1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe snelheid komt uit de lucht vallen.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door HRJ, 6 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Docsys3 gaat tot 250 Mbit en dan krijgen we allemaal een docsys4 modem toegestuurd. Het netwerk is er gewoon geschikt voor hoor. Hoe gaan al die adsl providers dat doen met hun falend netwerk ontwerp? Tot ongeveer 3Gbit kan de kabel nog vooruit.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  2. Het grootste probleem hierbij is het z.g.n. last-mile probleem, m.a.w. hoe krijg je je verbinding tot bij de mensen thuis. De huidige aanbieders hiervoor (KPN en de kabel providers) werken op een bestaand netwerk dat oorspronkelijk (direct of indirect) door de overheid is aangelegd.

    Als nieuwkomer is het zowat onmogelijk om een landelijk dekkend netwerk neer te zetten. Niet alleen vanwege de nodige miljarden om dit aan te leggen maar ook vanwege dingen als vergunningen om te mogen graven. En dan zit je nog alleen met Nederland, liefst zou je zoiets natuurlijk wereldwijd aanbieden, da's nog problematischer.

    Komt nog eens bij dat ik niet echt een ondernemer ben, ik zou binnen een jaar failliet zijn. :P
     
  3. Dat het qua service ook anders kan mocht ik vanmiddag meemaken: de HD van mijn iMac is vanmiddag overleden, de aardige helpdesk medewerker bood uit zichzelf aan dat hij een uitzondering ging maken voor on-site support (waar ik dus helemaal geen recht op heb) toen bleek dat dichtstbijzijnde service punt ruim een uur rijden is vanuit hier.

    Kijk, zo kan het ook. O.a. door dit soort service blijf je als klant trouw aan een merk.
     
  4. Dat is idd een mooie oplossing, maar helaas hoor je bij apple ook vaak andere verhalen
    ( brekende koppeling van de macbookpro - vervangen kost 100 /150 euro )
    dat weerhoud mij dan weer van overstap naar apple ...

    Ik heb bij Ziggo een paar keer problemen gehad, waar ik een dag of 3 geen verbinding had.
    de telefoonkosten en wat materiaal is allemaal vergoed op creditnota
     
  5. Leuk dat de nieuwe snelheid uit de lucht is komen vallen, nu alleen de nieuwe modem nog die zal waarschijnlijk niet uit de lucht komen vallen....

    Wanneer ie dan wel arriveert is nog even de vraag....... :?
     
  6. Ik heb vandaag mijn nieuwe modem ontvangen en uiteraard meteen installd.

    4,99 MB/s. M.a.w. downen gaat erg snel en constant.

    Ik moet wel zeggen dat ziggo nu sinds een maand of 3/4 volgens mij de zaakjes goed op orde begint te krijgen. Dit moest ook wel. Maar ze zijn goed bezig.
     
  7. Graag aangeven welk merk en type modem
     
  8. Ff kijken.

    Model TM702B Arris Touchstone Telephony modem

    www.arrisi.com

    [​IMG]

    Dezelfde kleur als die motorola, alleen is ie iets groter en degelijker.
    Ik kreeg de mail +/- 1,5 week geleden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2009
  9. Dank, zet je modem type achter je gegevens, zoals onder andere bij mij.
     
  10. Is gelukt. Dank je wel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina