1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Ad58, 6 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Los daar van: Ziggo vervangt opeens zomaar, zonder te vragen, de kanalen! Wij hadden opeens op de zenderplaatsen 1, 2 en 3 Nederland 1, 2 en 3 HD. Zoals gezegd, is de beeldkwaliteit regelmatig zò ontzettend slecht, dat het met de beste wil van de wereld niet te volgen is. Mijn vrouw heeft dus een aantal programma's niet kunnen kijken, die ze graag volgt. Ook het niet werken van de teletekst is bijzonder irritant, omdat ik daar dagelijks gebruik van maak.
    Je moet er dan via de diverse fora achter komen, dat op zenderplaats 71, 72 en 73 Ned 1, 2 en 3 nog gewoon in SD worden uitgezonden, dus storingsvrij en mèt teletekst. Ik kwam daar toevallig achter, omdat ik regelmatig de fora bezoek, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat niet doen.

    Volgens mij had Ziggo beter de HD zenders op kanaal 71,72 en 73 kunnen plaatsen. Vervolgens dit naar de klant communiceren, met de vermelding dat het een try-out is, dat de teletekst niet werkt en dat in een aantal gevallen er erg veel storing is, omdat deze dienst nog niet volledig is uitontwikkeld. Dan kunnen dìe gebruikers waarbij het wèl werkt, lekker naar HD kijken, en de gebruikers waarbij het niet werkt, gewoon naar de SD zenders blijven kijken.

    Dit is naar mijn idee een veel klantvriendelijker benadering en blijven de irritaties voor iedereen beperkt! Op deze wijze zal de klantenservice van Ziggo ook stukken minder belast worden. Die overigens alleen maar onzinnige "oplossingen" biedt, zoals resetten, terug naar de fabrieksinstellingen of voor een bepaalde periode de stroom eraf. Wat niet helpt natuurlijk, want het signaal deugt gewoon niet. Hoevaak je je Humax ook reset, het signaal zal er heus niet beter op worden!
     
  2. Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom Ziggo de teletext Elementary Streams van de SDTV uitvoeringen van Nederland 1, 2 en 3 niet voorlopig in de plaats zet van de teletext Elementary Streams van de HDTV uitvoeringen van Nederland 1, 2 en 3. Als het echt aan corruptie van de verstuurde teletext data ligt bij die HDTV kanalen dan is dit toch een werkbare oplossing voor de ontvangers die daar moeite mee hebben? De inhoud van de teletext bij deze Nederlandse publieke kanalen is toch gelijk?
     
  3. Lijkt mij ook ja......
     
  4. Dit is precies het probleem, NPO geeft bij de HD-kanalen de teletext pids van de SD-kanalen.

    Doordat deze stromen niet gerefereerd zijn aan het HD signaal gaat het op sommige boxen mis.

    Zo zie je maar , zonder de details te kennen is het makkelijk conclusie's trekken. :no:
     
  5. Kijk, al weer wat geleerd! Maar ach, eens zullen de HD kanalen van Ned1, 2 en 3 het wel goed gaan doen hoor.
    Het was alleen vervelend toen ik nog niet wist dat de SD kanalen ook nog gewoon werden uitgezonden. Het maakt mij niet zoveel uit wat er technisch nu precies hapert, als het maar opgelost wordt!
     
  6. Ik trek geen conclusies, maar vraag mij gewoon openlijk dingen af. Als Ziggo eens zou beginnen met het verstrekken van meer informatie omtrent problemen, dan hoeven wij ons ook niet zoveel af te vragen. Leg eens uit waarom de teletext Elementary Streams dan gerefereerd moeten zijn aan het HD signaal en waarom de Humax ontvangers daardan problemen mee hebben als dat niet zo is.
     
  7. Ik heb een cisco hd recorder maar deze laat helemaal niks zien alleen e52. Hij heeft wel de ned. hd zenders op 1,2 en 3 gezet. Zijn er meer problemen met de cisco hoor alleen maar de humax. Of ligt het gewoon aan het signaal en moeten we gewoon ff afwachten Zit in oud casema gebied.
     
  8. Hè, ik zit ook in oud casema gebied. Zou het daar aan kunnen liggen dan?
     
  9. Zou goed kunnen, heb geprobeerd om naar ziggo te bellen maar daar is niet door te komen, lange wachttijd. Het zou fijn zijn als ze wat meer info op hun site zouden zetten. Of beter nog, eerst zorgen dat het goed werkt en dan pas over gaan op hd. Of net wat ad58 zei niet gelijk op net 1,2 en 3 planten.
     
  10. Ik zie niet in waarom Ziggo dit zonodig aan mijnheer Archie zou moeten gaan toelichten. Gaat mijnheer Archie het dan oplossen? :schater: Misschien moet mijnheer Archie eens stoppen met het oeverloze gespeculeer van hem. :sleep:
    Reden is overigens dat de PTS in de teletekst ES zo gigantisch uit de pas loopt met de PCR van de service dat de Humax het opgeeft en hem niet meer weergeeft. Waarom de Humax daar meer moeite mee heeft dan andere STB's? Geen idee, maar het is ook niet echt een normale situatie (afwijking is 1.5 tot 4 uur, verschilt per service).
    (Tijdelijke) oplossing is of het strippen van de PTS uit de ES, of het restampen van de service. Nadeel is dan dat je met de ondertiteling een tikkie uit de pas zou kunnen gaan lopen, maar dat is nu ook al niet te garanderen natuurlijk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina