1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo internet en telefonie een grote ellende

Discussie in 'Internet - Email' gestart door h.haas, 5 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na jarenlang een tevreden klant te zijn geweest bij @Home besloot ik in juni om bij Ziggo het Alles-in-1-Plus pakket te nemen. Op 17 juni is de monteur alles komen aansluiten en toen bleek dat Ziggo mijn 1ste telefoonnummer foutief had overgezet. Een cijfertje hadden ze verkeerd getypt. De ellende begon toen pas goed. Ik had geen internet/email en telefoon meer. Nadat ik elke dag heb gebeld met Ziggo kreeg ik steeds weer andere verhalen te horen. Steeds weer bleek dat de helpdesk medewerker waarmee ik de dag van te voren had gebeld, in mijn nieuw aangevraagd Alles-in-1-plus pakket, weer een fout had gemaakt. Het Digitaal Totaal pakket had ik helemaal niet aangevraagd, of de telefoonnummers die overgezet moesten worden waren weer niet juist. Mijn email werkte ook niet meer. Uiteindelijk werd mij medegedeeld dat mijn abonnement werd stopgezet omdat dit nu eenmaal uw werkwijze is, en opnieuw werd aangemeld, zodat ze het modem opnieuw, met de juiste gegevens, konden instellen. Meer dan 2 weken kon ik niet meer bellen en internetten. Op 4 juli zou ik pas weer gebruik kunnen maken van bellen en internetten/emailen, de digitale televisie heeft in de tussentijd wel steeds gewerkt.
    Op 4 juli moest ik toch weer zelf bellen met de helpdesk van Ziggo en werd mijn modem geactiveerd. Nu bleek opeens dat mijn telefoon nog steeds niet werkt, tenminste ik kan er wel mee bellen, maar gebeld worden zou nog 1 week in beslag nemen. De email adressen werken ook nog steeds niet. Na hierover gebeld te hebben, kreeg ik opeens weer te horen dat deze tot 24 september geblokkeerd zijn en ik nieuwe email adressen moet aanmaken tot die tijd. Mijn 2e telefoonlijn, daar kan ik ook nog weken op wachten. Nieuwe email adressen aanmaken is niet mogelijk, omdat mijn gebruikersnaam ook niet herkend word. Later vandaag, zondag 5 juli maar nogeens gebeld met de helpdesk, misschien dat ik dan een vriendelijker en behulpzamer iemand aan de lijn zou krijgen die mij wel zou kunnen helpen. Van hem kreeg ik te horen dat hij de storing van de emailadressen door zou geven aan de technische dienst en dat dit 3 dagen kan duren. Ik zou terug worden gebeld. Omdat ik reeds diverse keren mijn handynummer heb doorgegeven, maar nog nooit ben teruggebeld, heb ik hier uiteraard ook weer geen vertrouwen in.
    Door een fout van Ziggo zelf (verkeerd telefoonnummer geprorteerd), is er bij mij alleen maar meer ergernis ontstaan omdat de helpdesk en technische dienst van Ziggo kennelijk volledig onbekwaam zijn, een grote ellende dus. Dan spreek ik nog niet over de kosten die onstaan zijn omdat ik steeds met mijn handy naar de helpdesk moest bellen en dat ik van thuis uit meer dan 2 weken niet kon werken omdat ik geen internet had. Nog steeds ben ik voor klanten per email en fax niet bereikbaar.
     
  2. Dat is inderdaad een treurig verhaal, en dat net op het ogenblik dat ik overweeg om toch maar een alles in 1 pakket te nemen. Ik heb dat nof niet gedaan omdat ik veel naar het buitenland bel en met het alles in 1 pakket weer even duur uit ben als via KPN, omdat ik dan geen andere aanbieder kan installeren voor mijn buitenlandse gesprekken, misschien dat dat ook wel lukt via 0900 nummers maar daar vind ik de verbinding vaak minder goed.

    hoe het ook zijn moge, ik zou zeker een claim leggen bij Ziggo, in het grijze verleden heb ik ook wel eens een paar weken met heel slecht internet gezeten bij Multikabel en die waren heel ontvankelijk voor mijn klachten en hebben een deel van het abonnementsgeld toen verrekend.

    succes in ieder geval,

    Ben :cool:
     
  3. Ik word hier zó moe van, ik zal de laatste zijn die zegt dat het niet vervelend is, maar kom op zeg ! Welkom in het echte leven, dingen gaan soms gewoon mis. Bij de een wat meer als de ander.

    Bij mij gaan ook dingen mis, rotte aardbeien bij mijn boodschappen, geen voorrang krijgen waar ik het wel heb, een accu-boormachine die stuk gaat in de garantie en waar ik voor moet betalen als die gemaakt moet worden etc etc.

    Die dingen gebeuren ! Kan ik me overal wel druk over maken….

    En ja, bij mij ging overstappen naar Ziggo, vlekkenloos !! met een dikke hoofdletter V
     
  4. Ik kan niet veel meer zeggen dat het een zeer vervelende situatie is die hier ontstaan is. Treurige situatie ook. Het probleem zal ook zeer zeker door Ziggo opgelost moeten worden.

    Echter het feit dat je hierdoor niet bereikbaar bent voor klanten is niet iets waar Ziggo iets mee kan. Vervelend dat je niet bereikbaar bent voor klanten, en het probleem moet ook zeker opgelost worden. In de tussentijd zul je, hoe vervelend ook, hier zelf een oplossing voor moeten vinden/zoeken.

    Al lijkt het mij ook professioneler overkomen als je voor je eigen bedrijf een eigen domeinnaam registreerd met de bijbehorende emailadres(sen). Staat meer proffessioneel tov je klanten, en je hebt nooit meer het probleem dat je afhankelijk bent van de emailadressen van een internetprovider, dus ook geen probleem als je eens van provider gaat wisselen.

    Sowieso zou ik een zakelijk abonnement afsluiten bij een provider als je zakelijk gebruiker maakt van internet/telefonie.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina