1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vreemde problemen, alleen met Warhammer Online

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Vesper, 7 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb het z3 pakket, geen router, modem direct op mijn pc.
    Het probleem :

    Twee weken terug kreeg ik last van zogenaamde d-sync problemen binnen het spel Warhammer Online. De eerste 3 dagen elke dag om klokslag 18.00 uur liep het spel vast tot een uur of 8 a 9 'savonds. Als in gewoon in het spel blijven, maar niets meer kunnen totdat alles mij heen verdween. Dit duurde 5 tot 15 minuten waarna alles in een soort van fast-forward voorbij kwam vliegen. Als ik geluk had, vaker bleef het spel gewoon bevroren zonder zich ooit te herstellen. Alt-tab gebruiken stelde mij in staat om gewoon te surfen, soms wat trager, soms zonder problemen.
    Reloggen was geen optie, opnieuw contact proberen de leggen met Warhammer's servers was onmogelijk. Het spel liep vast terwijl het probeerde de server de vinden en ik crashte naar mijn desktop, authentication error.
    Ik heb geen problemen met andere spellen, net een fijn weekend in de Aion Beta doorgebracht zonder ook maar 1 keer vast te lopen. Wel is mijn internet zeer onstabiel op bepaalde tijden. Wat misschien wel te verwachten is van kabel.

    Na meerdere keren contact opgenomen te hebben met Ziggo, via telefoon en mail kreeg ik voortdurend het advies om mijn modem te resetten, kabels opnieuw aan te sluiten, misschien naar Tweakers.net gaan om het zelf op te lossen (ja, leuk zo'n helpdesk) etc etc. Maakte niets uit, om 18.00 uur was het weer raak tot zeker een uurtje of 8 'savonds. Na die tijd kon ik gamen wat ik wilde, zonder problemen.
    Maar het probleem begon 'sochtends ook op te dagen, en 'smiddags en vervolgens de gehele dag door wanneer ik Warhammer maar probeerde. Soms na een uurtje gamen, vaak binnen 5 minuten ALS ik al contact kon leggen met de server. Wat niet vaak voorkwam.

    Toen maar contact opgenomen met GOA/Mythic die het spel uitgeven, helpdesk daar vroeg om Tracer files. Liefst van voor het probleem en eentje erna. Twee keer een tracert gedaan, beide bestanden opgestuurt, maar beide waren niet volledig.
    Nog een keer een tracer gedaan die wel tot het einde liep en ook deze doorgestuurt. De reactie :
    Okay Thuishulp opgestart, aangezien de telefonische helpdesk het niet meer wist en deze helpdesk het idee had dat de boel vastliep in Ierland. Medewerker van Thuishulp weer mijn internet aan het testen, maar niets gevonden. Modem werkt prima, verbinding is uitstekend, snapte er helemaal niets van.
    Ontkende alles wat ook maar in de buurt kwam van het woord knijpen of blokkeren. Kwamen er niet uit.

    Weer terug naar GOA/Mythic met de mededeling dat Ziggo niets kon vinden. Daarop de volgende reactie :
    Vooral het '@Home Benelux BACKBONE P2P block' gedeelte was heel interressant. Nu ben ik geen technisch persoontje, maar dat was wel heel vreemd.
    Weer thuishulp opgestart, weer lijnen getest. Nu werden ook mijn eerdere gesprekken/klachten/mailtjes erbij gehaald maar nog steeds geen oplossing.
    Gaan testen met speedtest.net, was goed. Maar niet stabiel. Ene test gaf netjes 20mb download aan, volgende test nog geen 500 kb. Ja lekker.
    Toen bestanden downloaden met bittorent, geen probleem dus volgens Ziggo was het hele bittorent gedoe niet de oorzaak.

    Via dit forum naar Glasnost gegaan voor een bittorent test. Geen problemen. Warhammer opgestart om 15.24 uur en om 15.30 liep hij vast, alt-tab eruit, Glasnost laten testen....geen problemen met Ziggo.

    Ik weet het niet meer. Ik heb dit spel gewoon kunnen spelen sinds beta, maar sinds 2 weken is het onmogelijk geworden.
    Vandaag belde Ziggo mij terug, via de helpdesk was het naar de technische dienst gegaan en via hun naar de afdeling Monitoring&Assurance, dus ze doen wel hun best.
    Deze meneer had alles getest en had geen problemen gevonden, hij wist het ook niet meer en vroeg mij een laptop of iets op mijn internet aan te sluiten en het nog eens te proberen omdat het misschien een hardware probleem is dan. Betwijfel het.

    Maar nogmaals, het probleem ontstaat alleen in Warhammer Online, niet daarbuiten. En alleen sinds een week of twee. Mijn pc EN mijn verbinding werken verder uitstekend.
    Dus dan ook maar hier een zeer lange post, misschien dat iemand hier iets weet.
    Het enige wat ik op de Warhammer forums kon vinden was dat mensen bij BT in engeland dit soort problemen hebben of mensen wiens provider gebruik maakt van het BT netwerk omdat deze engelse provider het zogenaamde knijpen toepast. Maar niets over Ziggo. Helaas.
     
  2. Oplossing is dmv een mailtje van Ziggo gekomen :

    Helemaal geweldig :evil:
     
  3. de routes die ziggo gebruikt zijn niet altijd ideaal. Dat merk ik ook met connecties naar de vs naar een game server. Bij mij komt een monteur dinsdag kijken schijnt dat of modem niet lekker is te hoge waardes ofzo
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  4. Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina