1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Ad58, 6 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellicht helpt het als Mijnheer de Kabelboer eens gaat uitleggen waarom hun handel niet werkt ipv de structurele oorverdovende stilte... Wij als klanten vragen ons af welke reden Mijnheer de Kabelboer heeft om er weer een klerezooi van te maken en waarom er niet een ietsie pietsie feedback is waarom deze zooi niet voorkomen had kunnen worden. En dat laatste is wat anders dan kritische klanten die gewoon wat info willen.

    Gert.
     
  2. Die lange wachtijden heeft Ziggo natuurlijk zelf gegenereerd door het aanbieden van ondeugdelijke diensten, waardoor de telefoon roodgloeiend staat. Vervolgens worden de klanten, terwijl Ziggo op de hoogte is van de problematiek met de NPO HD kanalen, met onzinnige "oplossingen" geconfronteerd, zoals enige tijd de stekker eruit, resetten van de decoder, terug naar de fabrieksinstellingen, etc. Dat helpt natuurlijk niets om het probleem te verhelpen en ik vraag me af waarom ze dat doen? Een bizar gevoel voor humor?
    Ik snap trouwens zowieso niet dat er nog mensen zijn die gebruik maken van de Ziggo helpdesk. Ik kan die helpdesk sinds lange tijd echt niet meer serieus nemen.
     
  3. Vanmiddag had ik Teletekst op Nederland 1 HD. Dat hebben ze dus sneller voor elkaar dan eerst verwacht.
     
  4. Klachten NED1,2 en 3HD OPGELOST!

    Zie deze thread die ik gestart heb: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18877

    Na al mij geklaag nu eens een positief bericht! :frons:

    Het probleem is nu opgelost door inderdaad de stekker voor minimaal 30 sec. uit de Humax 5050C te halen.

    Hierna er weer in, et voilà: een schitterend HD beeld op Ned1,2 en 3! Dus stap twee (zenders opnieuw laden) en stap 3 software updates niet gedaan (nog niet naar gekeken).

    Mijn gebied is het voormalige casema gebied met postcode 4816
    Ned1: sterkte 29%, kwaliteit 100, BER 0
    Ned2: idem
    Ned3: sterkte 24%, kwaliteit 100, BER 3 a 4, dus dat kan nog iets beter.

    Bovendien, je gelooft het niet: er is weer teletekst!

    Dit nog gecombineerd met een DD 5.1 audiosignaal (met glasvezel naar mijn surround receiver) betekent dat het voor mij dik genieten gaat worden met de Tour!:applause:
     
  5. Dat Dolby was waardeloos vanmiddag, tijdens de tour.
    Gister was de presentatie gewoon op de centerspeaker te horen, vanmiddag via links en rechts. Dus maar weer terug gezet op gewoon stereo.
     
  6. Ik heb nog geen tijd gehad om dat te beluisteren. Morgen komt dat uitgebreid aan de orde.
     
  7. Dit heeft niets met het signaal te maken wat Ziggo doorstuurt. Dit heeft of te maken met de instellingen van de decoder of met de bekabeling naar de decoder toe (dat probleem had ik ook).

    Ik zou hem eerst terugzetten naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen en als dat niet werkt de decoder rechtstreeks op de hoofdaansluiting aansluiten (zonder splitters e.d.). Bij mij werkte dit ook niet, maar toen ik nieuwe kabels had gekocht (met een kabelkeur) werkte alles weer!
     
  8. Het probleem is inmiddels opgelost (lees deze thread) en het heeft wel degelijk met het signaal te maken wat Ziggo verstuurt. Er hebben zeer veel mensen last van, wat je ook kunt lezen op dit forum. Dus graag eerst even jezelf ergens in verdiepen, zo voorkom je ongenuanceerde antwoorden.
     
  9. Ik snap niet dat iedereen maar loopt te schermen met "kabelkeur". Dat is volgens mij gewoon een commercieel iets. Een coax kabel voor dvb-c dient minimaal aan de c-12 norm te voldoen. Zo komt het ook je huis binnen via Ziggo.
     
  10. De signaalsterkte zou je nog kunnen verbeteren met een goede antenneversterker (Hirschmann of König).
    Als je die tenminste nog niet hebt. ;)
    Hiermee zou je de signaalsterkte op 40% moeten kunnen krijgen.
    Anders zou het nalopen of vervangen van de bekabeling nog verbetering kunnen brengen.

    btw softwareupdates hoef je ook nog niet naar te kijken want die zijn er ook (nog) niet voor de Humax 5050C.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina