1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

internet valt weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door scooby, 13 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. na veel moeite gelukt om mijn nieuwe modem te activeren.

    kreeg nieuwe firmware geinstalleerd, alle kabel's moesten los, na diverse keren opnieuw opstarten lukt het dan om het nieuwe modem te activeren.

    kreeg steeds scherm van ziggo dat ze het odem niet konden activeren en dat ik de klanterservice moest bellen, vanaf hun zeide konden ze het modem wel activeren.

    Nu is het zo dat ik met de computer direct aan het modem ongeveer 1 minuut kan internetten en dan valt het signaal weg, IP adres vernieuwen helpt niet, alleen modem stroomloos maken/resetten dus lijkt te helpen.
    dankrijg ik weer mijn ip adres terug en kan ik weer 1 minuut internetten.

    kan iemand mij hier een oplossing voor geven.

    alvast bedankt joost
     
  2. Dit gaat dus over Arris EuroDOCSIS 3 modem?
     
  3. hoi brammetje,

    idd het Arris EuroDOCSIS 3 modem, het tm 702 en dan nog iets.

    joost
     
  4. Oké, was even vraag voor de duidelijkheid...

    Er zijn veel problemen bekend met dit modem.
    Allereerst: geen storingsbronnen in directe omgeving?
    Dect basisstation? Draadloze router?
     
  5. Ik heb het modem geinstalleerd volgens instructies, computer direct aan het modem met installeren, werkt perfect, goede snelheid tijdens het activeren van het modem door ziggo helpdesk telefonisch uitgevoerd.

    ik heb idd een dect draadloze telefoon basis station naast het modem staan in de meterkast.

    Tevens allereerst nadat ik het modem aan de gang had mijn draadloze airport express aangesloten zoals ik deze voorheen op het motorola modem had, na een reset werkte deze ook 1 minuut.

    in de veronderstelling dat het aan de instellingen van de airport lag ben ik daar mee aan de gang gegaan, maar kon deze niet meer werkend krijgen.

    toen dus terug gegaan naar de directe kabel aan laptop met windows, en na reset van het modem even kunnen internetten ( 1 minuut of zoiets) en toen dus niet meer, net alsof ik geen ip adres toe bedeeld krijg van het modem.

    ik zal mijn telefoon basis station eens afsluiten en weghalen bij het modem, misschien helpt dat wel.
     
  6. Doe dat eens en zet deze een paar meter verder, liefst compleet andere plek. Dit modem heeft bij velen last van RF storingen. Precies zoals jij omschrijft.
     
  7. En laat ons ook nog even weten of het idd verbetering brengt.
     
  8. ik heb mijn telefoon uitgeschakeld, en lader uit wandcontactdoos gehaald zodat hij helemaal stroomloos is, en nu werkt de verbinding modem pc vai ethernet kabel goed.

    ga ook nog proberen om mijn airport aan de gang te krijgen, dan zal dat ook wel lukken denk ik.

    maar nu is de vraag natuurlijk hoever moet ik mijn basis station van de telefoon van het modem plaatsen, voorheen stond hij 2 meter van mijn oude modem. wat is raadzaam gezien de gevoeligheid van het nieuwe arris modem.

    gr joost
     
  9. Minimaal 1 meter,bij voorkeur 2 meter gaf tot dusverre redelijke resultaten bij andere dect stations, maar dat blijft van het station afhangen, en RF storingen via voedings-lijnen (het stopcontact) en instraling op een CAT-kabel heb ik ook al eens gezien. Gewoon blijven proberen is vrees ik je lot :shock:

    Mees de Roo
     
  10. afgelopen vrijdag weer overnieuw kunnen beginnen, het modem bleef opnieuw opstarten en kwam niet door z'n opstart procedure heen,
    het 2 de lampje bleef knipperen.

    Zaterdag morgen stond de TNT op de stoep met een grote doos van Ziggo, met hierin het nieuwe Ubee modem, welk ook geschikt is voor eurodocsis 3 en beijbehorende snelheden.

    na een telefoontje met ziggo, om modem te activeren, modem gewisseld en binnen no-time on-line.

    mijn telefoon aangesloten, staat naast het ubee modem, werkt zonder proboblemen.

    De apple Airport aangesloten, modem en airport opnieuw opgestart en ook on-line. lag dus niet aan mij maar waarschijnlijk aan het arris modem.

    Waarom kon de helpdesk mij ook niet uitleggen, maar het werkt voorals nog. speedtest uitgevoerd,
    48 MBs up 5 down met directe kabel verbinding
    28 MB up en 4,5 down met WIFI WEP2 verbinding via airport.

    joost
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina