1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ned 1,2 en 3 HD

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Ad58, 6 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De klachten zijn overigens bekend bij Ziggo. Ze hebben het weliswaar over de Humax 5000C, maar ach, gezien het gebrekkige kennisniveau van de gemiddelde Ziggo-medewerker zullen we ze dit maar niet kwalijk nemen:censored: :



    "Storing


    [​IMG][​IMG][​IMG]Groepsstoring sinds maandag 6 juli 17.11 uur
    Ziggo is vrijdag 3 juli gestart met het uitzenden in High Definition kwaliteit van de zenders Nederland 1,2 en 3.

    Indien de zenders niet of niet goed doorkomen kunt u het volgende doen:

    Stap 1: Haal de digitale ontvanger voor gedurende 30 seconden van de stroom en plaats deze daarna weer terug op de stroom.
    Stap 2: Start de softwareupdate vanuit het menu (indien beschikbaar)
    Stap 3: Zet de digitale ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen en voer opnieuw een volledige netwerkinstallatie uit.

    Wij adviseren u om hiervoor de handleiding van uw digitale ontvanger te raadplegen.

    [​IMG][​IMG][​IMG]Groepsstoring sinds zondag 5 juli 10.16 uur
    Op dit moment is de teletekst voor Nederland 1,2 en 3 niet te bezichtigen op de Humax 5000C digitale ontvanger. Onze technici werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.


    Wanneer u gebruik maakt van de Humax IRHD-5000 kunt u problemen ondervinden met teletekst. Deze problemen zijn in onderzoek bij de publieke omroep."
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2009
  2. Ja, dat moet wel, want ik heb het ook met mijn Alphacrypt kaartje.
     
  3. Ik heb geen Humax maar kijk HD met een TV met ingebouwde tuner en ondervindt geen van de hier genoemde problemen. Teletekst werkt normaal, BER is permanent 0, signaalkwaliteit 100%. Ook totaal geen A/V syncproblemen, alles is perfect lipsynchroon. Vind het wat kort door de bocht om de problemen dan meteen aan Ziggo toe te schrijven.
     
  4. Kort door de bocht? Google maar eens wat rond, talloze gebruikers hebben dezelfde problemen. Bovendien meldt Ziggo het teletekstprobleem zelf al op hun site.
    Ik ben toch bang voor je dat het ècht aan Ziggo ligt....
     
  5. Nee, het teletekst probleem ligt echt niet aan Ziggo. Het ligt aan de manier waarop de NPO teletekst heeft geïmplementeerd bij de HD kanalen. De firmware in de Humax kan daar niet goed mee overweg. Het probleem is ook bij de NPO bekend, en die zal het uiteindelijk moeten gaan oplossen, wellicht in samenwerking met Humax. Niet Ziggo dus, hoewel die wel schijnen te werken aan een tijdelijke workaround.
     
  6. Nou ja, aangezien Ziggo de provider is, het signaal distribueert en haar klanten daarvoor laat betalen, denk ik toch echt dat de verantwoording bij Ziggo ligt hoor!
    Ook indien de toeleveringsleveranciers (in dit geval NPO) een fout maken bij de implementatie, blijft dit toch geheel en al voor de verantwoording van Ziggo natuurlijk. Ziggo behoort natuurlijk een en ander op voorhand te testen voordat ze het signaal de ether insturen!
     
  7. Ziggo stuurt niks de ether in, ze krijgen de signalen van de Nederlandse zenders in digitale vorm aangeleverd vanuit Hilversum.

    Deze discussie begint een beetje te lijken op die andere discussie op dit forum over de teletekst ondertiteling bij BBC1 en BBC2. Dit werkt sinds kort niet meer voor een aantal mensen, maar voor anderen nog wel. Oorzaak ligt bij de BBC, maar je blijft altijd mensen houden die beweren dat het aan Ziggo ligt en dat die het maar moeten oplossen.
     
  8. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je de klacht neerlegt bij degene die je betaalt.
     
  9. Tja, en toch heeft dat geen zin, want Ziggo is in deze maar een soort doorgeefluik. Heeft net zo min zin als gaan klagen bij je internetprovider dat een bepaalde website niet goed werkt omdat de webdesigner van die site er een potje van heeft gemaakt. Dat doet toch ook niemand?
     
  10. Dacht je dat het het wel zin heeft dat een consument in zijn eentje bij een zender gaat klagen over het signaal problemen? Ik denk het niet. Zoals Ad58 al aangeeft horen wij dat te signaleren aan onze provider zodat die eerst kan uitzoeken of zij misschien een bewerking op het signaal uitvoeren dat een probleem veroorzaakt en als de provider er zeker van is dat het in het bron signaal zit dan is het de taak van de provider om dit opgelost te krijgen bij de bron. De provider is immers een contract aangegaan met de bron en heeft als zodanig ook ingangen bij die bron voor de support, terwijl een consument veelal niet eens een email adres van die bron ter beschikking heeft om iets aan te kaarten.

    Gezien alle bewerkingen die Ziggo nog uitvoert op de bronsignalen zoals filtering, toevoegingen, bitrate beperkingen en bundeling van kanalen in Transport Streams kan je ze in mijn ogen niet meer bestempelen als een eenvoudig "doorgeefluik". Vandaar dat ik niet altijd direct de bron aanwijs als probleemveroorzaker, dat mag Ziggo doen na eigen onderzoek.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina