1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ned 123 hd

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door soapy, 4 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een Hirschmann met tappunten. Een is de doorleus - ongebruikt - en een is over. Dus drie aansluitingen in actie. Die ene heb is met een bijhorende afsluitweerstand dichtgeschroefd.

    Die Neuling-kabel is inderdaad eigenlijk voor sat, maar gezien het feit dat die f-connectoren heeft (verguld) en 75 Ohm, besloot ik hem op een tap aan te sluiten. Neuling heeft best goede spullen voor relatief weinig geld.

    Regelmatig zijn aansluitspullen voor kabel en sat trouwens dezelfde.
     
  2. Bij mij varieert het signaal van Ned1, 2 en 3 HD nogal zonder dat ik zelf wat wijzig. Toch lijkt de tendens te zijn dat Ned 1 en 2 er langzaam maar zeker steeds beter uit gaan zien, met regelmatig een sterkte van 29%, kwaliteit van 100 en een Ber van 0.
    Ned 3 haalt zelden een BER van 0 maar de waardes worden langzamerhand steeds lager, af en toe zelfs naar de 3 à 4, ik heb een enkele keer ook al 0 gezien.

    Ik heb toch sterk het vermoeden dat Ziggo nog steeds bezig is met het signaal....
     
  3. Deze regio (2315 ) Ber is gewoon overal 0.
    De groene kabel gaat een hirschmann versterker in en van daaruit naar een multitap ook van Hirschmann.
    Naar boven toe ligt ruim 20 meter hirschmann kabel.
    Het signaal op Ned 1,2 en 3 HD is overal 70% en de beeldkwaliteit is perfect.
    Schroef ik de Hirschmann op ( hij staat nu op de helft ) dan gaat de kwaliteit naar 85% maar verschijnen er wat blokjes.
    Analoog zie je dan een visgraatje verschijnen.
    Overversterking dus.

    Overigens,bij afsluiten of wijzigen bij de aansluiting in de straat gaat er aan de kabel een label.
    Op dat label staat precies welke positie op de multitap de kabel heeft/had.
    Daarnaast zitten op iedere kabel een soort ringen,vergelijkbaar met die van een cijferslot,waar het huisnummer op staat.
    Per ongeluk de verkeerde kabel afsluiten lijkt me onmogelijk,zelfs als die op een andere plek op de multitap zit als waar hij origineel zat,de kabel is immers genummerd.
    Als huisnummer 90 afgesloten moet worden,ben je een erg domme monteur als je een kabel gelabelled en genummerd 88 er uit gaat schroeven.
    Daarnaast gaat er dan ook nog een nieuw label op de afgesloten kabel,met daarop nogmaals het volledige adres,multitap en huisnummer,waar ook nog een barcode op staat.
    Dus zelfs al neem je de verkeerde dan klopt de barcode niet.
    Als je je in al die stappen vergist moet je maar de WW in.

    Het jammere vindt ik wel dat in bijna alle discussies over ned 1,2 en 3 HD ,het probleem van de lipsync een beetje ondergesneeuwd gaat worden door de discussie over bekabeling en ber waardes. (hoewel ik dat dus nu zelf ook doe,het blijft aanlokkelijk om te reageren)
    Deze lipsync storing zou vermeld worden op de storingspagina volgens een Ziggo Webcare medewerker hier,maar staat daar nog steeds niet op.
     
  4. Beetje een inkoppertje misschien: de lipsync-storing valt wellicht niet op door al die BER..:schater:
    (Die is trouwens toch al bijna niet had en heb op Ned1/2HD. Schommelt tussen 0 en 3. Zal ergens nog wel een zwak plekje in mijn eigen bekabeling zitten.)

    En verder: ik herken in jouw beschrijving mijn eigen situatie, en daarnaast vind ik dat je een prima technische onderbouwing geeft, geen cowboyverhaal! Hulde.:thumb up:
     
  5. Je hebt idd gelijk over het ondersneeuwen van het lipsync verhaal.
    Maar toch nog even dan. Ik heb ongeveer 5 a 6 jaar geleden viavia eens meegelopen met een bedrijf dat werkte voor Casema. Toen was er echt geen sprake van de werkwijze die jij schetst. Die gasten deden 50 tot 60 aansluitingen per dag ( aan/afsluiten, beperkt pakket en retourfilter verwijderen). Ik hoop dat het nu inderdaad zo gaat zoals je zegt.
    Ik weet bijvoorbeeld bij mij in de straat dat er alleen huisnummers op de kabels staan en dat op de mijne een verkeerde zit.

    Bij mij is de lipsync nu wel beter maar het lijkt dat het ook wel eens verschilt per programma. Ned3 is nog steeds het ergst.
     
  6. Het klinkt vaag maar blijkt waar: volgens Ziggo worden de 1/2/3 posities (NL HD) via de 'buitenkant' van de coax kabel doorgegeven, i.t.t. de hogere posities (Eurosport HD: 64). Voor eerstgenoemde is de kabelkwaliteit en in het speciaal de connectors dus extra belangrijk. Dus geen eigen gefabriceerde kabels (zoals ik had ;-) maar een kant en klare en zo kort mogelijk zonder splitters. In mijn geval loste dit het 'blokken in het beeld' probleem op.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2009
  7. Ned1/2/3HD hebben bij mij nu al dagen lang een BER van 0 zonder dat ik ook maar iets aan mijn bekabeling heb gewijzigd. Een paar weken terug gingen de BER waardes nog over de 50.
    Het signaal gaat zo langzaam maar zeker de goede kant op lijkt het. Nu het audiosignaal nog! Ik heb nog steeds een geforceerd DD 5.1 signaal met alleen maar geluid uit mijn frontspeaker. (als ik via mijn surround receiver luister).
     
  8. Vreemd verhaal van een zich langzaam herstellend signaal.:?
     
  9. Zou het heeeel misschien niet kunnen dat Ziggo er nog steeds mee bezig is???
     
  10. En dan elke dag een paar BERretjes eraf?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina