1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Mail relay vanaf Exchange server achter Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Dvz89, 4 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Maar met die -f optie krijgt alle mail dezelfde afzender neem ik aan?
    Dus als je meerdere gebruikers met eigen mailadressen hebt, zou deze oplossing niet werken denk ik (?)

    Wat betreft de (inkomende) mail-relay service: dat ben ik met je eens. In Multikabel-gebied bestond dat wel (experimenteel en not-supported), en dat draait voor bestaande klanten (mensen die dit ooit aangezet hadden) nog steeds door zo lang het duurt. Maar we hopen dat dit in de toekomst ook ziggo-breed ingevoerd kan worden.
     
  2. Steeg

    Steeg Forum Member

    Berichten:
    35
    /Off Topic

    Dat zou wel weer heerlijk zijn Cees.. Als dit online komt weer.. Ik zit met smart te wachten.. Moet ondertussen weer een domein er aan hangen...

    / Of Topic
     
  3. dingetje!

    dingetje! Forum Member

    Berichten:
    164
    Het is alleen de mail envelop, want bij verzenden worden de FROM en TO velden uiteraard wel gevuld. Alleen als je in de mail headers gaat kijken zie je bijv. dat het returnpath (dat gebruikt wordt bij bounce, meen ik) op dat -f email adres staat, maar da's ok wat mij betreft.
     
  4. mcdeanski

    mcdeanski New Member

    Berichten:
    1
    Ik ben een potentiele Ziggo klant met een eigen Exchange server thuis, ik lees op het forum dat er deze zomer een relay dienst aan zit te komen. Heeft iemand enig idee of dit al is gerealiseerd?? Het is eigenlijk te gek voor woorden dat een grote provider als Ziggo geen relayserver aanbiedt, eventueel voor een meerprijs p/mnd zouden veel gebruikers deze dienst afnemen/gebruiken. :thankyou:
     
  5. SuperTed-NL

    SuperTed-NL Forum Member

    Berichten:
    14
    Sorry, maar telnet naar een smtp server is niet per definitie een secure test. als er een (goede) firewall tussen staat zal die een telnet verbinding (terwijl smtp in de header wordt verwacht) droppen en krijg je dus geen connectie.

    Om antwoord te geven op de Exchange vraag, je hebt een smarthost nodig. Voor uitgaand verkeer moet je smtp.multikabel.nl gebruiken of een dienst afnemen bij een smtp relay (zoals bij mij :-P )


    Suc6

    Grt,

    Ted

     
  6. geertech

    geertech New Member

    Berichten:
    1
    bSMTP niet genoeg?

    Hallo,

    Ik ben een nieuwe Ziggo gebruiker sinds een week, en ik heb een hoop forum topics gelezen over dit probleem.

    Ik heb ook een mailserver thuis draaien (Kerio), en had te horen gekregen bij navraag dat het gebruik van een eigen server geen probleem was, dat dat niet voor een mailserver geldt werd er niet bij gezegd.

    Maar goed, ik heb al jaren via een host een bSMTP account, die de smtp door stuurt naar mijn IP op poort 587.

    Dit zou dan toch moeten werken, of is dat te simpel bedacht?

    Dank!
     
  7. dingetje!

    dingetje! Forum Member

    Berichten:
    164
    Ik neem aan dat je met bSMTP Batched SMTP bedoelt? Als dit idd via een niet standaard poort (587 in jouw geval) naar je toe gestuurd kan worden, dan blijft dat gewoon werken. Ziggo blokkeert SMTP incoming, dus poort 25.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina