1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Mail relay vanaf Exchange server achter Ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Dvz89, 4 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Yep, dat zou moeten werken. Ik stuur hier vele domains weg en geen ziggo domain. Dat mag uiteraard geen probleem zijn.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  2. Draai anders eens de algemene (Java) diagnostic op:
    http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html

    Een van de zaken die getest wordt is de mogelijkheid om via diverse poorten naar buiten te gaan met smtp, imap enz. enz.
    Wanneer er echt iets de zaken blokkeert, brengt deze diagnostic je nog wel eens op ideeën.

    Mees de Roo
     
  3. Voor uitgaande email van een aantal domeintjes die ik draai, moest ik het from adres wel degelijk naar een @home adres (ziggo.nl zal ook wel werken) forceren omdat anders ziggo de boel NIET doorstuurt.

    In de php.ini van mijn web server moest ik dit aanpassen:

    Code:
    sendmail_path = sendmail -t -i -fmijn.email@home.nl
    zonder die -f blokkeert ziggo doodleuk (anti SPAM zeker?) terwijl dit bij @home nooit een problem was.

    Alle grote providers hebben een mail relay service, ook voor inkomende email (eventueel tegen een kleine vergoeding), zo niet ziggo. :cry:
     
  4. Heel vreemd, ik zal vanavond ook nog eens kijken. Want ik verstuur ook mail met een andere afzender. Wel is het zo (en was ook altijd zo bij de Multikabel mailserver) dat als je een onbekend mailadres als afzender gebruikte het spamfilter en virusscanner op maximum ging omdat de ingestelde configuratie niet opgezocht kon worden van je normale account. Je kon dan bepaalde attachments niet versturen bijvoorbeeld, wat je met een @quicknet.nl weer wel kon als je ingesteld had dat je alle attachments mocht versturen/ontvangen.
     
  5. Vanavond uitgebreid geprobeerd met afzenders die geen @ziggo.nl waren, maar één van mijn eigen domeinen en de mail wordt normaal geaccepteerd en verzonden via smtp.ziggo.nl
    Ik hoef dus niet een @home of @quicknet adres op te geven.

    Ik denk dat er misschien iets anders aan de hand is, gebruik je wel smtp.ziggo.nl als relayserver ?
     
  6. Yep. Zonder de -f optie gaat de mail eruit via het locale domein van de server, en dat wordt geweigerd door ziggo's mail server met deze melding:

    hmmm... nu ik dat zo eens teruglees zou dat best wel eens een misconfiguratie van mijn mail server kunnen zijn. De user root zou via de alias op postmaster moeten komen, maar dat gaat ergens fout. Via localhost werkt het wel, maar vanaf "buiten" blijkbaar niet.
     
  7. Je moet in elk geval zeker weten dat het 'aan' adres en het 'van' adres geldig zijn en bestaan. Staat er letterlijk root@mijn.domein ?? Of bedoel je dat er root@ het domein wat jij gebruikt staat ??

    De mailserver controleert (spambeveiliging) namelijk tegenwoordig al tijdens het verzenden van de mail door jou of afzenderadres echt bestaat door contact te maken met de mailserver die bij het adres hoort en op te vragen of de mailbox werkt en mail accepteert. Als die mailserver (=jouw mailserver in dit geval) dus meldt dat het adres niet bestaat wordt de mail niet verzonden. In jouw geval komt er dus een melding dat user 'root' niet bestaat en gaat je mail niet de deur uit.
     
  8. Ja, dat bedoel ik, mijn.domein is (uiteraard) verzonnen, ik ben niet zo dol op spammers. Wie wel? :wink:

    Yep, ik denk idd dat dat het probleem is, dus ik ben al aan het spitten. Het gekke is dat ik user root wel in de aliases file heb staan, en zoals gezegd via een test op localhost komt ie ook in het juiste bakje, maar bij die RCPT check wordt blijkbaar de aliases niet geraadpleegd.
     
  9. Ik denk dat user 'root' gewoon niet geaccepteerd wordt 'van buiten af'. Je kunt beter je applicatie een ander afzender-adres laten gebruiken ipv een systeem-accountnaam.
     
  10. Vandaar de -f optie, die forceert een bestaand en geldig 'from' adres. Ik heb dit zojuist in een geldig adres voor "mijn.domein" veranderd, dus niet langer een ziggo adres, en dat werkt idd ook!

    Probleem opgelost, Cees, bedankt voor het meedenken :thumb up:

    Overigens blijf ik erbij dat ziggo een smtp relay service zou moeten aanbieden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina