1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Mijn internet valt steeds uit.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door jarree, 9 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Mijn internet valt de laatste 2jaar steeds meer uit sinds de verandering van casema naar ziggo. Het ergste vind ik nog, als ik aant gamen ben dat internet connectie weg valt, tegelijkertijd met mijn PC.

    p.s. Ik heb een bundel van Kabel tv/Internet en telefonie bij ziggo.
    Router: Wireless Broadband Router 54 MBPS Extended range.

    Hoe kan ik dit verhelpen? Want ik word er helemaal gek van.
     
  2. Wat zie je op je scherm als melding, als internet wegvalt?
    Wat zie je op je modem? (welke lampen branden wel/niet)
    Valt je telefonie dan ook weg?
    Heb je de modem en router al eens gereset? (van de spanning af, daarna weer op de spanning)
    Heb je de helpdesk al eens gebeld?

     

  3. De lampjes knipperen, en alleen internet valt weg, en ja dat heb ik geprobeert maar helpt niet. Ja heb ik ook gedaan. maar ik werd er niet wijzer van.
     
  4. Verbinding valt weg tegelijkertijd met je PC? Hoe bedoel je dat? Verbinding PC valt weg? Internet valt weg? Al eens drivers geupdate van je netwerkaansluiting?
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_0 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7A341 Safari/528.16
     
  5. Dat internet weg valt op Me PC En me Laptop en me Playstation 3. Drivers geupdate ? Wat is dat/hoe doe je dat ?
     
  6. De PS3 kan je weinig aan doen, die is aan of niet aan, dus geen drivers

    Je PC daarintegen, hoe 'oud' is windows, al eens opnieuw er op gezet ?
    virusscanner gebruikt ( een goede -> NOD32 / Avira / Kaspersky )

    maar ook jouw smaak in router is niet helemaal "super"

    Sweex Wireless broadband router 54 mbps extended range

    De familie Sweex is nu net even niet het toonbeeld van "kwalitatieve" apparatuur, soms heb ik bij die dingen ( ervaring bij derden ) het idee dat er een klok inzit, die afteld vanaf het 1e moment dat de stekker aangesloten wordt - na 1 á 2 jaar "poefff" niet kapot, maar ook niet helemaal gezond meer in functioneren.

    als je de mogelijkheid hebt, sluit een andere router aan, of probeer er een te lenen ergens.
    liefst van een hogere kwaliteit uiteraard...
     

  7. Welke router raad u me aan ?
     
  8. :thumb up:


    Ik weet niet wat jouw budget is, maar ikzelf gebruik tot volle tevredenheid een Sitecom ( WL-306 )

    maar ook Linksys en Netgear hebben goede spullen
    al zit het gemiddelde van de prijzen dan op de 60 / 100 euro

    ik zou eerst vaststellen dat met een andere router het probleem is opgelost, niets zo zuur dat je 100 euro uitgeeft, en de problemen die blijven
     
  9. Precies, dus probeer ergens even een router te lenen (geen voorkeur, vaak instellingen van andere gebruiker tenzij de router echt 'over' is. zodat je er zelf mee bezig kan gaan) òf je probeert te regelen met de winkel van aanschaf dat je het even wil proberen. Je kan altijd binnen 7 dagen retourneren.

    PS Sweex staat inderdaad niet bekend voor hun kwaliteit... ;)
     

  10. je geeft aan dat de lampjes gaan knipperen, dus heeft dat niet gelijk verband met je router

    lijkt eerder op een signaal probleem.

    Ik zou gewoon de helpdesk bellen, die kunnen je modem uitlezen en aan de hand van die gegevens zouden ze een monteur kunnen aansturen.
    of je evt verder helpen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina