1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 Modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door MayCanady, 7 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dus als alles goed gewerkt heeft met het oude modem, moet het ook goed werken met het nieuwe modem. Zo niet, dan kan het niet aan de pc liggen toch?
     
  2. Zo simpel ligt het helaas niet. Er kan alleen al een mismatch tussen de netwerkinterface van het modem en die van de pc optreden.

    Het zal vast aan het modem en/of de verbinding liggen, maar dat is niet zo even vast te stellen of te concluderen. Helaas werkt het in de ICT wereld niet zo zwart/wit.
     

  3. Hoi, ik heb me dan toch maar eens aangemeld op dit forum.
    Ondertussen ben ik druk aan het lezen geweest :wink:

    Mijn eigen ervaring heeft me geleerd dat toen ik een paar weken terug mijn nieuwe arris modem ontving ik in de eerste instantie niet kon aanmelden.

    Ik heb toen mijn motorola weer aangesloten en twee dagen daarna het nieuwe arris modem succesvol aangesloten.

    Vervolgens van zaterdag tot de eerstvolgende vrijdag ( nu 2 weken geleden ) een stabiele en goede verbinding gehad.

    Daarna een en al drama, gelukkig had ik het oude modem nog liggen en heb dus weer een goede stabiele verbinding.

    In mijn geval ligt het dan toch aan het nieuwe modem toch ?:?

    Het schijnt dat er voor het Ubee modem al een update heeft plaatsgevonden afgelopen vrijdag.

    Voor het arris modem hopen ze deze week de update af te ronden.
     
  4. winkeltje?

    kreeg laatst de nieuwe modem van ziggo binnen,de vierde!
    maar eerlijk is eerlijk,na aansluiting en geduldig wachten tot ie contact maakt [20 min] had ik idd een snelheid van 49,47 Mbit.[speedtest.net]
    ik ben er erg tevreden over! niks geen problemen gehad,maar je moet in het begin wel even goed opletten,want er word je een aantal dingen gevraagd,en dat hadden ze er wel even bij mogen zeggen.
    maar het werkt nu al een week perfect. ik download 700 mb films in 2 minuten! das toch lekker.
    uit de kunst ziggo....jullie hebben eindelijk een keer gedaan wat jullie beloofd hadden!
     
  5. toch wel

    dat kan zeker aan je pc liggen!
    heb je een oude pc,dan krijg je nooit een stabiele snelle verbinding,dat kan je pc gewoonweg niet verwerken[of je moet er natuurlijk aan gesleuteld hebben]
    ook kan er een [langzame[54g] router] tussen zitten.
    als je bv een pc van pakweg 4 jaar hebt,vergeet die snelle stabiele verbinding dan maar[als je films aan het downloaden bent dan],dan krijg je nooit die 6,2 MB\sec.=49,6Mbit\sec.
     
  6. bijna!

    [​IMG]
    het is geen 50 mbit,maar oke
     
  7. Zo zou hij ongeveer moeten zijn.
     
  8. Met menig 4 jaar oude PC kun je zonder er aan te hebben geknutseld bij downloaden de hele bandbreedte van circa 50Mb/s echt wel gebruiken.
    De 100 Mb netwerkinterface is er gewoon snel genoeg voor en de hardeschijf kan het wegschrijven van die data ook prima bijhouden. De CPU heeft er al helemaal geen problemen mee.
     
  9. Het schijnt zelfs al zo geweest te zijn dat de firmware voor de Tomson 702 modems al klaar is geweest, echter bleek tijdens een fieldtest dat de nieuwe versie nog niet het gewenst effect bleek te hebben.

    Toch is de verwachting dat er op korte termijn een nieuwe firmware uit komt voor de 702 modem


    bron: medewerker ziggo groningen
     
  10. Ik kreeg vandaag een reactie op een door mij gestuurde email :


    Ik heb in de afgelopen week meerdere malen contact gehad met de helpdesk, in een van deze gesprekken is er verteld dat er eind deze week een update/oplossing ten aanzien van het nieuwe modem ( arris ) zou komen.
    Het zou niet meer dan fatsoenlijk zijn wanneer jullie gebruikers van ziggo eens via een email of op jullie site zouden gaan informeren.
    Er zijn ondertussen erg veel verschillende verhalen die de ronde doen en dat doet jullie naam geen goed.
    Wanneer je er een beetje over nadenkt snappen jullie zelf toch ook wel dat je gebruikers/klanten niet kunt blijven afschepen met een standaard email of een meerdere keuze antwoord.
    Ik zou het op prijs stellen wanneer ziggo eens open kaart speelt, dat werkt volgens mij beter dan zoals het nu verloopt.
    Graag zou ik willen weten wanneer de problemen met het arrismodem zijn opgelost.
    Aangezien ik de keuze heb uit meerdere aanbieders en met mij nog honderden andere ziggogebruikers.


    Geachte heer,




    Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

    Wij begrijpen dat het vervelend is dat u problemen heeft met ons nieuwe modem waardoor internet momenteel niet goed functioneert. Onze excuses hiervoor.
    Wij zijn op dit moment nog druk bezig een oplossing te zoeken met betrekking tot de problemen van het Arris modem. Wij kunnen niet aangeven hoelang het gaat duren tot er een oplossing is gevonden. Wij vragen u nog even geduld te hebben.


    Het zoveelste bericht waaruit blijkt dat het koffiedik kijken is :wink:


     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina