1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sitecom WL-342, verbinding valt regelmatig uit

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Dibbuz, 11 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 1.In de grafiek van Newsleecher zie je een prachtige stabiele verbinding van 1.19mb/sec en ineens in een 90graden bocht knalt het eruit. De verbinding is ook ineens weg, geen onregelmatigheden vooraf.
    [​IMG]
    2.Ik kan dan nog gewoon in de router en (dacht ik) ook nog in het modem maar dat laatste check ik gelijk bij de volgende keer.
    3.Ga ik de volgende keer ook gelijk controleren
    4.Hang los ik op door de router via de browser te resetten.
    5.Er staat niks in de routerlog rond het tijdstip dat de boel uitviel, ook in het log van de motorola niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2009
  2. Het lijkt steeds meer een ordinaire software hang van de WAN-software van de router. Probeer wanneer je in de router kunt komen volgende keer eens geen volle reset maar b.v. een renew op de WAN DHCP lease te geven. Ik ben benieuwd of hij dan ook loskomt.
    Je bent er zeker van dat je die nieuwe firmware via een bedrade PC in je router hebt geladen en dat die precies voor die versie van de router (soms zijn er v1, v2 enz) de juiste was?
    Heb je na het laden van de nieuwe firmware de router een fabrieks-reset gegeven, om hem vervolgens met de wizard in te stellen voor Ziggo, of Motorola Surfboard modem, of gewoon kabelmodem?
    Anders nog even proberen.

    Je zit nu wel in een vervelende situatie. Een routerstoring als deze valt zondermeer onder garantie. Ziggo, of wie ze daar voor uitzoeken zijn na enig aandringen meestal wel bereid een andere te leveren maar dat kost wel enige tijd. Maar de vraag is of die nieuwe niet opnieuw in de fout gaat, waarbij wachten op firmware nog langer duurt.

    Mees de Roo
     
  3. Ik zie een REFRESH button bij de DHCP status, is dat die WAN die je bedoelde? Ik zie verder niks anders wat het anders zou kunnen zijn.

    Ik weet zeker dat ik de goede firmware heb.
    Via bedraad doorgeladen en de wizzard gedaan.
     
  4. dattizzum!

    Mees de Roo
     
  5. irritant om elke keer te wachten tot het zover is :sad:
     
  6. Volgens mij lijkt de uitval nu korter en herstelt deze zichzelf heel snel weer (1-2mins). Morgen weer verder testen.:giveup:
     
  7. Ik had eigenlijk de indruk dat je er graag een paar jaar op zou willen wachten?

    Mees de Roo
     
  8. Hehehe, kan toeval zijn natuurlijk dat de verbinding bij Ziggo zelf even weg is.
    Zo blijf ik lekker bezig :wink:
     
  9. Helaas, hij komt dan niet los. Er is echt een reset voor nodig.
     
  10. Dan kan je nog één test doen.
    Wanneer de router weer hangt, neem je de Modem>WAN kabel los voor 10 sec. en plaatst die daarna weer terug. Kijk of dat de router losmaakt.

    Zoniet, dan zul je nu moeten besluiten of je gaat proberen via garantie iets te doen, of dat je voor een nieuwe en andere router gaat. Want dan gaat het keihard om een (gedeeltelijke) software-hang, mogelijk aangestuurd door hardware WAN problemen. Of dat alleen voor dit exemplaar of voor de hele product-line geldt blijft voorlopig afwachten; ik heb (gelukkig) nog geen soortgelijke noodkreten in dit forum gehoord.

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina