1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Docsis 3.0 Modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door MayCanady, 7 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Die Firmware update heb ik ook langs horen komen. Overigens ben ik niet het juiste adres voor geruchten; ik zit niet in zo'n circuit, en werk strict vanuit de leunstoel.
    Maar de wisselende uitleesbaarheid, de stokkende logfiles, gigabit problemen met routers e.d. duiden op onvoeldoende uitontwikkelde software en dat maakt een update noodzakelijk en dus waarschijnlijk.

    Maar die upstream-power is wat dat betreft maar de vraag. Dat zijn vrij solide hardware-gegevens die via AD/DA hardware uitgelezen/gezet wordt en meestal werkt dat gewoon of helemaal niet.

    Ik denk dus niet dat het een goede beslissing is om voor je probleem op nieuwe firmware te gokken. Je (bijna te) hoge upstream power, in combinate met je symbolrate die van de "normale" waarde van 5120 al is teruggevallen tot 2560 (een vorige keer trouwens van 64QAM tot 32QAM) en het feit dát je inderdaad een onacceptabel lage upload hebt, zouden voldoende argument voor de helpdesk moeten zijn om in actie te komen.

    Mees de Roo
     
  2. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    haagsegoof,
    Ik heb elders ergens een lijstje van 7 Arris-problemen neergezet; één daarvan had betrekking op foutieve/verminkte firmware/configurate die onder bepaalde omstandigheden lijkt te worden geladen.
    De harde reset die je nu moest doen, zet het modem waarschijnlijk terug op basis firmware/configuratie, waarna alles overnieuw (en nu hopelijk goed) geupdate wordt (begint met knipperen van US én DS, gevolgd door een reboot).

    Wat, gezien de ontbrekende documentatie en daaruit ontstane verwarring, wél van belang is voor dit forum is hoe die reset precies verliep.
    Dus wanneer moest je die pen erin steken (terwijl het modem gewoon aanstond, of tijdens het aanzetten, of tijdens het opstarten na de 1e twee lampjes), en hoe lang moest je die pen indrukken (kort, 10 seconden, 20 seconden).

    Ik ben benieuwd naar je antwoord; wil je wanneer je het niet zeker meer weet dat gewoon zo zeggen. Dat is niet erg; wél erg is het wanneer we met verkeerde gegevens door blijven werken.

    Mees de Roo
     
  3. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Je maakt me nieuwsgierig. Ik ken het 'interne knopje' van het Arris modem om deze opnieuw op te starten. Ik denk dat dat gelijk is aan het stroomloos maken, en daarna weer stroom erop en opstarten. Maar, wat is jou verteld? Welke procedure moet je uitvoeren met dat knopje? Alleen maar indrukken? Of, bepaalde combinaties? Ben heel benieuwd.
     
  4. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Er zijn op dit moment vijf manieren van resetten van het Arris TM702 modem gezien; allen werken door (met een pen o.i.d.) een knopje (in een gaatje) achterop het modem in te drukken.

    1. Terwijl het modem aanstaat kort (1-2 sec.) indrukken; dit zou overeenkomen met een powerdown/powerup.

    2. Terwijl het modem aanstaat lang (10 sec.) indrukken; dit zou resetten naar bepaalde basiswaarden.

    3. Terwijl het modem opstart (eerste twee lampjes aan) lang (10 sec.) indrukken; dit zou resetten naar bepaalde basiswaarden voorgeval het modem later dusdanig zou vastlopen dat een reset daar faalt (?).

    4. Terwijl het modem uitstaat ingedrukt houden, modem aanzetten en na 10 sec. knopje loslaten; resultaat onbekend.

    5. Terwijl het modem aanstaat zéér lang (20-30 sec.) indrukken; dit zou zodanig resetten dat het modem terug moet naar Ziggo/fabriek (don't try this at home).

    Je merkt aan de vaagheid van dit verhaal, dat het voor dit forum van belang is uit te vinden in welke gevallen Ziggo welke reset laat uitvoeren; vandaar mijn vraag wanneer ik iemand met een (van Ziggo uit geïnitieerde) reset tegenkom.

    Maar of je daar iets aan hebt ...........:roll::roll::roll:

    Mees de Roo
     
  5. Barfman

    Barfman Forum Member

    Berichten:
    190
    Nou, de monteur is langs geweest. En het probleem kon hij niet echt vinden, en bij de centrale konden ze dat ook niet zien. Hij heeft in ieder geval het aansluit kastje vervangen en de lijn naar de centrale door gemeten. Er viel wel wat verbetering te halen betreft het signaal naar de wijk kast, maar de upload bleef steken op 2 Mbit. Ze hebben mijn profiel opnieuw ingeladen om mijn telefoon weer werkend te krijgen, maar dit hielp niet. Ze konden ook niets zien, want bij de centrale was mijn telefoon verbinding gewoon aanwezig, alleen in mijn modem niet. Heb een nieuwe modem gekregen, en toen deed mijn telefoon het weer (gelukkig). De download is prima 48,7 Mbit, maar de upload blijt onder de 2 Mbit hangen.
    Over 2 weken komt er een software (firmware) update en dan zouden de problemen van de lage upload voorbij moeten zijn.
     
  6. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    10 seconden resetten, de spanning van de modem halen, 10 seconden wachten, weer aanzetten.

    Die andere vijf had ik ook al gehad btw :)

    Denk dat de HD het ook niet helemaal weet..
     
  7. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Deze optie geprobeerd maar ik blijf maar1 downstream kanaal houden en zelfde firmware.

    morgen maar weer eens bellen hoe het met me klacht staat.
    boek nu al 2 maanden me geld terug ga niet voor iets betalen wat niet werkt
     
  8. pollyphono

    pollyphono Forum Member

    Berichten:
    14
    Hier in Amersfoort nog steeds geen nieuw modem,en zo te lezen een geluk bij een ongeluk....pfffff....Dan nog maar ff 20mb,als ik al deze problemen zo lees... ik zou helemaal mesjokke worden.Ziggo had gewoon weer voor Motorola moeten kiezen,prachtige docsis 3 modems.:thumb up:
     
  9. Paff

    Paff Forum Member

    Berichten:
    7
    Ook ik heb hier dikke problemen.
    Na bijna 2 (!) uur aan de telefoon gehangen te hebben (verspreid over 2 sessies) :? was het probleem nog steeds niet opgelost.
    Wij hebben hier een snelheids drop van 50%!

    Bij de derde keer bellen een vent aan de telefoon gehad die er denk ik zo klaar mee was, dat hij inderdaad aangaf dat er in week 33 en 34 een nieuwe firmware getest werd en als alles goed ging deze week (week 35) "gepushed" werd naar de modems toe.
    Verder verteld hij me dat ik niet de enige was en dat veel meer mensen hier last van hebben. (duh, alsof ze voor 1 iemand een hele nieuwe firmware gaan testen :wink: )

    Ik heb één en ander een oud medewerker nagevraagd en het schijnt inderdaad zo te zijn dat ze aan het testen waren met nieuwe firmware's...
    Tot die tijd blijft het bij frustraties.... :evil:
     
  10. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Nou deze week zal het niet komen hoor ;)
    Die firmware update heeft alleen betrekking trouwens op de upstream niet op down ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina