1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 Modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door MayCanady, 7 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb net gebeld met de helpdesk, en begon gelijk met het praatje over de tussenversterker die niet goed functioneerd omdat de signal/noise verhouding veel te laag lag waardoor ik elke keer een time-out kreeg en terug gezet word naar het DOCIS1 type. Meneer wist te melden dat er inderdaad problemen waren in de blok zone van mijn poscode. Er word aan gewerkt door de technischie, en de verwachting is dat het binnen 4 dagen is opgelost. We kunnen dus niets anders doen dan afwachten tot na het weekend.
     
  2. Ik heb het even afgewacht tot vandaag, maar er is gewoon helemaal niets veranderd, gemaakt, opgelost, helemaal niets. Ik begin er schijtziek van te worden, en zal morgen maar weer bellen. Als dit niet goed gaat, mol ik gewoon mijn modem, en eis ik per direct een nieuwe door een monteur te installeren.
     
  3. Ik heb inmiddels gebeld, en die blockzone storing is verholpen, maar lijn 2 (weet niet wat ze daar mee bedoelen) is niet goed, en zijn ze aan het onderzoeken. Ik heb dus een prima download (48 Mbit) maar mijn upload is nog steeds 1 tot 2 Mbit wat standaard 5 Mbit moet zijn. De medewerker zei dat ik niets anders kan doen dan afwachten, en dat er vabnzelf wel contact wordt opgenomen met mij.
     
  4. Idem dito .
    Upload is 4 dagen goed geweest en nu weer het zelfde probleem.
    Help desk zegt word aan gewerkt !
    Nog ff geduld maar voor hoe lang ??:evil:
     
  5. lijntje trekken

    ik zal ff 25 km coax van mijn naar den helder trekken

    moet zeggen heb nooit problemen met isp sinds 2000

    ja een keer modem defect ben een van de gelukkige

    sterkte

    peter
     
  6. Op 4 augustus heb ik zonder problemen het nieuwe Touchstone modem geïnstalleerd. Op 12 augustus zijn er werkzaamheden uitgevoerd aan een grijze kast in mijn straat t.b.v. de kabelaansluiting.
    Hierna had ik gisteren dezelfde problemen met de upload snelheid zoals beschreven in dit topic de snelheid was maximaal 2.9 Mbit/s DOCSIS1.x.
    Hierna heb ik op deze pagina: http://192.168.100.1/cgi-bin/scanover_cgi het Upstream Channel ID verandert en het probleem is opgelost.
    De snelheid is nu 48.4 Mbit/s en 4.8 Mbit/s.
     
  7. En naar welk nummer heb je de Upstream Channel ID veranderd, de mijne staat standaard op 11, en is niet te wijzigen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2009
  8. Jaa laat het even weten want van de helpdesk word je ook niet veel wijzer.

    Alvast bedankt:)
     
  9. Ik heb het ID telkens met 1 verhoogd totdat het ID werd overgenomen en het modem online was. Na elke verhoging knippert het Upstream ledje. Standaard stond bij mij het ID op 31 bij 41 was alles weer O.K.
    Het Channel ID is wel afhankelijk waar je woont. Op het internet zag ik dat er ook mensen zijn die als ID 4 hadden. Je kunt ook proberen om het te verlagen. Bij sommige instellingen bleef het ledje knipperen en kwam het modem niet online. Na een reset van RF cache en op nieuw inschakelen modem krijg ik weer het standaard ID van 31. Dus als het niet werkt gewoon resetten en opnieuw proberen. De huidige instelling zijn: Upstream 1 52.00 MHz 49.00 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 64QAM
     
  10. Kan ik gewoon mijn oude motorola modem weer gebruiken, want de aris is na een restart alleen maar aan het knipperen (DS en US lamjes) een uur lang, en lijkt erop dat ie niet meer online komt. Zit nu met mijn vodafone mobiel te internetten, maar is ook niet alles hehehe.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina