Tig keer gebeld en even vaak als antwoord het vaste scriptje van modem resetten, router ertussenuit, etc. Helpt allemaal niets.

    Monteur vanmorgen langs geweest, modem op een andere plek gehangen. Dit moest de oplossing zijn. Monteur was nog niet weg of 20 minuten later zelfde probleem. Weer Ziggo gebeld, moest de pc weer direct aan router hangen. Helpt niet! Toch maar gedaan en gelukkig weer verbindingsproblemen.

    Dus weer teruggebeld (de kassa rinkelt goed bij Ziggo :wink:), kreeg het antwoord dat het dan aan mijn pc moest liggen. Wat dan? Nou dan heeft u een virus. Nou niet dus en de andere pc's in huis (draadloos en bekabeld) geven ook problemen. Tja, dan staat uw beveiliging in IE waarschijnlijk te hoog. Nou nee hoor, die staat op Normaal. Tja, dat is lastig. Kunt u uw firewall uitzetten? Nou nee, want ik hang nu direct aan het internet en als dat de oplossing is, dan liever niet.

    Tja, dan kunnen we een monteur langsturen, maar als het aan uw pc ligt, kost dat wel 35 euro. Laat dan maar zitten! Nou, dan wens ik u nog een prettige dag. Dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de monteur...

    We hebben zelf alle keren aangegeven dat de sommige sites wel goed werken (Ziggo. nu.nl, google) en andere sites problemen geven. Schijnbaar is dit dus een bekend probleem, maar niet bij degenen van de helpdesk die wij spreken. Zou fijn zijn als ze bij de helpdesk ook op de hoogte zijn van wat er bij de TD speelt... Hoop dat er snel een oplossing komt, want dit is behoorlijk irritant...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2009
  6. longbigbear

    longbigbear Forum Member

    Berichten:
    80
    monteur

    zo de monteur heef het druk woensdag,helaas ik kan niet vertrouwen op het alles in één pakket op dit moment.
    reset zich zelf het modem,soms geen telefoon.
    modem kan soms geen contact maken.
    de snelheid is soms zeer goed,maar ook soms heel traag.
    dus ik wacht af anders is het.......... ziggo.
     
  7. mrger

    mrger Forum Member

    Berichten:
    23
    MOnteur

    Laat ik nou net dezelfde problemen hebben als die jij omschrijft. En ik had nog zo een goede hoop op de komst van die beste monteur. Want ook bij mij komt hij op woensdag.
    Hebben we het soms over de wijk Parijsch?
    Meerdere mensen bij mij in de straat hebben het probleem. Bij mij werd het probleem erger na de installatie afgelopen vrijdag 24 juli van het nieuwe modem. Op een gegeven moment kreeg ik zondag zelfs problemen met telefoon en digitale televisie. Op het moment dat ik constateerde dat ik niet kon internetten, keek ik gelijk op de eurodocsis 3.0-modem. Wat bleek, deze was aan het herstarten. En tijdens deze spontane herstart deden internet, telefoon en digitale tv het niet. En dit gebeurde dus binnen iedere 5 minuten.
    Dus dat gezwetst van de HD dat de problemen onstaan na de modem is kul.
    Uiteindelijk heb ik de eurodocsis 3.0-modem verwijderd en mijn oude motorola aangesloten. Dus moest dus weer geactiveerd worden. Omdat ik mijn oude activeringscode niet kon vinden, heb ik maar die van de eurodocsis 3.0-modem gebruikt. En toen deed internet het weer en had ik geen problemen meer met de telefoon en digitale tv.
    Uiteindelijk begonnen de internetproblemen dus weer. Werd ik vandaag gebeld door de HD. Zij hadden geconstateerd dat ik al twee dagen online ben met jawel ....... de eurodocsis 3.0-modem en dat volgens hun het probleem opgelost was en dat de monteur niet meer langs hoef te komen.
    Dus heb ik ze flink de oren gewassen en verteld dat ik niet met de eurodocsis 3.0-modem online bent maar met de motorola modem. Werden ze dus echt stil van. Kennelijk wisten ze niet dat het kon. Maar in ieder geval komt de monteur woensdag. Met een andere modem.

    Overigens, heb ik begrepen dat het resetten van de eurodocsis 3.0-modem het gevolg is van een buffer overflow. Ziggo schijnt hiervan op de hoogte te zijn, maar zou nog wachten met het patchen van deze modems.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2009
  8. Hakker

    Hakker Forum Member

    Berichten:
    103
    Nou monteur is net geweest heeft mijn kastje vervangen waar het signaal op binnenkomt en wat blijkt Culemborg staat vermoedelijk te hoog ingesteld. power level van 52 net aan OK maar 53 is fout en dan gaat de telefoon al raar doen waar ik al regelmatig last van heb.

    Maar wat blijkt... Docsis 3 modems gaan al over de zeik bij een power level van 51 en dat is een bekend probleem bij Ziggo.

    Nou gaat hij vanmiddag hier de wijkcentrale eens meten en kijken of er meer modems zo hoog staan.

    Wat ik dus ook graag wil zien van andere gebruikers in Culemborg wat hun up en downstream waardes zijn.

    Bij mij zelfs na het nieuwe kastje
    downstream: 37 db (snr) -7 power level
    upstream: 52 db
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2009
  9. mrger

    mrger Forum Member

    Berichten:
    23
    Zo. De monteur is ook bij mij geweest. Hij is bijna een uur bezig geweest en heeft diverse telefoontjes gepleegd.
    Reden: diverse mensen uit de straat die het niet voor mekaar kregen dat een monteur langskwam, heeft ie vastgesteld dat die hetzelfde probleem hebben. Teweten een heel erg instabiele verbinding ontstaan vanaf 15 juni. In ieder geval zijn ze wakker geworden bij ziggo en wordt in de nacht van donderdag op vrijdag zoniet in de nacht van vrijdag op zaterdag in de centrale van culemborg een patchkaart vervangen. Ze vermoeden dat die defect is. Het gekke van het verhaal is, dat deze werkzaamheden al gepland waren.

    Voor degene die een Eurodocsis 3.0 modem hebben, deze benader je met http://192.168.100.1 Net als de motorola dus. Alleen nu zit er geen wachtwoord op tenzij je naar de geavanceerde instellingen wilt gaan.

    Op het moment is bij mij nu de Eurodocis 3.0 modem aangesloten en die geeft normale waarden aan.

    Ik ben dus benieuwd naar reacties van anderen die ook een monteur voor vandaag verwachten.
     
  10. frankyboy66

    frankyboy66 Forum Member

    Berichten:
    41
    downstream: 37 dB -4 dBmV
    Upstream 49 dBmV
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina