1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sitecom 300N WL-342

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Ceesre, 9 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Yussi

    Yussi Guest


    Mooi.. Dus niet iedereen heeft een probleem met die router. :applause:
     
  2. Vandaag mijn nieuwe router gekregen, alles aangesloten en werkt meteen zonder problemen.:applause:
     
  3. :cry: Helaas, ben al 2 dagen bezig om om de router verbonden te krijgen met het netwerk, nu is dat me eindelijk gelukt, maar kan op geen enkele manier internetverbinding krijgen ??? Sluit ik mijn Sitecom WL-173 aan heb ik meten weer internet. Het is om moedeloos van te worden, want ik denk dat als ik verbonden ben met m'n router ik automatisch ook internetverbinding heb, maar niet dus. Weet zelfs niet waar ik nu moet gaan zoeken waar het aan ligt. Kan makkelijk met 192.168.0.1 in het menu van de router komen, maar waar moet ik naar kijken om internetverbinding te krijgen?? Als iemand op een eenvoudige manier wat tips heeft, dan hoor ik dat heel graag...:thankyou:
     
  4. modem van stroom gehaald ?
    Daarna pas nieuwe router aansluiten,
    Dan stroom er weer op
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  5. Zet eerst alles uit----modem--router --pc/laptop

    Zet de modem aan na minimaal 5 minuten gewacht te hebben, branden alle lampjes dan de stroom op de router zetten,paar minuten wachten.
    Doe daarna je pc/laptop aan
    Daarna moet alles werken.
    Ik had een defect router met dezelfde problemen als jij, en isdus binnen een week omgeruild. Aangesloten en werkte meteen goed zonder problemen.
     
  6. Het "probleem" zit in het MAC adres. De Ziggo modem kent van je bestaande router (of als je je pc direct erop aangesloten had van je pc) een bepaald LAN interface MAC adres.

    Als je die nieuwe Sitecom erop hangt, verandert dat en dus weigert de Ziggo kabelmodem je. Inderdaad kan je de volgorde van alles uit & aan (modem, router en pc) doen. Wat ook werkt is even in je bestaande router naar het MAC adres kijken (die van de internet zijde uiteraard) - die opschrijven en dan in de Sitecom via de wizard (kabel zonder userid & password) in te geven bij "Clone MAC adres". Een gebruikernaam (vroeger CP12345-A o.i.d.) is niet meer nodig.

    Dit werkte, althans bij mij, vlekkeloos.

    En: vergeet niet om direct het wachtwoord van je router te wijzigen!!!
     

  7. In eerste instantie heb ik gedaan wat er een paar blaadjes hiervoor stopnd, Alle stroom overal af, pc uit. Na 30 minuten modem weer op de stroom gezet, daarna router stroom er op en daarna pc gestart. Niets deed het en het probleem was er nog.
    Hierna heb ik de wizard weer gedraaid en gekozen voor geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen, daarna opent een pagina, waar je op clone MAC adres kan klikken en daarna de router gereset.Wonder boven wonder, mijn nieuwe router gaat nu zonder problemen op internet, dus wat hierboven staat zal waarschijnlijk het meest voorkomende probleem zijn.
    Misschien kan iemand daar een sticky van maken voor alle nieuwe eigenaren van de WL-342 Sitecom Wireless 300 N X3 Emotion Routers.
    :thankyou: Bedankt voor de adviezen, ben er weer mee geholpen..:thumb up:
     
  8. Maar nu heb ik het probleem dat internet spontaan weg is.
    Moet de modem en router herstarten, verrvolgens werkt het weer.
    Komt nu bijna elke dag voor.
    Bij mijn oude router linksys kwam dit niet voor.
    Wie weet meer over deze router van sitecom
     
  9. Misschien kan je de aan mij opgegeven oplossing proberen. Bij mij werkte het meteen uitstekend en ik heb nog steeds een uitstekend werkend internet met WPA2 beveiliging. Oplossing was trouwens aan gedragen door TV Smurf, waarvoor nog steeds nog mijn hartelijke dank.:thumb up:

    Hierna heb ik de wizard weer gedraaid en gekozen voor geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen, daarna opent een pagina, waar je op clone MAC adres kan klikken en daarna de router gereset.Wonder boven wonder, mijn nieuwe router gaat nu zonder problemen op internet, dus wat hierboven staat zal waarschijnlijk het meest voorkomende probleem zijn

     
  10. Dat had ik dus niet gedaan,op clone MAC adres klikken.
    NU even afwachten of het nu beter gaat
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina