1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ned 123 hd

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door soapy, 4 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Leuke sarcastische antwoorden, maar ik kan alleen maar vemelden wat ik hier zie gebeuren hoor.
     
  2. Ze waren zeker niet sarcastisch bedoeld, maar ik denk wel dat je veronderstellingen niet echt realistisch zijn. Je vult zelf in zonder concrete aanwijzingen? Die zouden op de Ziggo-site moeten staan bij de werkzaamheden of storingen.
     
  3. Als je op dit forum rondkijkt zie je dat er nogal wat abonnees problemen hebben met de ontvangst van Ned1/2/3 HD. Het lijkt me stug dat de oorzaak bij al die abonnees aan hen zelf zou liggen door een slechte bekabeling of wat dan ook.
    Het lijkt me voor de hand liggend dat het signaal nog steeds niet helemaal correct is en dat Ziggo daar dus aan sleutelt om eea te verbeteren. Dat daar geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt, is niets nieuws onder de zon natuurlijk.
     
  4. Dit is weer een veronderstelling (of hoop) zonder concrete aanwijzingen.

    Even voor de volledigheid: ook ik heb enige BER op NED1/2HD. Ik heb het niet weg kunnen krijgen, maar wel behoorlijk kunnen verlagen door mijn bekabeling (en vooral de koppelstukken) te verbeteren.

    Mijn conclusie is, dat er nog ergens een dip(je) in mijn bekabeling zit die ik nog niet heb kunnen vinden, maar hij moet er zijn. Anders had ik het ook niet kunnen verlagen.

    Hetgeen natuurlijk niet uitsluit dat de aanvoer van de NED/HD-zenders toch niet optimaal is. Dat zou o.a. het frequentiegebied kunnen zijn. Maar dat is iets anders dan te veronderstellen dat er een acuut aanvoersprobleem bij Ziggo is die ze niet willen toegeven maar waar ze stiekum wel mee aan het sleutelen zijn. Ik vrees van niet, maar wie weet heb je gelijk. Toch zou ik een stapsgewijze verlaging vreemd vinden: je hebt de oorzaak, of je hebt hem niet, het is geen lekkende kraan, het is een digitaal probleem.
     
  5. En ik heb nog nooit echt nog nooit blokjes oid gehad, ook niet op de NEDHD kanalen en sinds dit weekend heb ik wel een oplopende BER op deze zenders. Ik sluit dus niks meer uit tegenwoordig.
    Ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn binnenbekabeling ligt en dat het vanuit Ziggo ergens verkeerd gaat.Ik had namelijk ook heel kort E19 in beeld maar dan alleen op de NEDHD kanalen.
     
  6. Snap niet waarom ze NED 1,2 en 3 HD op zulke hoge frequenties hebben gezet. Ziggo kon weten dat dan veel mensen last zouden hebben aangezien niet iedereen Hirschman heeft liggen. En dit hoeft ook niet kijk naar Eurosport HD op een lage frequentie en SD signalen op hoge frequenties.

    Zoals blijkt zelfs met Hirschman kan je problemen hebben op zulke hoge frequenties.

    Op zich ook allemaal logisch want hoe hoger de frequenties hoe betere isolatie je moet hebben en hoe gevoeliger voor storingen dus niet geschikt voor HD zenders voor veel mensen.

    Dus Ziggo tip van mij om de klantevredenheid te vergroten.

    Stop alle HD zenders op een lage frequentie en alle SD niet veel bits vragende zenders lekker in de +800MHZ reeks.

    Ter info,
    Ik heb zelf een normale gamma kabel liggen van 3 meter met een metalen splitter voor de decoder. Na veel proberen zit ik nu op NED 1 HD op een BER van 0 tot 3, NED 2 HD 5 tot 10 en NED 3 HD 15 tot 20. Tot nu toe geen slecht beeld alleen als ik de decoder bij wijs van spreken aanraak gaat de BER alle kanten op. Dus toch maar Hirschman kopen. Hirschman zal blij zijn met Ziggo.
     
  7. postcodegebied 3741/3742 nog steeds storingen op NED 1,2,3
    Met BER 0 overigens!
     
  8. Dan heb je m.i. mogelijk een probleem met de aanvoer van de kabelaar.
    Heb je op zo kort mogelijke afstand getest van het AOP in de meterkast?
     
  9. Om dit lijntje niet te laten dood bloeden toch maar het gegeven dat vele met ons problemen hebben met NL1 , 2 en 3HD.
    Ik zelf top vanaf vrijdag 24 juli met een zeer slechte ontvangst op NL3 HD.
    Ik bespeur op Eurosport HD soms ook blokjes wat in het verleden nooit is voorgekomen. Ziggo reageerd met mogelijke stofjes op de kabel.
    Flauwekul natuurlijk. Wordt het niet eens tijd dat Ziggo een verklaring geeft voor deze storingen.
    Postcode gebied 1141SE met een Cisco 8445 HD decoder.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina