1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Snelheids halvering Alles in 1 extra?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Ifeman, 10 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou sorry Messed up, ben het volledig oneens met de opmerking over kwaliteit van helpdesk.
    De vorige 3 keren dat mijn snelheid werd gehalveerd en telefonie weg was werd het best goed opgepakt door de toen nog aanwezige helpdesk in Maastricht die er helaas niet meer is.
    Nu word ik va het kastje naar de muur gestuurd, ondanks dat ik al ongeveer in de nu al een week durende telefonie afwezigheid en snelheidshalvering al zeker 10-15 keer contact heb gezocht.
    Niemand lijkt het ook maar iets te interesseren.
    Halve speed is voor mij niet zo'n probleem tijdelijk, maar telefonie weg is onacceptabel.
    Is in behandeling is voor mij een te breed begrip.
     
  2. Dat is inderdaad k*o*e.
    Ik heb geen flauw idee of de helpdesk is ingedeeld in regio`s en of dat verschil kan maken, maar mijn ervaringen de laatste week staan toch in schril contrast met de ellende van vorig jaar. Ik heb ook een aantal keren gebeld en heb geen enkele keer van die hopeloze gesprekken hoeven te voeren als vorig jaar zo ongeveer standaard was.
    Nadat het opnieuw aanmelden van mijn modem niet hielp heb ik een klachtenformulier ingevuld met als resultaat dat het probleem binnen een dag is opgelost.

    Dat telefonie problemen voorrang horen te krijgen ben ik helemaal met je eens. Maar zoals al eerder vermeld, na maandenlange ellende vorig jaar wil ik ook gewoon de snelheid die ik behoor te hebben. Lijkt me vrij logisch.

    Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt door de Ziggo medewerker die mij zijn rechtstreekse mail adres heeft gegeven dat ik dat aan anderen geef.

    Zoek eens naar een Webteam medewerker hier en stuur die een bericht.
    Succes.
     
  3. Alles in 1 extra

    Zojuist weer 15 minuten aan de telefoon gehangen en gesproken met eeen uiterst vriendelijke maar ondeskundige medewerkster. Probleem uitgelegd dat mijn up/down snelheid gehalveerd is en dus niet in overeenstemming is met mijn abonnenment. Hierop heeft ze me gevraagd om een tweetal speedtestjes uit te voeren (coax.nl). Hieruit kwam een gemiddelde waarde van net aan 13 Mbit/sec. Zegt ze, na ruggespraak met haar collega, dit is niet te hoog en niet te laag en is een gemiddelde waarde :shock:. Hierop heb ik geantwoord dat wanneer je twee waardes optelt en deelt door twee je inderdaad een gemiddelde waarde krijgt maar dat deze waarde niet recht doet aan mijn abonnement. Uiteindelijk heb ik haar maar gezegd dat ik me berust in de huidige snelheid en dat ik maar wacht tot mijn docsis3 modem binnenkomt.

    Ik hoop echt dat dit nieuwe modem me niet voor andere verassingen stelt want ik heb het voorlopig even gehad met de Ziggo helpdesk.

    [​IMG]
     
  4. Heb je ook dit getest via de server "Amsterdam"? Die is bij mij sneller.
     
  5. Hoi Gizmo

    Zie hier het resultaat, maar is dus niet noemenswaardig sneller
    [​IMG]
     
  6. Nou, dan kunnen ze l*llen wat ze willen bij de HD, maar je snelheid is gewoon gehalveerd. Als ik bij Coax.nl ga testen dan is mijn snelheid gemiddeld 23 mb. Zou gewoon blijven klagen. Dit klopt gewoon niet. Waarschijnlijk klopt er iets niet met je profiel.

    Hieronder de test die ik een paar sec. geleden heb uitgevoerd.

    [​IMG]
     
  7. Een Sneker hier, postcode 8604 en sinds vandaag is mijn download snelheid gehalveerd. Ik heb het 'Alles-in-1 Extra' abonnement met nog het Docsis 2.0 modem dus ik haal normaal 20/3.

    Sinds vandaag heb ik (onder de) 10/3, het modem is er 15 minuten af geweest en heb de router een ander MAC adres gegeven zodat ik een ander IP adres toegewezen kreeg. Dit mocht allen niet baten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ziggo's eigen speedtest is het slechtste van de drie:

    [​IMG]
     
  8. Hoi jdbsnake,

    Heb je al contact gehad met de helpdesk? Ik ben namelijk heel benieuwd wat voor verhaal jij te horen krijgt en/of ze er nog wat aan gaan doen. Ik hoop voor jou dat je wel iemand treft die weet waar je het over hebt en die zelf ook aktie kan ondernemen. Succes en laat even weten hoe dit afloopt.
     
  9. Aangezien je upload wel goed blijft, is het geen profiel probleem maar een 'normaal' snelheidsprobleem.

    Wat heb je zelf verder nog geprobeerd? Enige testopstellingen:

    - Router er tussenuit
    - FW/AV uit
    - veilige modus
    - testen op verschillende tijden van de dag
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina