1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen ontvangst van basispakket met digitaal totaal

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door dinooo, 6 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoera! We hebben eindelijk 3-in-1 kunnen bestellen en ontvangen als bewoner van Cogas gebied. (Almelo)
    Zeer groot was onze teleurstelling toen bleek dat we wél zenders als Discovery World / Travel etc (prachtig overigens, daar niet van) en NET 5 kunnen ontvangen, maar niet de zenders van het basispakket. Geen NL 1-2-3, RTL, etc. Ook niet na vijf verschillende aangedragen oorzaken/oplossingen in even zovele telefoontjes naar Ziggo. Donderdag komt er een monteur.

    We willen heel graag alle zenders in digitale kwaliteit. HD hoeft niet, digitaal is mooi genoeg. Maar we krijgen het niet voor elkaar. Alles geprobeerd. Ook aan de signaalsterkte kan het niet liggen, zelfs met 60% signaalsterkte en opnieuw installeren van de ontvanger en smartcard lukt het niet. Het gekke is dat de ontvanger wel de zenders herkend en benoemd in de list, en aangeeft welke programma er op zijn maar ze niet kan vertonen (E48).

    Weet iemand waar dit probleem zit? Alle hulp is welkom!
     
  2. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Welke ontvanger heb je? Evt ook al met een andere digitale ontvanger getest?
     
  3. Zojuist is er een monteur geweest. Een dag te vroeg. Ik was er blij mee. Die blijdschap ging gauw over in nogal ergernis toen bleek dat het niet helemaal aan ons signaal ligt, maar aan Ziggo*. Het instructieboekje dat geleverd wordt bij de 3-in-1 set geeft namelijk voor onze postcode
    de verkeerde code... :shock:
    Het moet geen 9001 zijn maar 9004 :schater:
    "Deze week al een paar keer tegengekomen bij de storingen", zei de monteur.

    Dan bel je dus vijf keer met Ziggo, je vertelt dat je in Cogas gebied zit, er komen vijf verschillende antwoorden over de oorzaken en dan krijg je dit als uiteindelijke uitkomst.
    Ik ga dus niet de kosten voor de monteur betalen, dat lijkt me duidelijk. Immers, als het niet aan jou ligt maar aan Ziggo, kost het niets, werd gezegd bij het maken van de afspraak.

    Tip voor Ziggo: mail mensen met een digitaal abonnement in Almelo en omstreken of stuur een extra brief met deze informatie. Of vermeld het gewoon bij het pakket door een extra inlegvel. Maar dit is niet leuk zeg, amai.

    Tip voor Almelo en omstreken: eerst de code wijzigen en opnieuw zenders zoeken voordat je Ziggo belt met vergelijkbare klachten over de zenders.


    *Omdat wij een minder goed signaal hebben, moet er alsnog een monteur komen, maar dat had niets met de hoeveelheid zenders te maken, alleen met de kwaliteit ervan.

    Edit: Dat de frequenties verandert zouden worden, is dus al bekend bij heel veel mensen, lees ik net in een ander draadje. Waarom krijg je dan bij een 10 dagen geleden aangekomen pakket (dus NA 23 juni 2009) niet de juiste code?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina